ارتباط مستقیم با 30949 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تشکیل اولین کارگروه علمی ایرانیان خارج/ 12هزار ایرانی متخصص در خارج هستند (2 آذر 92)

تشکیل اولین کارگروه علمی ایرانیان خارج/ 12هزار ایرانی متخصص در خارج هستند (2 آذر 92)

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از فعالیت برای تشکیل اولین کارگروه علمی آموزشی ایرانیان متخصص خارج از کشور خبر داد و گفت: درحال حاضر در بیش از 20 پروژه مشترک تحقیقاتی با این افراد همکاری می شود.دکتر ارسلان قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با روی کار آمدن دولت جدید، شورای عالی ایرانیان دوباره مورد توجه ویژه قرار گرفت، رئیس جمهور جانشین خود را در این شورا مشخص کرد و دبیر کل آن مشخص شده است.


وی ادامه داد: با توجه به برنامه هایی که از قبل شروع شده، امیدوار هستیم با رویکرد جدید شورا همکاری با ایرانیان متخصص خارج از کشور به عنوان حلقه همکاری بین‌المللی شدت پیدا کند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل تصریح کرد: درحال حاضر در تلاش هستیم اولین کارگروه علمی آموزشی ایرانیان متخصص خارج از کشور را تشکیل دهیم و چند پیشنهاد مهم که احساس می کنیم می تواند در ارتقاء همکاری با متخصص های خارج از کشور موثر باشد به شورا ارایه داده ایم که می توان به راه اندازی صندوق حمایت از پژوهشگران ایرانی متخصص خارج کشور و ایجاد شبکه همکاری بین ایرانیان متخصص خارجی کشور با نهادها و مراکز دانشگاهی داخل کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: البته چند پیشنهاد دیگر نیز با توجه به رویکرد جدید شورا ارایه شده است که امیدواریم یک فاز جدید از این همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور به عنوان حلقه همکاری های بین المللی به وجود آید .

قربانی درخصوص تعداد این متخصصان ایرانی خارج از کشور افزود: جامعه آماری ما از این متخصصان حدود 12 هزار نفر است و یکی از بحث‌های ما این است که جامعه آماری ما تکمیل شود.

وی با اشاره به زمینه های همکاری با این متخصصان نیز گفت: برخی از این متخصصان در زمینه ای خاص مانند ارایه پروژه تحقیقاتی، ارایه پروژه تحقیقاتی مشترک فعال هستند، درحال حاضر در بیش از 20 پروژه مشترک با این افراد همکاری می شود.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: این متخصصان در کارگاه‌های آموزشی، کنفرانس های علمی کمک و مشارکت می کنند و در مجموع نوع همکاری با این افراد متفاوت است و ما هم تاکید نداریم یک متخصص بتواند در همه زمینه ها با ما همکاری کند.

کلمات کلیدی: کارگروه علمی، ایرانیان خارج از کشور

آمار بازدید: 190 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image