ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تعیین تکلیف پروژه های عمرانی دانشگاهها/ مشارکت خیرین برای تکمیل پروژه های نیمه تمام (18 آذر 92)

تعیین تکلیف پروژه های عمرانی دانشگاهها/ مشارکت خیرین برای تکمیل پروژه های نیمه تمام (18 آذر 92)

بر اساس لایحه بودجه سال 93 تکمیل پروژه های تملک دارایی دانشگاهها با سقف وام مشابه سال گذشته صورت می گیرد و به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی اجازه داده شده پروژه های نیمه تمام دولتی را با استفاده از مشارکت خیرین تکمیل کنند.


به گزارش خبرنگار مهر، پروژه های تملک دارایی دانشگاهها در لایحه بودجه ذیل ماده 29 و 30 قانون بودجه سال 93 کشور به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

در ماده 29 آمده است: "به دانشگاهها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی دستگاههای مشمول بند (ب) ماده (20) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می شود در راستای تکمیل پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای خود تا سقف درآمد اختصاصی سال 1392 نسبت به أخذ وام از بانکهای دولتی اقدام و در جهت تکمیل و یا احداث پروژه های تملک دارایی سرمایه ای خود استفاده کنند و با تنفس یکساله نسبت به بازپرداخت اقساط از محل درآمد اختصاصی خود اقدام کنند."

در ماده 30 لایحه یادآور شده است: و - به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی اجازه داده می شود پروژه های نیمه تمام دولتی را با استفاده از مشارکت خیرین تکمیل کنند.

ز- مصوبات هیأتهای امنای دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی و آموزشی با رعایت مواد ( 20 ) و ( 29 ) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران معتبر است. هیأتهای مذکور موظفند در مصوبات خود به گونه ای عمل کنند تا ضمن بهره گیری از امکانات و ظرفیت های در اختیار دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی و آموزشی تمامی تعهدات قانونی در سقف اعتبارات ابلاغی تأمین گردد و از ایجاد تعهد مازاد در منابع ابلاغی جلوگیری به عمل آید.

ح- اعضای هیأت علمی آموزشی و پژوهشی شاغل در سمتهای آموزشی و پژوهشی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی با اطلاع مدیریت دانشگاه برای داشتن سهام قانونی راجع به منع سهم الشرکه و عضویت در هیأت مدیره شرکتهای دانش بنیان و مهندسان مشاور با رعایت اصل یکصد و چهل و یک (141) قانون اساسی، مشمول نیستند. "مداخله وزرا و نمایندگان مجلسین و کارمندان در معاملات دولتی و کشوری مصوب 1337"

ط- وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجازند طبق قوانین و مقررات، درآمد حاصل از خرید عدم انجام تعهدات بورس و ارز بگیر با هزینه شخصی و جریمه های آن را اخذ و به حساب درآمد اختصاصی واریز کنند صددرصد این درآمد به عنوان درآمد اختصاصی وزارتخانه های یاد شده تلقی می شود و به منظور تحقق برنامه های مؤسسات آموزش عالی به آنها اختصاص می یابد.

ی- صددرصد (100 %) وجوه اداره شده پرداختی از سال 1385 تا سال 1388 به صندوق رفاه دانشجویان، وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان کمک جهت افزایش سرمایه صندوق های رفاه دانشجویان تلقی می شود و وجوه حاصل از بازپرداخت وامهای مذکور در قالب درآمد اختصاصی برای پرداخت مجدد به دانشجویان به مصرف می رسد."

آمار بازدید: 272 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image