ارتباط مستقیم با 30673 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله زنگ تفریح آیا کریستف کلمب کاشف آمریکا بود؟

آیا کریستف کلمب کاشف آمریکا بود؟

به اشتراک گذاری

آیا واقعا کریستف کلمب کاشف آمریکا بود؟ - «كلمب» كه يك فرد خودآموخته بوده، محيط زمين را بسيار دست کم مي‌گرفت. وي همچنين بر اين تصور بود كه اروپا از اندازه واقعي آن بزرگتر بوده و ژاپن در فاصله زيادي از ساحل چين قرار دارد. به همين دلايل وي بر اين تصور بود كه با سفر به سمت غرب، به آسيا خواهد رسيد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: مقایسه درآمد تخصص های مختلف پزشکی در آمریکا

«كلمب» قاره آمريكا را كشف كرد؟

شايد بتوان وجود ميليونها انسان ساكن قاره امريكا و نيز موضوع كشف اين قاره قبل از «كلمب»، همچنين سفر «ليف اريکسون»، کاوشگر اسکانديناويايي كه 500 سال قبل از «كلمب» به گرين‌لند و كانادا وارد شده بود را ناديد گرفت، اما حتي اگر كريستف كلمب را كاشف آمريكا بدانيم، خود از آن بي‌خبر بوده است. وي تا زمان مرگ از سفر خود به آسيا صحبت مي‌كرد. «كلمب» در حقيقت، ابتدا به شناسايي مجمع‌الجزاير «باهاماس» و سپس جايي كه اكنون به شكل كشورهاي هائيتي و دومنيكن در آمده، پرداخته بود. وي سپس به سوي آمريكاي جنوبي رفته و هيچ گاه با آنچه امروزه ايالات متحده امريكا ناميده مي‌شود، روبه‌رو نشد.

پس دليل جشن گرفتن آمريكايي‌ها براي كسي كه تصور ورود به آسيا را به جاي امريكا داشته، چيست؟ به اين دليل كه آمريكاي قديم در آن زمان در حال جنگ با انگليس بود و نه اسپانيا؛ و «جان كابوت» در آن زمان موفق به كشف بخشهايي از مناطق انگليسي‌ها در اين قاره جديد در سال 1497 شد كه راه را براي استعمار بيشتر آمريكاي شمالي توسط انگليس هموار كرد. از اين رو استعمارگران آمريكايي در عوض «كابوت» ، «كلمب» را به عنوان قهرمان خود مطرح كردند.

پیشنهاد می شود مقاله
بهترین مدارک تحصیلی در بازار کار آمریکا را هم بخوانید.


معرفي بيماري «سفليس» به اروپا توسط «كلمب»؟!

اين مسأله به شدت مورد بحث است. سفليس در آمريكا پيش از ورود كلمب وجود داشته و بروز آن در اروپا براي حدود يك قرن ادامه داشته است. يونانيان باستان، زخمهاي اين بيماري را مشابه سفليس توصيف كرده‌اند. شايد در اثر تصادف، شيوع سفليس در ناپل در سال 1494 در زمان هجوم فرانسه و دو سال پس از بازگشت كلمب اتفاق افتاده بود؛ اما گذشته از تعريف زخمهاي سفليس مانند، توسط بقراط، بسياري از محققان بر اين باورند كه يك موج از بيماري سفليس در قرن سيزدهم ميلادي در ميان راهبان آگوستين در يك بندر انگليسي زبان «كينگستون» وجود داشته است. اين شهر ساحلي پذيراي تعداد زيادي از ملوانان بوده كه مناطق مختلف به آن وارد مي‌شدند. تحليل و بررسي استخوانهاي ساكنان بيمار اين شهر نشان داده كه اين بيماري پيش از سفر كلمب رواج داشته است.

«كلمب» در فقر و ناشناس مرد!

«كريستف كلمب» در زمان مرگ كه در سال 1506 و در سن 54 سالگي وي در اسپانيا رخ داد، ثروت چنداني نداشت؛ اما فقير نيز محسوب نمي‌شد. وي از لحاظ اقتصادي، زندگي راحتي داشت؛ گرچه از بيماري آرتروز رنج مي‌برد.

مطالعه این مقاله هم مفید است: سرعت گسترش کائنات مشخص شد

كار قابل توجه «كلمب» چه بود؟

بر پايه اين گزارش، با وجود تمام موارد اشتباه گفته شده درباره كلمب، وي اما به افزايش دانش بشر در مورد بادهاي تجاري كمك شاياني كرد؛ بادهاي تجاري به بادهاي شرقي عرض جغرافيايي پايين‌تر که وارد کارائيب شده و بادهاي غربي عرض جغرافيايي بالاتر که مي‌تواند يک کشتي را به اروپاي غربي بازگرداند، گفته مي‌شوند.

کلمات کلیدی: کریستف کلمب، آمریکا، کشف آمریکا

منبع: hedf.blogfa.com



کشف قدیمی‌ترین رد پای انسان


آمار بازدید: 810 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image