ارتباط مستقیم با 30622 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله زنگ تفریح خودروهای جک S5 در مقابل چری تیگو 5

خودروهای جک S5 در مقابل چری تیگو 5

به اشتراک گذاری

خودروهای با برند چینی جک و چری در سال‌های اخیر به ترتیب توسط شرکت‌های کرمان موتور و مدیران خودرو مونتاژ و به بازار ایران عرضه شده‌اند. واضح است که بازار ایران به‌عنوان یک مصرف‌کننده بزرگ عرصه خوبی برای رقابت میان این دو برند است و خریداران ایرانی همواره به دنبال مقایسه میان تولیدات این دو برند برای یافتن بهترین کیفیت در کنار بهترین قیمت هستند.



نوشتار پیش رو مقایسه‌ای کیفی میان دو مدل خودروی شاسی‌بلند کراس اور شهری SUV جک S5 و چری تیگو 5 است. این نوشتار تلاشی برای راهنمایی خریداران این تیپ خودروهاست؛ اما تصمیم‌گیری نهایی برای انتخاب خودروها، بر دوش خریداران محصولات است. ما در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا خرید جک s5 به صرفه است؟ خرید چری تیگو 5 چطور؟





مقایسه جک S5 و چری تیگو5 از نظر طراحی



طراحی جک S5 به‌طور کامل از محصولات هیوندای به‌ویژه هیوندای توسان کپی کاری شده این در حالی است که طراحی چری تیگو5 توسط طراحان اروپایی به‌طور مستقل انجام گرفته است. ازاین‌رو المان‌های به‌روزتری در طراحی بدنه چری تیگو5 وجود دارد. از لحاظ ارتفاع، طراحی چری تیگو 5 به دلیل ارتفاع بیشتر به خودروهای SUV نزدیک‌تر است. از سوی دیگر انحنای سقف در قسمت عقب جک S5 باعث می‌شود که سرنشینان عقب هنگام عبور از مسیرهای ناهموار احساس راحتی نداشته باشند. فاصله محوری بزرگ‌تر در جک S5 فضای بیشتری را در کابین برای سرنشینان فراهم می‌کند. اما فضای کوچک‌تر صندوق بار (370 لیتر) در مقایسه با چری تیگو5 (505 لیتر) محدودیت بیشتری را برای صاحبان جک اس5 به دنبال دارد.



ازنظر طراحی داخلی نیز طرح داشبورد و شکل فرمان تقریبا مشابه هستند. البته به دلیل صندلی‌های چرمی مارون دو رنگ و رودری‌های همرنگ با صندلی‌ها، طراحی داخلی چری تیگو 5 جذاب‌تر به نظر می‌رسد اما کیفیت مواد استفاده‌شده در طراحی داخلی جک S5 در مقایسه با رقیب هموطن خود بیشتر است.





مقایسه فنی جک S5 و چری تیگو5





جک S5 دارای یک پیشرانه 4 سیلندر با حجم 2000 سی‌سی و مجهز به توربوشارژر است که قادر است قدرتی حداکثر برابر 174 اسب بخار در 5400 دور در دقیقه تولید کند. حداکثر گشتاور جک S5 265 نیوتن متر در 2000 تا 4000 دور در دقیقه بوده و دارای یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه اتوماتیک است. مصرف سوخت جک S5 در هر 100 کیلومتر در حدود 8.5 لیتر است. در مقابل چری تیگو5 یک پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی با حجم مشابه دارد که قادر است قدرت حداکثر تا 135 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه تولید کند. مصرف سوخت چری تیگو5 در هر 100 کیلومتر در حدود یک لیتر بیشتر از جک S5 است. همچنین قدرت کمتر و بدنه بزرگ‌تر چری تیگو 5  زمان شتاب صفر تا صد این خودرو را تا 14 ثانیه یعنی 3 ثانیه بیشتر از جک S5 افزایش می‌دهد. حداکثر گشتاور چری تیگو5 182 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه بوده و گیربکس آن هفت سرعته اتوماتیک CVT است. البته استفاده از این گیربکس‌ها باعث ایجاد مشکلاتی در خودرو پس از مدتی استفاده می‌شود که این امر در خودروهای چینی بسیار محسوس‌تر است.



امکانات رفاهی



نبود کروز کنترل در جک S5 یکی از معایب عمده این خودرو محسوب می‌شود. چراغ‌ها در جک S5 و چری تیگو5 از نوع LED و دیلایت است. صفحه‌نمایش تیگو5 مانند خودروهای روز دنیا از نوع عمودی و ده اینچی است درحالی‌که جک S5 یک صفحه‌نمایش هفت اینچی دارد. ازنظر سیستم‌های مولتی‌مدیا USB و Ipod، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه برقی و تاشو با گرم‌کن، دوربین دید عقب، صندلی 8 حالته دارای گرم‌کن برقی و حافظه و استفاده از شیشه‌های برقی در عقب و جلو دو مدل تقریبا مشابه یکدیگر هستند. تنها آینه وسط در چری تیگو5 الکتروکرومیک است. سیستم‌های هشداردهنده در چری تیگو نیز علاوه بر سنسور عقب، نور، باران و فشار باد تایرها که در جک S5 نیز وجود دارد، شامل سنسور جلو نیز می‌شود. از دیگر امکانات رفاهی جک S5 می‌توان به ترمز پارک برقی، صندلی راننده با تنظیمات برقی دارای حافظه، سانروف، گرم‌کن صندلی جلو و کیلس استارتر اشاره کرد. همچنین برای چری تیگو5 می‌توان به سیستم هشداردهنده و ضد سرقت ایموبلایزر، دوربین عقب در دو تیپ اکسلنت و داینامیک، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، نمایشگر درجه حرارت هوای محیط، سانروف برقی، سیستم نمایش اطلاعات خودرو، کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان، گرم‌کن صندلی برای سرنشینان جلو و کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای برای کلیه سرنشینان اشاره کرد.



ایمنی



جک S5 دارای چهار کیسه هوا، ترمز هیدرولیکی HBA، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل سرعت در سرازیری و سیستم کنترل ایستایی در سربالایی است. در مقابل چری تیگو5 علاوه بر 4 کیسه هوا و ترمزهای ضد قفل ABS به همراه EBD از سیستم‌های پایداری HHC، DTC، ASR، ESP و EBA بهره برده است. نتایج تست‌های تصادف نیز گواه امنیت بیشتر چری تیگو 5 است.



مقایسه کلی



































مزیت‌های خودروی جک S5



مزیت‌های خودروی چری تیگو5



مصرف سوخت کمتر



طراحی ظاهری جذاب‌تر



قدرت موتور بیشتر



ایمنی بیشتر



بدنه سبک‌تر و جمع و جورتر



قیمت کمتر



مدت‌زمان شتاب‌گیری کمتر



مدت گارانتی بیشتر



کیفیت بهتر متریال به‌کاررفته در ساخت



دارا بودن کروز کنترل



کابین بزرگتر



صندوق بار با حجم بیشتر




جمع‌بندی مقایسه جک S5 و چری تیگو 5



مقایسه میان خودروهای جک S5 و چری تیگو 5 نشان می‌دهد که از لحاظ قدرت موتور، شتاب‌گیری و مصرف سوخت جک S5 از برتری قطعی برخوردار است که البته دارای قیمت بالاتری است. اما ازنظر طراحی خارجی و داخلی و ایمنی چری تیگو 5 انتخاب مناسب‌تری است. از لحاظ امکانات رفاهی در دسترس خریداران نیز دو خودرو چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند. نکته قابل‌توجه برای خریداران هریک از این دو خودرو افت قابل‌توجه قیمت آن پس از خرید است. به‌بیان‌دیگر خودروهای کارکرده این برندها مشتری زیادی در بازار دست دوم خودرو ندارند. نکته دیگر این است که شرکت کرمان موتور گارانتی 3 ساله برای جک S5 معرفی کرده است اما مدت گارانتی چری تیگو5 پنج ساله است. بنابراین بایستی برای خرید از ابتدا مشخص کنید که چه پارامترهایی برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است تا بتوانید به راحتی تصمیم گیری نمایید . در ضمن به خاطر داشته باشید که خدمات پس از فروش و به خصوص تامین قطعات در خودروهای چینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که کرمان موتور در این زمینه پیشینه درخشان تری دارد.


آمار بازدید: 695 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image