ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی 7 راهکار برای کسب موفقیت های بیشتر در تدریس خصوصی

7 راهکار برای کسب موفقیت های بیشتر در تدریس خصوصی

به اشتراک گذاری

7 راهکار برای کسب موفقیت های بیشتر در تدریس خصوصی در این مقاله ارائه شده است. اگر در زمینه تدریس خصوصی و آموزش در منزل فعالیت دارید با استفاده از این روش ها می توانید در تدریس خصوصی موفق باشید و درآمد خوبی بدست آورید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی

1- با علاقه تدریس کنید: اگر فعالیت شما در زمینه تدریس و آموزش از سر علاقه و عشق باشد و به کار آموزش علاقه مند باشید و در عین حال دروسی را تدریس کنید که مورد علاقه شما هستند در کل بازدهی شما خیلی بالاتر خواهد رفت. علاقه شما به تدریس و به درسی که ارائه می دهید به صورت ناخودآگاه در کلام شما خودش را نشان خواهد داد و شاگرد یا شاگردهای شما هم به درس علاقه مند شده و بهتر نتیجه خواهند گرفت. وقت به تدریس علاقه دارید کلاس شما جذابتر خواهد شد و در عین حال خودتان هم از کارتان لذت خواهید برد. بنابراین اگر به تدریس خصوصی علاقه دارید این کار را انجام دهید و در ضمن دروس مورد علاقه خودتان را برای فعالیت در این زمینه انتخاب نمائید.

2- دروس تدریسی را درست انتخاب کنید: همانطور که در بخش قبل گفته شد، علاقه به دروس تدریسی بسیار مهم است و برای موفقیت در کار آموزش بسیار بهتر است که درسهایی را ارائه نمائید که خودتان به آن درس ها علاقه داشته باشید. اما در عین حال باید این نکته را هم در نظر بگیرید که درسی که ارائه می دهید و یا سعی می کنید برای تدریس آن شاگرد جذب نمائید برای کلاس خصوصی متقاضی داشته باشد. بعضی از دروس مانند دروس عمومی ادبیات، تاریخ، دینی و .... برای کلاس خصوصی متقاضی ای ندارد و بعضی از دروس هم ممکن است قبلا متقاضی داشته است و در حال حاضر متقاضیان آن کم شده باشد. باید دروس را به درستی انتخاب کنید و اگر قبلا درس هایی را ارائه می کرده اید که الان دیگر متقاضی ندارد به جای آنها می توانید درس های جدیدی را انتخاب نمائید.

مشاهده ویدیوی
فیلم آموزشی در زمینه چگونگی تبدیل شدن به یک معلم تدریس خصوصی خوب و موفق یا فیلم آموزشی در رابطه با نحوه موفق شدن در کار تدریس خصوصی هم می تواند مفید باشد.

3- قیمت کلاس های خصوصی را مناسب انتخاب نمائید: اگر به بخش تدریس خصوصی همین سایت ایران مدرس مراجعه کنید (کلیک نمائید: مشاهده مدرسین تدریس خصوصی ایران مدرس)، خواهید دید که مدرسین ویژه که در کار تدریس خصوصی جدی تر هستند و به صورت جدی در این زمینه فعالیت دارند اکثرا در بخش هزینه تدریس خصوصی از عبارت توافقی استفاده کرده اند. به این معنی که سر قیمت کلاس ها با شاگردهای خودشان توافق می کنند. شما هم می توانید از این عبارت استفاده نمائید. اگر قیمت را به صورت مشخص می خواهید تعیین کنید سعی کنید مناسب در نظر گرفته شود. البته واضح است که به هر میزان رزومه بهتری را ارائه نمائید و به هر میزان سوابق تدریس شما بیشتر شود متقاضیان کلاس خصوصی حاضر خواهند بود هزینه بالاتری را برای کلاس های شما پرداخت نمایند. بنابراین اگر رزومه قوی ای در متن تبلیغ خودتان ارائه کنید و سوابق تدریس و افتخارات خودتان را کامل بنویسید، در این حالت حتی اگر قیمت کلاس ها را بالا هم در نظر بگیرید باز هم می توانید شاگرد جذب نمائید.





نحوه موفقیت در تدریس

4- به صورت مداوم تسلط خودتان را افزایش دهید: برای موفق شدن در کار تدریس خصوصی بسیار مهم است که بر دروسی که تدریس می کنید مسلط باشید. به هر میزان تسلط شما بیشتر باشد نحوه ارائه مطالب توسط شما بهتر و بهتر خواهد شد. به هر میزان مسلط تر باشید به سوالاتی که پرسیده می شود راحت تر می توانید پاسخ دهید. اگر بر درس مسلط نباشید و حین ارائه درس خودتان درگیر این باشید که مبحث را متوجه شوید بازدهی شما به شدت پایین خواهد آمد. وقتی که درس را خودتان خیلی خوب بلد هستید از جایگاه بالاتری مباحث را خواهید دید و با زبان ساده تری مطالب را ارائه خواهید نمود. اگر درس را با علاقه انتخاب کرده باشید تسلط پیدا کردن بر آن هم برای شما راحت خواهد بود. در یک حالت مشخص متوقف نشوید و به صورت مداوم مطالعه کنید و روی خودتان کار کنید و بهتر و بهتر شوید.

پیشنهاد می کنیم مقاله
30 راهکار برای موفقیت در تدریس خصوصی را هم مطالعه نمائید.

5- جلسه اول تدریس عالی عمل کنید: بسیار مهم است که برای جلسه اول تدریس و اولین جلسه کلاس های تدریس خصوصی حساب جداگانه ای را باز کنید. برای کلاس های خصوصی جلسه اول بسیار مهم و حیاتی است. اگر یک مدرس با سابقه با 20 سال سابقه تدریس باشید ولی برای شاگرد جدیدی که جذب کرده اید جلسه اول را خوب عمل نکنید ممکن است کلاس را از دست بدهید. معمولا جلسه اول کلاس معلم و استاد تدریس خصوصی توسط شاگرد و والدین ایشان مورد ارزیابی قرار می گیرد. اگر عالی باشید کلاس ها دادمه پیدا خواهد کرد. اگر سوالی را نتوانید پاسخ دهید، مطالب را خوب ارائه نکنید و آن مباحثی که انتظار می رود را درس ندهید و فقط طبق ذهنیت خودتان یک سری از مطالب را ارائه نمائید در نهایت کلاس محدود به همان اولین جلسه خواهد شد. باید در جلسه اول تدریس به نسبت حالت معمول خودتان هم بهتر و عالی تر باشید. همان ابتدای جلسه با پرسیدن چند سوال هوشمندانه سطح سواد شاگرد و هدف ایشان از کلاس را متوجه شوید و مرتب بازخورد بگیرید تا مطمئن شوید مطالبی که ارائه می کنید مد نظر ایشان است و از کلاس راضی هستند.

6- روش های موثر و جدید برای جذب شاگرد امتحان کنید: یکی از مهمترین موارد در بحث موفقیت در تدریس این است که بتوانید به اندازه کافی شاگرد با قیمت مناسب جذب نمائید. اگر روش هایی که تا به حال امتحان کرده اید بازدهی زیادی نداشته است و یا بازدهی آن کم شده است می توانید روش های دیگری را برای جذب شاگرد امتحان نمائید. در حال حاضر استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی بهترین روش ها برای جذب شاگرد است. می توانید در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com که تا سال 98 نزدیک به 20000 مدرس ثبت نامی دارد و یا در سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com که به صورت تخصصی در زمینه تبلیغات تدریس ریاضی فعالیت دارد تبلیغ خودتان را ثبت نمائید. می توانید از تلگرام و اینستاگرام برای جذب شاگرد استفاده کنید. می توانید برای خودتان سایت یا وبلاگ داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله
چگونه شاگرد خصوصی جذب کنیم (15 راهکار جذب شاگرد) را بخوانید.

7- همه ی شاگردهای خودتان را به نتیجه برسانید: اگر مراحل قبل را با موفقیت انجام داده باشید و شاگرد جذب کرده اید، نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید این است که تمام تلاش خودتان را برای به نتیجه رساندن شاگردهایتان به کار ببندید. بسیار مهم است که شاگردهای شما راضی باشند و خوب نتیجه بگیرند. با انتخاب درست دروس تدریسی که خودتان به آن درس ها علاقه داشته باشید، با تسلط 100 درصدی بر دروس تدریسی و با تعهد به کار می توانید شاگردهای موفق و راضی ای داشته باشید و در نهایت خود شما هم موفق خواهید شد. مدرسین موفق شاگردهایی دارند که آنها را به همکلاسی ها، دوستان و آشنایان خودشان معرفی می کنند. اگر شما خوب تدریس کنید بعد از چند سال بدون تبلیغات و فقط با برگشت شاگردهای قبلی و با معرفی شاگردهای جدید توسط آنها خواهید دید که تعداد شاگردهای شما به صورت مداوم افزایش پیدا می کند. پس اگر همین الان فقط یک شاگرد دارید برای نتیجه گرفتن ایشان و برای ارائه تدریس عالی و با کیفیت تمام تلاش خودتان را به کار ببندید و نتیجه خوب و مثبت آن را خواهید دید.

مطالعه مقاله
چگونه یک معلم خوب باشیم و کلاس جذاب تری داشته باشیم؟ هم مفید است.

با توجه به مطالب ارائه شده، برای کسب موفقیت های بیشتر در تدریس خصوصی سعی کنید مواردی که ذکر شد را در نظر داشته باشید. خوب تدریس کنید و دروس مناسبی را برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی انتخاب نمائید. روش های مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید و شاگردهای خودتان را به نتیجه خوبی برسانید.

منبع: ایران مدرس




آمار بازدید: 748 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image