ارتباط مستقیم با 30686 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی بررسی سطح سختی سوالات کنکور ۹۲ رشته علوم انسانی

بررسی سطح سختی سوالات کنکور ۹۲ رشته علوم انسانی

به اشتراک گذاری

دروس عمومي و اختصاصي در كنكور 92 رشته انساني تا حدي با هم تركيب شده بودند.يعني در درسي مثل عربي و ادبيات عمومي سوالي بوده كه از مباحث اختصاصي انتخاب شده باشند.و گفته مي شود يكي از سخت ترين كنكورها بوده. ( بر اساس سخنان مشاوران برنامه فرصت برابر)

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: مصاحبه با رتبه اول کنکور 96 تجربی و انسانی امیرحسین قاسمی نژاد و عرفان میرزاده مهابادی



--------------------------------------------------------------------------------

ادبيات: چند ابتكار در طرح سوال بود. درمورد آرايه ها از ادبيات اختصاصي نيز استفاده شده بود.در کل،روال، مانند سالهای گذشته بود.



عربی: عربی عمومی گروه انسانی نسبت به کنکور92 رشته تجربی و ریاضی، و سالهای گذشته آسانتر بود. ولی سوال سخت نیز وجود داشت.تنها دشواری عربی عمومی انسانی،مربوط به درک مطلب و بیشتر به سمت نکات تکرار نشدنی عربی2و3 بود و برخلاف سال گذشته، از 8 سوال قواعد،6 سوال مربوط به عربی2 بود.



دین و زندگی: مانند 4گروه آزمایشی، نسبت به سالهای گذشته آسانتر بود.و نکته اینکه سوالی از احکام نیز مطرح شده بود.ولی با حذف لفظ " توحید ذاتی" از کتاب دین و زندگی پیش دانشگاهی،سوال مطرح شده بود.



زبان انگلیسی:زبان انگلیسی گروه انسانی دشوارتر از گروه تجربی و ریاضی بود.و می توان گفت مشکل ترین درس کنکور92 رشته انسانی در دروس عمومی مربوط به زبان انگلیسی است.





--------------------------------------------------------------------------------


مطالعه مقاله دانلود نکات کنکوری عربی رشته انسانی هم می تواند مفید باشد.

رياضيات : گويا نسبتا دشوار بوده.



اقتصاد: روال هميشگي را طي كرده و اگر كسي متن كتاب را خوب مطالعه مي كرد مي توانست به سوالات پاسخ دهد.تغييري كه در سوالات اقتصاد كنكور 92 انساني رخ داد،وجود سوال تركيبي بود.يعني سوال چندبخشي غيرمرتبط (از فصول متفاوت).

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم مطالعه نمائید:
دانلود خلاصه جزوه درس عربی پیش دانشگاهی 1و2 انسانی

ادبيات اختصاصي: تغييرات جدي نداشته .تنها تغيير در بودجه بندي سوالات بوده.به طور مثال: سوالات‌آرايه كه هر سال 5-6سوال را به خود اختصاص مي داد، در كنكور92 به 4 سوال كاهش پيدا كرده.و به دنبال آن تعداد سوالات تاريخ ادبيات افزايش يافته بود.يعني از تعداد 3 سوال به 5 سوال تغيير پيدا كرده است.و در سوالات "متون" قرابت معنايي ها از ابيات كتاب درسي انتخاب شده بودند. ساير مباحث طبق روال گذشته بود.

عربی اختصاصي : نسبت به سالهاي گذشته تغييري نداشت.اتفاق خوبي كه در كنكور92 براي درس عربي اختصاصي افتاد،سوالات تشكيل و تحليل صرفي از جملات كتاب درسي انتخاب شده بودند.همچنين ترجمه هاي تك عبارتي سهم بيشتري نسبت به ترجمه هاي چندعبارتي داشتند و اين خود به سهولت سوالات كمك مي كرد. مشاهده مدرسین تدریس خصوصی عربی

تاريخ و جغرافيا: چيدمان سوالات مانند سالهاي گذشته بود.يعني 5 سوال از تاريخ و جغرافيا1،5سوال از تاريخ و جغرافيا5،5سوال از تاريخ و جغرافيا پيش دانشگاهي بود.در اين درس نيز سوال تركيبي وجود داشته (سوال 193).در درس جغرافيا از شكل ها سوال مطرح شده بود.

پیشنهاد می شود
دانلود تست های زبان انگلیسی کنکور انسانی سال 91 را هم بخوانید.

علوم اجتماعي: چون سوالات كنكور92 براي اين درس از 3 كتاب جديدالتاليف طرح شده بود و براي داوطلبان 92 منبع سوالي نبود، آزمون دشواري تلقي مي شد.ولي براي دانش آزموزاني كه كتاب درسي را خوب مطالعه كرده بودند،مشكلي نداشت.

روان شناسی : دقیقا از یک موضوع معین،دوباره سوال با همان ویژگی طرح شده بود.سوالهای مفهومی به همان تعدا 5 سوال از 20 سوال مطرح شده بودند.سوالهایی با رویکرد تاکید بر قیدها ، در کنکور92 نداشتیم. سال گذشته (کنکور91) سوال دشوار زیست شناختی درباره کروموزوم ها داشتیم که در کنکور92 از این تیپ سوالها برخورد نکردیم. یعنی سوالات روان شناسی کنکور92 نسبت به سال گذشته کمی ساده تر بود.



منطق و فلسفه: به طور کلی سوالات درس منطق و فلسفه کنکور91 (سال گذشته) نسبت به سوالات سالهای قبل دشوارتر بوده.



و سوالات کنکور92 نیز در ادامه سوالات کنکور91 حرکت می کنند.یعنی اگر درصد بالایی مثل 70-90 نداشتید نگران نباشید.چون سوالات دشوار بودند. به طور مثال،سوال255 رشته انسانی:با توجه به محتویات کتاب درسی،هر4 گزینه صحیح است.ولی کسی می توانست به پاسخ صحیح تر برسد که به نگرش خود ابن سینا در فلسفه آشنایی داشت.یک نکته عجیب: در کنکور92 رشته انسانی،داوطلبانی که تعداد سوالات نزده بیش تری دارند،موفق ترند.



منبع: http://4konkur92.blogfa.com


آمار بازدید: 2220 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
سونیا آدينه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶

سخت بودهرکی گفته راحت بوده کنکور۹۲روشوخی گرفته بود.مرسی

محمد دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۲

خيلي راحت بود