ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس کتاب معادله‌ خدا

معادله‌ خدا

معادله‌ خدا
مولف: میچو کاکو مترجم: سید محمد حسین نیری انتشارات: رمز معرفی شده توسط: سید محمد حسین نیری

هر نظریه همه چیز، بسته به شرایط اولیه، تعداد بی‌نهایت راه‌حل خواهد داشت؛ اما شرایط اولیه کل جهان را چگونه تعیین می‌کنید؟ این بدان معناست که شما باید شرایط مهبانگ را از خارج و به‌صورت دستی وارد کنید.

از نظر بسیاری از فیزیک‌دان‌ها این کار، همچون یک فریب است. در حالت ایدهآل شما می‌خواهید خودِ این نظریه، شرایطی را که باعث به‌وجودآمدن مهبانگ شده است به شما ارائه دهد. شما خواهان آن هستید که این نظریه، همه چیز از جمله دما، چگالی و ترکیب مهبانگ اولیه را به شما بگوید. به‌نوعی، یک نظریه همه چیز باید به‌خودی‌خود دربردارنده تمامی شرایط اولیه خودش باشد. باتوجه‌به ایجاز کامل معادلات موجود در این صفحه کاغذ، دشوار است که از این نتیجه که همه اینها از قبل برنامه‌ریزی شده بوده و طراحیِ ظریف آن، دست یک طراح کیهانی را نشان می‌دهد، اجتناب ورزید. از نظر من، این قوی‌ترین استدلال برای وجود خداوند است.
اما بستر درک ما از جهان، دانشی است که در نهایت مبتنی بر چیزهایی است که قابل آزمایش، تکرارپذیر و ابطال‌پذیر هستند.
این خطِ پایان است. در رشته‌هایی همچون نقد ادبی، مسائل با گذشت زمان پیچیده‌تر می‌شوند. تحلیلگران همیشه از این‌که منظور جیمز جویس از این یا آن عبارت واقعاً چه بوده، حیرت‌زده می‌شوند؛ اما فیزیک در جهت مخالفی در حرکت است. با گذشت زمان ساده‌تر و قدرتمندتر می‌شود تا زمانی که همه چیز، نتیجه تعداد انگشت شماری از معادلات شود. به نظر من این اتفاق، امری جالب‌توجه است؛ اما دانشمندان اغلب اذعان نمی‌کنند که مواردی فراتر از حوزه علم نیز وجود دارد.

تهیه این کتاب از طریق سایت انتشارات رمز امکان پذیر است.

آمار بازدید: 47 بار
ثبت نظر درباره کتاب
Security Image

دانلود کتاب درسی