ارتباط مستقیم با 30657 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس کتاب قرابت معنایی

قرابت معنایی

قرابت معنایی
مولف: ارشیا آقاجانپور انتشارات: لعل سخن معرفی شده توسط: ارشیا آقاجانپور عمران

کتاب حاضر، کتاب کاری است که تسلّط دانش¬آموزان عزیز را در بحث قرابت معنایی یا تناسب مفهومی می¬سنجد.

در این کتاب، نخست مقدّمه¬ای دربارة بحث قرابت معنایی و راهکارهای تسلّط بر این بحث مهم مطرح شده است و سپس دانش¬آموزان را با نوع سؤالات مطرح شده کنکور در این بخش آشنا می-سازد. سپس مفاهیم پرتکرار کنکور همراه با نمونه¬های شعری ارائه شده است.
ارائة کلمات هم¬آوا از دیگر مباحثی است که در این کتاب ارائه شده است. پس از آن آیات و احادیث و جمله¬ها و اشعار عربی فارسی دهم، یازدهم و دوازدهم همراه با ترجمه و مفهوم آن مطرح شده است تا دانش¬آموزان گرامی، در پاسخ به این گونه سؤالات به تبحّر کامل برسند.
با توجّه به این نکته که در سال¬های اخیر از 25 سؤال عمومی کلیه رشته¬ها، 9 سؤال به سؤالات قرابت معنایی اختصاص دارد و علاوه بر آن از 30 سؤال تخصصی رشتة ادبیات و علوم انسانی نیز، 5 سؤال به قرابت معنایی اختصاص دارد، در بخش پایانی، برای آمادگی دانش¬آموزان جهت شرکت در کنکور سراسری، کلیة سؤالات قرابت معنایی کنکور سراسری تمامی رشته¬ها (ادبیّات و علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی، زبان، هنر و علوم انسانیِ خارج از کشور) از سال 1390 تا کنون با پاسخ¬نامه (کلید) آزمون ارائه شده است.
ایجاد مهارت در پاسخ¬گویی به سؤالات قرابت معنایی نیازمند تمرین و استمرار در زدن سؤالات چهارگزینه¬ای است؛ لذا به دانش¬آموزان عزیز توصیه می¬شود هر شب حداقل به یک صفحه از این سؤالات پاسخ دهید تا علاوه بر تمرکز بیشتر بر روی گزینه¬ها و نوع سؤالات، قدرت تحلیل آن را داشته باشید.

آمار بازدید: 133 بار
ثبت نظر درباره کتاب
Security Image

دانلود کتاب درسی