ارتباط مستقیم با 30642 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
ایران مدرس دانلود جزوه-دانلود جزوه درسی دانشگاهی دانلود جزوه درسی دانشگاهی خلاصه جزوه عالی فیزیک دانشگاهی - ضرب بردارها و سرعت و شتاب در بحث سینماتیک ذره

خلاصه جزوه عالی فیزیک دانشگاهی - ضرب بردارها و سرعت و شتاب در بحث سینماتیک ذره

در این خلاصه جزوه عالی آموزش فیزیک دانشگاهی انواع ضرب بردارها شامل ضرب نرده ای و خارجی و سرعت و شتاب در بحث سینماتیک ذره مورد بررسی قرار گرفته است. اگر می خواهید در رابطه با ضرب بردارها و نحوه محاسبه سرعت و شتاب ذره مطالب خوبی را یاد بگیرید ادامه این مطلب را بخوانید.

اگر در درس فیزیک اشکال دارید اساتید خوب فیزیک می توانند به شما کمک کنند. برای مشاهده لیست کامل مدرسین فیزیک بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید.

بخش هایی از جزوه: در مبحث ضرب بردارها 3 نوع ضرب می توانیم داشته باشیم: 1- ضرب یک کمیت اسکالر در یک بردار 2- ضرب نرده ای بردارها 3- ضرب خارجی بردارها. در ادامه سینماتیک ذره در جزوه بررسی شده است. وقتی حرکت را توصیف می کنیم با آن بخش مکانیک سر و کار داریم که سینماتیک نامیده می شود. هنگامی که حرکت را به نیروهای وابسته به آن و خواص اجسام متحرک ربط می دهیم با دینامیک یا سینتیک سر و کار داریم. ویژگی های سرعت ثابت: 1- اندازه آن ثابت است. 2- جهت آن ثابت باشد. جهت سرعت لحظه ای در هر نقطه از مسیر حرکت ذره بر آن نقطه مماس است. سرعت و شتاب در درس فیزیک از کمیت های مهم هستند و مدرسین فیزیک هم این مباحث را بسیار مورد بررسی قرار می دهند. در ادامه در این جزوه خلاصه نحوه بدست آوردن مولفه های شتاب لحظه ای توضیح داده شده است. سپس حرکت شتاب ثابت مورد بررسی قرار گرفته است و معادلات آن بیان شده است. در ادامه در رابطه با حرکت سقوط آزاد و شتاب جاذبه زمین توضیحاتی ارائه شده است. چند پارامتر وجود دارد که می توانند شتاب ثقل را تغییر دهند: 1- عرض جغرافیایی 2- فاصله از مرکز زمین 3- دوران زمین 4- جز و مد آب دریاها و اقیانوس ها - جهت شتاب ثقل به طرف مرکز زمین است. در پایان حرکت دایره ای یکنواخت و معادلات آن بیان شده است. حرکت ذره با تندی ثابت روی یک دایره حرکت دایره ای یکنواخت نامیده می شود. برای دانلود رایگان جزوه خلاصه ضرب بردارها و سرعت و شتاب در بحث سینماتیک ذره بر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1128 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
خلاصه جزوه عالی فیزیک دانشگاهی - ضرب بردارها و سرعت و شتاب در بحث سینماتیک ذره(حجم فایل: 971 کیلو بایت)
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image