ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس دانلود جزوه-دانلود جزوه درسی دانشگاهی دانلود جزوه درسی دانشگاهی جزوه خلاصه و مفید فیزیک دانشگاه - جرم و انرژی و نظریه نسبیت انیشتین

جزوه خلاصه و مفید فیزیک دانشگاه - جرم و انرژی و نظریه نسبیت انیشتین

در این جزوه خلاصه و مفید فیزیک دانشگاه در رابطه با جرم و انرژی و نظریه نسبیت انیشتین و فرمول های مربوط به آن توضیحاتی ارائه شده است. اصل هم ارزی جرم و انرژی هم در این جزوه توضیح داده شده است.

اگر در درس فیزیک دانشگاه اشکال دارید از اساتید این درس کمک بگیرید. بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید تا لیست مدرسین و اساتید خانم و آقا را ببینید.

نظریهٔ نسبیَت دو نظریه اصلی و معروف نسبیت خاص و نسبیت عام آلبرت اینشتین را در بر می‌گیرد. ایدهٔ اصلی این نظریه آن است که زمان و فضا با هم مرتبط هستند، نه جدا از هم و ثابت. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ویکی پدیا اینجا کلیک کنید. آغاز به کار بردن عبارت «نظریهٔ نسبیت» به ۱۹۰۶ بر می‌گردد. در این خلاصه جزوه مفید در رابطه با جرم و انرژی و نظریه نسبیت انیشتین و فرمول های آن توضیح داده شده است. بهترین معلم های فیزیک هم می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. قبل از نسبیت فیزیک دو قانون مهم پایستگی انرژی و پایستگی جرم را داشت. ولی در نظریه نسبیت این دو قانون از هم مستقل نیستند و در هم اغام میشوند انرژی بستگی دوترون (هسته هیدروژن سنگین که شامل یک نوترون و یک پروتون است): مقدار انرژی ای است که باید به آن داده شود تا به یک نوترون و یک پروتون تجزیه شود یا مقدار انرژی ای است که هنگام تشکیل دوترون از یک نوترون و یک پروتون به صورت تابش گاما آزاد می شود.

برای دانلود رایگان این جزوه خلاصه و مفید در رابطه با جرم و انرژی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1526 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
جزوه خلاصه و مفید فیزیک دانشگاه - جرم و انرژی و نظریه نسبیت انیشتین(حجم فایل: 823 کیلو بایت)
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image