ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس دانلود دانلود جزوه درسی دبیرستان دانلود رایگان جزوه خلاصه و مفید فیزیک - نکات الکتریسیته ساکن (قانون کولن) با مثال

دانلود رایگان جزوه خلاصه و مفید فیزیک - نکات الکتریسیته ساکن (قانون کولن) با مثال

در این بخش دانلود رایگان جزوه خلاصه و مفید فیزیک - نکات الکتریسیته ساکن (قانون کولن) ارائه شده است. در این جزوه خلاصه شده قانون کولن توضیح داده شده است و مثال خوبی از این بحث مورد بررسی قرار گرفته است.


اگر در این مباحث اشکال دارید از معلم های فیزیک کمک بگیرید. بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید تا لیست اساتید را ببینید. بخش دیگری از جزوه در ادامه ارائه شده است.


قانون کولُن (Coulomb Law) که گاهی به اشتباه، قانون کولُمب خوانده می‌شود، یک قانون در فیزیک است که واکنش‌های الکتروستاتیکی میان بارهای نقطه‌ای را توصیف می‌کند. این قانون نخستین بار در سال ۱۷۸۳ توسط فیزیکدان فرانسوی شارل آگوستَن کولن منتشر شد و منجر به گسترش نظریه الکترومغناطیس شد. این در حالی است که رابطهٔ نیروی الکتریکی و فاصله (از نوع نیروهای عکس مجذوری) قبلاً توسط جوزف پریستلی کشف شده بود و رابطه بین فاصله و بار الکتریکی توسط هنری کاوندیش بیان شده بود که همهٔ این‌ها قبل از کارهای کولن بوده‌است. از قانون کولن می‌توان برای استخراج قانون گاوس استفاده کرد و برعکس. قانون کولن از دیدگاه عددی (اسکالر) به شکل زیر بیان می‌شود: 'بزرگی نیروی میان دو بار نقطه‌ای، به طور مستقیم به بزرگی هر یک از بارها بستگی داشته و رابطهٔ عکس با مجذور فاصلهٔ دو بار دارد. '


نیرویی که دو ذره باردار q1 و q2 به هم وارد می کنند و در فاصله r از یکدیگر قرار دارند با حاصل ضرب دو بار دو ذره نسبت مستقیم و با مجذور فاصله ی دو ذره از یکدیگر نسبت وارون دارد. نیرویی که دو ذره به هم وارد می کنند در امتداد خط واصل دو بار است که طبق قانون سوم نیوتون هم اندازه و در جهت مخالف یکدیگرند. برای دانلود رایگان جزوه خلاصه و مفید فیزیک - نکات الکتریسیته ساکن (قانون کولن) با مثال تشریحی بر روی لینک زیر کلیک کنید.



آمار بازدید: 1651 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود رایگان جزوه خلاصه و مفید فیزیک - نکات الکتریسیته ساکن (قانون کولن) با مثال(حجم فایل: 461 کیلو بایت)
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image