ارتباط مستقیم با 30650 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس دانلود دانلود نمونه سوالات امتحانی اول دبیرستان دانلود رایگان سوالات امتحانی تشریحی فصل 3 زیست یازدهم (دستگاه حرکتی) همراه با جواب

دانلود رایگان سوالات امتحانی تشریحی فصل 3 زیست یازدهم (دستگاه حرکتی) همراه با جواب

در این بخش دانلود رایگان نمونه ای از سوالات امتحانی تشریحی فصل 3 زیست شناسی یازدهم (استخوان و ماهیچه) همراه با پاسخ تشریحی ارائه شده است. عکسی از این نمونه سوالات عالی در ادامه قابل مشاهده می باشد.



ساختار استخوان


نکته1: استخوان بافت پیوندی است که از یاخته¬های استخوانی، ماده زمینه¬ای و کلاژن در اطراف آن¬ها تشکیل شده است. ماده¬ی زمینه¬ای از پروتئین (غیر از کلاژن و رشته کشسان) و مواد معدنی (کلسیم+فسفر) تشکیل شده است. اگر در این مباحث اشکال دارید از کلاس های تدریس خصوصی زیست شناسی یازدهم استفاده نمائید. یاخته¬های استخوانی زنده و هسته¬دار هستند که توسط رشته¬های سیتوپلاسمی منشعب به هم متصل می¬باشند.


نكته 2: همه¬ی استخوان¬ها نوعی بافت پیوندی هستند، تیغه¬های استخوانی از سلول¬های استخوانی، ماده¬ی زمینه‌ای و کلاژن اطراف این سلول¬ها تشکیل شده است. ماده زمینه¬ای همان فضای بین سلول¬های استخوانی است. کلاژن جزء ماده زمینه¬ای استخوان نیست و توسط خود سلول¬های استخوانی ساخته می¬شود. یاخته¬های استخوانی توسط رشته‌های سیتوپلاسمی به هم متصل هستند. 


برای دانلود رایگان نمونه ای از سوالات امتحانی تشریحی فصل 3 زیست شناسی یازدهم (استخوان و ماهیچه) همراه با پاسخ تشریحی که توسط دکتر علیرضا مشرفی ارائه شده است، بر روی لینک زیر کلیک کنید:


آمار بازدید: 480 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود رایگان سوالات امتحانی تشریحی فصل 3 زیست یازدهم (دستگاه حرکتی) همراه با جواب(حجم فایل: 517 کیلو بایت)
ارسال شده توسط 📌 دکتر عليرضا مشرفی (مدرس زیست‌ شناسی)(مشاهده پروفایل مدرس) تدریس تضمینی زیست‌شناسی کنکور - تدریس تضمینی زیست‌شناسی از پایه تا کنکور، تقویتی، تیزهوشان و المپیاد توسط مدرس مجرب و باسابقه دانشگاه و مدارس برتر با قیمت مناسب
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image