ارتباط مستقیم با 30732 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی علوم زمین در دانشگاه بوعلی همدان (6 بهمن 92)

برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی علوم زمین در دانشگاه بوعلی همدان (6 بهمن 92)

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا از برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین در این دانشگاه خبر داد.


حسن محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین 28 و 29 بهمن در دانشگاه بوعلی‌سینا با موضوع غارشناسی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال رویکرد سازمان زمین‌شناسی بر آن بوده که این کنگره در 12 استان کشور برگزار شود تا ذهن مردم را بیشتر درگیر مسائل مربوط به زمین‌شناسی کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: از دیگر محورهای این کنگره کشوری می‌توان به زمین‌شناسی بنیادی، زمین‌شناسی زمین‌لرزه، زمین‌شناسی نفت، زمین‌شناسی پزشکی، غارشناسی و ... اشاره کرد که همدان میزبان این کنگره در بحث غارشناسی است.

وی با بیان اینکه ایران در کمربند زلزله‌خیز جهان واقع شده، گفت: از طرفی دیگر 70 درصد اقتصاد ایران به نفت وابسته و از دیرباز ایرانیان مبتکر قنات بوده‌اند و این موضوعات نشان‌دهنده وابستگی ما به زمین و منابع آن است.

محسنی تصریح کرد: به دلیل وجود غار علیصدر در همدان این کنگره با موضوع غارشناسی و با محوریت موضوع‌های زمین‌شناسی غار، غارنوردی، باستانشناسی غار، دیرین‌شناسی و دیرین محیط غار، زیست‌شناسی غار و ... برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: مهلت ارسال مقاله به این کنگره 28 دی‌ماه بوده و تا 10 بهمن نتایج داوری‌ها اعلام می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا تصریح کرد: در موضوع غارشناسی 70 مقاله ارسال شده که مقالات برگزیده 30 بهمن در تهران ارائه خواهد شد.

وی اذعان داشت: 28 بهمن‌ماه نیز سخنرانی مقالات و ارائه پوسترها و در روز بعد کارگاه‌های آموزشی درباره غارشناسی، برگزار می‌شود.

محسنی ادامه داد: در پایان بازدید از غار علیصدر به اتفاق شرکت‌کنندگان در این برنامه، از جمله برنامه‌های این چند روز کنگره است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا خاطرنشان کرد: بیست و هشتمین آیین گشایش در تالار شهید چمران با حضور استاندار، شهردار و دیگر مسئولان استانی برگزار می‌شود.

وی گفت: صاحبنظران غارشناسی با شرکت در این کنگره با فضای دانشگاهی دانشگاه بوعلی آشنا شده و ارتباط علمی با همکاران دانشگاه و صاحبنظران این رشته نیز برقرار می‌شود.

محسنی در پایان اذعان داشت: امیدوارم با برگزاری این کنگره‌ها زمین‌شناسی جایگاه و منزلت خود را در استان و کشور پیدا کنیم.

آمار بازدید: 260 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image