ارتباط مستقیم با 30737 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نخستین دانشگاه مستقل صنعتی جنوب کشور در شیراز (8 بهمن 92)

نخستین دانشگاه مستقل صنعتی جنوب کشور در شیراز (8 بهمن 92)

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز گفت: بعد از 9 سال نقش‌آفرینی در بحث صنعت و تحقیقات به عنوان نخستین دانشگاه مستقل در مباحث صنعتی در جنوب کشور معرفی شده‌ایم.


به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شاهرخ جم بعد از ظهر امروز در بیستمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران اظهار داشت: برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌ها با هدف تعامل بین پژوهشگران است تا بتوانند با هم‌افزایی در رشد و ارتقای علم و کشور تاثیرگذار باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز خاطرنشان کرد: در سال 83 به دلیل نیاز مبرم جنوب کشور و فارس برای انجام امور تحقیقاتی و صنعتی این دانشگاه دایر شد که بعد از 9 سال نقش‌آفرینی در بحث صنعت و تحقیقات به عنوان نخستین دانشگاه مستقل در مباحث صنعتی معرفی شده است.

این مقام مسئول افزود: در ابتدای راه‌اندازی این دانشگاه چهار تا پنج رشته در مقطع کارشناسی داشتیم که در حال حاضر به 50 رشته و گرایش که به طور عمده تحصیلات تکمیلی دارند، افزایش یافته و اعضای هیئت علمی آن به 100 نفر رسیده است.

وی در ادامه گفت: دانشگاه صنعتی شیراز بین دانشگاه‌های صنعتی کشور رتبه هشتم را دارد و در منطقه جنوب نخستین دانشگاه با یک‌هزار و 500 دانشجو که بیشتر آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند، محسوب می‌شود.

جم افزود: مشکل اساسی ما عدم اطلاع از معضلات و مشکلات صنایع در این استان است چراکه اطلاع کافی از آنها نیست و این موقعیت برای مجموعه‌های پژوهشی ایجاد نشده که با شناخت کافی و مناسب با صنعتگران تعامل برقرار کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز بیان کرد: تلاش ما بر این است که با تشکیل جلسات و ارتباط با صنعتگران و معرفی دانشگاه به آنان و حضور اساتید در جلسات مختلف ارتباط دوسویه برقرار و شناخت نسبت به صنایع این استان بیشتر شود.

وی تصریح کرد: بیشتر توجه صنایع به مرکز کشور است که این معضل بیشتر در دانشگاه‌های شهرستان‌هاست اما استان فارس این ظرفیت را دارد که با ایجاد تعامل بیشتر با صنایع شرایط مطلوبی را ایجاد کند.

رئیس انجمن انفورماتیک ایران نیز در این همایش بیان کرد: این کنفرانس نسبت به سایر کنفرانس‌های دیگر رشد بسیار خوبی داشته که با توجه به گسترش آموزش عالی در شیراز امری طبیعی و بدیهی است.

رسول ملک‌فرد افزود: در زمینه مسائل علمی نباید تنها در داخل کشور فعالیت داشته باشیم بلکه لازم است این فعالیت‌ها بین‌المللی شود چراکه دیپلماسی علمی در کنار دیپلماسی سیاسی با توجه به کم‌هزینه بودن آن می‌تواند گره‌گشا باشد.

وی گفت: در برنامه‌های بالادستی از جمله برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه باید از لحاظ فناوری علمی سهم خود را افزایش دهیم و این ارتقا باید ویژه کارهای پژوهشی باشد.

ملک‌‌ فرد بیان کرد: پیش‌بینی شده است که در پایان برنامه پنجم سه درصد بودجه به پژوهش و فناوری اختصاص پیدا کند که اگر این اتفاق صورت گیرد، بسیاری از مشکلات و معضلات مرتفع می‌شود اما بعید می‌دانم که تا دو سال آینده به این میزان برسیم.

وی با اشاره به یک درصد بودجه ویژه پژوهش در حال حاضر گفت: قرار بر این بود که تا پایان سال 88 این بودجه به 2.5 درصد برسد که در عین حال این‌که به این حد نرسیده‌ایم، کاهش نیز داشته‌ایم که امیدوارم این مشکل به‌زودی رفع شود.

رئیس انجمن انفورماتیک ایران در پایان افزود: انجمن‌های علمی راحت‌تر می‌توانند فاصله زمانی بین اطلاعات علمی و پژوهش‌ها را کم کنند و نقش کلیدی در کمیسیون‌های تخصصی داشته باشند.

آمار بازدید: 196 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image