ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش اختصاص 3 میلیارد تومان به پارک‌های علم و فناوری

اختصاص 3 میلیارد تومان به پارک‌های علم و فناوری

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بودجه اختصاص یافته از سوی دولت به پارک‌های علم و فناوری 3 میلیارد تومان است که امیدواریم بتواند در رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این پارک‌ها در سطح کشور موثر واقع شود.



وحید احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در راستای طرح‌های کلان ملی، یکی از پیشرفت‌ها و افتخارات کشور ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت است که در این زمینه شورای عالی علوم و فناوری ملی طرح‌های بزرگی را آماده‌سازی کرده و بر اساس آن کاربردی و صنعتی کردن دستاوردهای علمی دانشگاه‌ها و ارتباط آن با نیاز صنعتی کشور از خصوصیات بارز این طرح‌ها است.

وی افزود: پارک‌های علم و فناوری، پل ارتباطی مناسبی برای اتصال علم و صنعت و به کارگیری دستاوردهای علمی در تولید هستند و می‌توانند نقش موثری را در این زمینه ایفا کنند.

احمدی همچنین ابراز رضایت خود را از پارک فناوری شیراز بیان داشت و افزود: مدیریت این پارک باعث هم‌افزایی و شور و اشتیاق جوانان این منطقه شده و با وجود دانشگاه‌های متعدد این ظرفیت به طور کامل در این منطقه محسوس است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: با وجود صنایع مختلف بومی از جمله صنایع الکترونیک شیراز، صنایع دفاع و صنعت نفت و پتروشیمی و غیره، این ظرفیت‌ها می‌تواند با همکاری و تبادل علمی در پیشرفت صنعت بومی و کشوری بسیار موثر واقع شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به عمر سه ساله پارک فناوری و نوپا بودن آن، این پارک هنوز نتوانسته نقش موثر واقعی خود را ایفا کند، اما این موضوع با شیب و سرعت بسیار مناسبی در حال رشد و مکان‌یابی است.



احمدی ادامه داد: این پارک می‌تواند حلقه مفقوده علم و صنعت را به خوبی ایجاد کند و حمایت و پشتیبانی وزارت علوم از این مجموعه‌ها در آینده نزدیک نقش و اهمیت آن را دوچندان می‌کند و باعث می‌شود به بازدهی و ثروت منتهی شود.

این مقام مسئول افزود: 3 میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته دولت به این بخش است که امیدواریم بتواند در رشد و شکوفایی هرچه بیشتر پارک‌های فناوری کشور موثر واقع شود.

به گزارش فارس، نشست تخصصی نقش پارک‌های علم و فناوری در اجرای طرح‌های کلان ملی با حضور مسئولان کشوری و استانی در پارک علم و فناوری شیراز برگزار شد.

این نشست تخصصی با حضور منوچهر منطقی، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان صنایع هوایی، سید احمد فاضل زاده رئیس پارک علم و فناوری فارس، علی وزیری رئیس دفتر طراحی هواگرد هسا، محسن حاتم رئیس کمسیون صنایع و معادن و نماینده کمسیون طرح‌های کلان ملی، وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از محققان و دانشجویان مراکز علمی و دانشگاهی با عنوان «نقش پارک‌های علم و فناوری در صنعت» در پارک علم و فناوری شیراز برگزار شد.

در این مراسم با گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تفاهمنامه سه‌جانبه طرح کلان ملی هواپیماهای مسافربری به امضا رسید.

در پایان از برگزیدگان موسسات مستقر در پارک علم و فناوری فارس تقدیر شد.

آمار بازدید: 302 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image