ارتباط مستقیم با 30737 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار پارک‌های علم و فناوری تکمیل‌کننده دانش کشورند (13 مرداد 92)

پارک‌های علم و فناوری تکمیل‌کننده دانش کشورند (13 مرداد 92)

رئیس پارک علم و فناوری یزد گفت: با توجه به وجود پتانسیل مناسب در میان جوانان دانشگاهی ایجاد تسهیلات لازم برای توسعه بیشتر پارک‌های علم‌ و ‌فناوری لازم است.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمد‌علی امرالهی رئیس پارک علم و فناوری یزد درباره بحث پارک علم وفناوری و رشد علمی کشور، گفت: در این زمینه نتایج تبدیل علم به محصول و کالا برعهده شرکت‌های دانش بنیان است چنانچه با یک مقاله نمی‌توان به صنعت دست یافت و باید تغییراتی در این عرصه رخ دهد که نهایتا به یک برنامه کسب و کار منتهی شود.

امرالهی افزود: درعرصه تولید علم جایگاه خوبی داریم و هم‌اکنون این امکان فراهم است که آن هم کاربردی شود چنانچه کاربردی شدن دانش با مزیت‌های اقتصادی درگیر می‌شود تا نیازهای جامعه را رفع کند.

رئیس پارک علم وفناوری یزد گفت: برای شکل‌گیری بهتر ارتباط ظرفیت‌هایی که در دانشگاه‌ها وجود دارد باید ایده ها فعال شده و طبق برنامه حاصل شده ظرفیت 20 درصد حاصل شود چنانچه در این مسیر پارک‌ها با تامین منابع این مسیر را هموار می‌کنند تا نقش پارک‌ها بهتر شود.

وی افزود: پارک‌های علم وفناوری حلقه ارتباط بین دانشگاه و صنعت و نخبگانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند هستند تا ایده و دانش را درپارک به محصول تبدیل کنند. در حال حاضر این پتانسیل در بین جوان‌ها وجود دارد که با ایجاد تسهیلات در پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌ای را هر چه بهتر فراهم کنند که فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه تحقق یابد.

امرالهی گفت: پارک‌های علم و فناوری تکمیل کننده دانش هستند و البته با توجه به مقالاتی که در دانشگاه‌ها توسعه دانشجویان و جوانان درعرصه جهانی چاپ می‌شود اگر بتوانیم اندوخته علمی را به محصول تبدیل کنیم برخی از نتایج درمباحث هوا‌‌و‌فضا و هسته‌ای تحقق پیدا می‌کند و می‌توانیم در افق 1404 حرف اول منطقه را بیان کنیم.

کلمات کلیدی: پارک‌های علم و فناوری، مزیت های پارک‌های علم و فناوری، سهیلات لازم برای توسعه بیشتر پارک‌های علم‌ و ‌فناوری، پارک علم وفناوری و رشد علمی کشور، تبدیل علم به محصول و کالا، تبدیل اندوخته علمی به محصول

آمار بازدید: 219 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image