ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه امضای تفاهم‏نامه میان دانشگاه شیراز و دانشگاه ماربورگ آلمان

امضای تفاهم‏نامه میان دانشگاه شیراز و دانشگاه ماربورگ آلمان

طی جلسه‌‏ای با حضور هیأت آلمانی در دانشگاه شیراز، تفاهم‏نامه‏ همکاری‏ علمی، پژوهشی بین این دانشگاه و دانشگاه ماربورگ آلمان امضاء شد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه فارس، مدیر روابط عمومی و امور بین‏‌الملل دانشگاه شیراز در این باره گفت: تبادل استاد و دانشجو و گسترش اجرای طرح‏‌های علمی و پژوهشی مشترک بین دو دانشگاه از مفاد تفاهم‏نامه‏ یاد شده است.

معصومه عظیمی‏‌فر افزود: تفاهم‏نامه‏ همکاری‏های علمی، پژوهشی بین دانشگاه شیراز و دانشگاه ماربورگ آلمان، افزایش سطح علمی دانشگاه را در پی دارد و بهره‌‏گیری از دانش پژوهشگران را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‏نامه، گروه‏‌های دانشجویی از دانشگاه ماربورگ آلمان به دانشگاه شیراز اعزام و با فرهنگ ایران آشنا می‏‌شوند و زبان فارسی را فرا می‏‌گیرند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌‏الملل دانشگاه شیراز گفت: این تفاهم‏نامه‏ آموزشی - فرهنگی بوده و برای استفاده‏ دانشجویان مقاطع کارشناسی و به ویژه کارشناسی ارشد است.

عظیمی‏‌فر تصریح کرد: دانشجویان ایرانی که در حال تألیف پایان‌‏نامه هستند، می‏‌توانند به مدت شش هفته و به منظور استفاده از کتاب‏ها و ژورنال‏‌های آلمانی و نیز شرکت در کلاس‏های گفت و شنود، به این کشور سفر کنند.

وی ادامه داد: به موجب این تفاهم‏نامه، دانشجویان آلمانی نیز می‌‏توانند با سفر به ایران، از امکانات آموزشی دانشگاه شیراز بهره‌‏مند شوند و در دوره‏‌های کوتاه‌‏مدت دانش‌‏افزایی زبان فارسی شرکت کنند.

پروفسور کریستوف وِرنِر هم با ابراز رضایت از انعقاد قرارداد با دانشگاه شیراز، گفت: شیراز و دانشگاه شیراز برای دانشجویان آلمانی جاذبه خاصی دارد و وجود حافظ و سعدی در این شهر، انگیزه‏ فراوانی را برای حضور در دانشگاه شیراز و آموزش زبان شیرین فارسی ایجاد می‏‌کند.

براساس این گزارش، مرکز پژوهش‏های خاورمیانه‏ دانشگاه ماربورگ در سال 2006 تأسیس شده است و به عنوان یکی از بزرگ‏ترین مراکز پژوهش‏‌های خاورمیانه در اروپا شناخته می‏‌شود.

در سال 1389، نخستین تفاهم‏نامه میان دانشگاه ماربورگ و دانشگاه تهران منعقد شد و تفاهم‏نامه‏ حاضر دومین تفاهم‏نامه‏ منعقد شده بین این دانشگاه آلمانی با یکی از دانشگاه‌‏های ایران است.

آمار بازدید: 253 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image