ارتباط مستقیم با 30772 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار رشد منفی ۳۳ درصدی اعتبارات آموزشی نسبت به تعداد دانشجویان

رشد منفی ۳۳ درصدی اعتبارات آموزشی نسبت به تعداد دانشجویان

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد منفی ۳۳ درصدی اعتبارات آموزشی در مقابل رشد ۷۲ درصدی دانشجویان طی ۶ سال گذشته خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیرمحسن ضیایی ظهر امروز در همایش معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تالار ابن سینای مشهد گفت: باید بیشتر به چالش‌ها و مشکلات پرداخت؛ هدف از برگزاری چنین اجلاسی یافتن راه‌حل برای این مشکلات است.

وی افزود: نظام آموزش پزشکی پس از 35 سال بعد از انقلاب و 28 سال تشکیل وزارت بهداشت نیاز مردم را تا حد زیادی برطرف کرده است و در این زمینه به خودکفایی رسیده‌ایم.

ضیایی با بیان اینکه آموزش نوعی زیرساخت و سرمایه‌گذاری است، افزود: کشورهای توسعه‌یافته به کشورهایی اطلاق می‌شود که آموزش را در سطوح سرمایه‌گذاری قرار داده‌اند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در گسترش کمی طی 2 تا 3 سال گذشته سرعت زیادی داشته‌ایم و باید در جلسات کارشناسی به توسعه کیفی نیز دست یابیم.

ضیایی ادامه داد: مردم مستقیم با دانشگاه‌ها درگیرند چرا که دانشگاه در کنار آموزش خدمات را نیز ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات فعلی ما کمبود منابع است، افزود: اعتبارات آموزشی معاونت آموزشی وزارت بهداشت در مقایسه با رشد تعداد کل دانشجویان در کشور از رشد منفی 33 درصد در برابر رشد 72 درصدی دانشجویان از سال 86 تا 92 حکایت دارد.

ضیایی تصریح کرد: کم‌ترین سهم اعتبارات آموزشی 6.3 درصد در سال 92 و بیشترین سهم در سال 89، 11.3 درصد بوده است.

وی با اشاره به رشد 66 درصدی قطب‌های علمی در نیمه نخست سال 92 نسبت به سال 91 گفت: بیشترین رشد مربوط به تاسیس مراکز تحقیقاتی از سال 90 تا نیمه اول 92 بوده؛ چرا که تاسیس دانشگاه در عرض 2 سال به 6 دانشگاه و تاسیس مراکز تحقیقاتی در عرض 2 سال از 81 مرکز به 325 مرکز رسیده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله سیاست‌های معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نظام آموزش پزشکی را پاسخگو بودن به نیازها، ارتقای کیفی نظام آموزش پزشکی، توجه به توسعه رشته‌های بین‌رشته‌ای، تجمیع بیمارستان‌های آموزشی، جلوگیری از ریز کردن بیش از حد تخصص‌ها و اتخاذ سیاست‌های مناسب با همکاری سایر بخش‌ها برای ماندگاری نیروی انسانی در مناطق کم‌برخوردار و توزیع عادلانه نیروی انسانی برشمرد.

ضیایی خطاب به معاونان آموزشی دانشگاه‌ها در اجلاس اظهار کرد: انتظار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شما معاونان وقت‌گذاری کافی، جلب حمایت سایر بخش‌های دانشگاه، توجه به همه بخش‌ها، اجرای برنامه‌ها، اسناد مدون و مصوب و مراقبت در هزینه اعتبارات آموزشی دانشگاه‌ها است.

وی در رابطه با بیمارستان‌های آموزشی گفت: بیمارستان‌های آموزشی ما فرسوده‌اند و هزار میلیارد تومان برای بازسازی تجهیزات نیاز دارند.

آمار بازدید: 227 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image