ارتباط مستقیم با 30613 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش اولین نانوپماد ضد سالک دنیا در ایران تولید شد/ ۸ نانوداروی ایرانی در آستانه ورود به بازار

اولین نانوپماد ضد سالک دنیا در ایران تولید شد/ ۸ نانوداروی ایرانی در آستانه ورود به بازار

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از تولید ۸ نانودارو در کشور خبر داد و گفت: یکی از این داروها پماد ضد سالک است که برای اولین بار در دنیا در کشورمان تولید شده است.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، سعید سرکار امروز در کنگره بین‌المللی ایمنی نانو که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد گفت: نانو تکنولوژی در ارتقای کیفیت زندگی مردم نقش و تولید ثروت را به دنبال دارد. ما نیز به دنبال جلب اعتماد و اطمینان مردم در محصولات نانو هستیم.

وی ادامه داد: این محصولات از آنجا که دارای قابلیت و کیفیت بهتری نسبت به سایر محصولات هستند باید مردم نیز نسبت به آن اطمینان حاصل کنند و بدانند که خطر و ریسک متوجه آنها نیست.

سرکار با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به دو هدف جلب اعتماد و اطمینان مردم برسیم باید در بخش‌های سلامت و محیط زیست حرکت کنیم گفت: ایران از کشورهای پیشگام در حوزه فعالیت محیط زیست و سلامت در بخش نانو است و کمیته‌هایی در این زمینه ایجاد شده است.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ادامه داد: در بحث کاهش آلودگی هوا، خاک و آب از جمله بحث‌های معروف استفاده از فناوری نانو است که باید آلودگی آب‌های فاضلاب را بتوانیم از این طریق کاهش دهیم تا امکان استفاده مجدد در صنعت فراهم شود.

وی ادامه داد: استفاده از نانو در کاهش مصرف انرژی و افزایش کیفیت محصولات بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه ایران می‌تواند در زمینه تحقیقات نانو در محیط زیست و سلامت الگوی منطقه باشد گفت: در همین دو حوزه کمیته‌هایی تشکیل شده است و یکی از فعال‌ترین حوزه‌هایی محصولات را ارائه کرده‌ایم حوزه دارو، لوازم بهداشتی و آرایشی است.

سرکار گفت: 17 درصد محصولات ما در حوزه‌های دارو، بهداشتی و آرایشی تولید شده و تا این لحظه سه دارو از این ستاد وارد بازار شده است.

وی ادامه داد: 8 دارو نیز در مسیر ورود به بازار است که باید تاییدیه وزارت بهداشت را بگیرد و این در حالی است که محدودیت منابع در این زمینه وجود ندارد و سال آینده نیز دو داروی دیگر وارد بازار می‌شود.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو افزود: یکی از داروها ضد سالک است که اولین‌بار در دنیا توسط محققان ایرانی تولید می‌شود و داروی دیگر کپسول نانو با استفاده از زردچوبه است که امکان جذب این ماده غذایی را افزایش داده و در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده خواهد شد.

سرکار گفت: 30 هزار مورد ابتلا به سالک در کشور وجود دارد. کشورهای پاکستان، افغانستان و برزیل با مشکل سالک به طور جدی مواجه‌اند. این در حالی است که این پماد نانویی ضدسالک بعد از یک ماه زخم سالک را به طور کامل از بین می‌برد و جای زخم هم باقی نمی‌ماند.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو افزود: جلب اعتماد مردم بزرگترین سرمایه ما است و از مهمترین نگرانی‌های ما این است که افرادی سودجو محصولاتی که نانو نیستند را برچسب نانو می‌زنند و از این طریق مردم را فریب می‌دهند تا محصولاتشان را به فروش برسانند.

وی اظهار کرد: در همین راستا نانومارک را ایجاد کردیم که تاییدکننده استفاده از نانو در تولید محصولات است. مذاکراتی نیز برای نصب این علامت بر روی محصولات نانویی با سازمان استاندارد کشور نهایی شده و از 6 ماه آینده بر روی محصولات نانو نصب می‌شود.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو افزود: یکی از دغدغه‌های دیگر حوزه نانو این است که اعتماد مردم جهان نسبت به محصولات ایرانی سلب نشود در حالی که این سلب اعتماد فاجعه‌بار شده و باید از آن جلوگیری کرد.

وی گفت: وزارت بازرگانی باید همانطور که نسبت به ورود محصولات نگران باشد در مورد صادرات با برند ایرانی نیز دقت بیشتری کند تا بازارهای خارجی را از دست ندهیم.

سرکار گفت: در حال حاضر بیش از 970 محصول نانویی در بازار موجود است.

آمار بازدید: 279 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image