ارتباط مستقیم با 30683 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش آخرین وضعیت طرح ملی تولید سیلیکون برای ساخت سلول‌های خورشیدی و طراحی سامانه هوشمند کنترل ترافیک جاده‌ها (23 شهریور 92)

آخرین وضعیت طرح ملی تولید سیلیکون برای ساخت سلول‌های خورشیدی و طراحی سامانه هوشمند کنترل ترافیک جاده‌ها (23 شهریور 92)

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: مسئله یابی، شناسایی وضعیت موجود و تقسیم کار طرح ملی تولید سیلیکون برای ساخت سلول‌های خورشیدی انجام شده است.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد مهدی نژاد نوری در جلسه صد و هفتم شورای عتف وزارت علوم با بیان اینکه وزارت نیرو آمادگی خود را برای حمایت از طرح کلان ملی تولید سیلیکون اعلام کرده است، گفت: در حال حاضر، انرژی‌های نو و پاک در جهان، از نظر هزینه‌ای نسبت به انرژی‌های فسیلی گران‌تر هستند، اما با توسعه صنعت انرژی‌های نو می‌توان هزینه‌های تولید آن را کاهش داد.

وی با اشاره به وضعیت طرح تولید سیلیکون برای ساخت سلول‌های خورشیدی گفت: مباحث مربوط به مسئله یابی، شناسایی وضعیت موجود و تقسیم کار طرح ملی تولید سیلیکون برای ساخت سلول‌های خورشیدی انجام شده است.

مهدی نژاد در رابطه با برنامه‌های آینده برای اجرای این طرح اضافه کرد: به دنبال استفاده از دیگر کاربردهای سیلیکون در هوافضا و صنعت هستیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم همچنین در رابطه با طرح کلان ملی سامانه هوشمند کنترل ترافیک در جاده‌های برون شهری، اظهار داشت: با مساعدت وزارت راه، طراحی اولیه مربوط به این طرح انجام شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه در جاده‌ها از وقوع بسیاری از حوادث تلخ جاده‌ای جلوگیری می‌کند، گفت: طرح ملی سامانه هوشمند کنترل ترافیک، باید به گونه‌ای اجرا شود که بتوان بر روی آن از تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جدید استفاده کرد.

مهدی نژاد ادامه داد: آئین‌نامه اختصاص یک تا 3 درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به حوزه پژوهش کشور نیز ابلاغ شد و بر این اساس دستگاه‌های اجرایی تا پایان شهریور مهلت دارند تا میزان بودجه‌ اختصاص یافته به پژوهش را به شورای عتف اعلام کنند.

وی افزود: طبق ارزیابی‌های سال گذشته، اختصاص تنها یک درصد اعتبارات وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به پژوهش، معادل یک‌هزار میلیارد تومان می‌شود.

کلمات کلیدی: طرح ملی تولید سیلیکون، ساخت سلول‌های خورشیدی، طراحی سامانه هوشمند کنترل ترافیک جاده‌ها، تولید سیلیکون

آمار بازدید: 302 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image