ارتباط مستقیم با 30717 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور کنکور تا سال ۹۲ باقی است (اسفند 90)

کنکور تا سال ۹۲ باقی است (اسفند 90)

کنکور تا سال ۹۲ باقی است

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تا سال ۹۲ کنکور برگزار می‌شود و برای سال ۹۳ به بعد بر اساس مصوبه مجلس تصمیم‌گیری می‌شود.

حسین توکلی در حاشیه مراسم تجلیل از برترین‌های کنکور در اردبیل، اظهار داشت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی کارگروهی به ریاست وزیر علوم و چندین وزیر و کارشناسان امر تشکیل شده است تا نحوه پذیرش دانشجو را در دانشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار دهند که ما برای حذف یا باقی‌ ماندن کنکور منتظر نتایج این کمیته هستیم.

وی تصریح کرد: اعضای این کمیته با تشکیل جلسات مستمر تلاش می‌کنند با ارزیابی‌ها و بررسی دقیق موضوع حذف یا تداوم برگزاری کنکور را مورد توجه قرار دهند و سازمان سنجش نیز براساس تصمیم‌گیری این کمیته اعمال نظر می‌کند.

توکلی خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی‌هایی که انجام شده تا سال ۹۲ برگزاری آزمون سراسری به شکل موجود ادامه می‌یابد و تغییر چندانی را در این زمینه شاهد نمی‌باشیم تا در سال‌های بعدی نحوه پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی و یا آیتم‌های دیگر ابلاغ و مورد توجه قرار گیرد.

وی در مورد کاهش تعداد داوطلبان در آزمون سراسری امسال اضافه کرد: این کاهش در حال حاضر به صورت قطعی مشخص نیست اما اواخر امسال و با پایان یافتن زمان داده شده برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در آزمون سراسری می‌توان به صورت قطعی میزان کاهش را اعلام کرد.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: ‌در آزمون امسال نسبت به سال ۸۹، ۱۵۰ هزار نفر تعدیل حضور داوطلب در آزمون سراسری را شاهد بودیم و به یقین امسال این کاهش بیشتر از این میزان می‌باشد.

توکلی همچنین از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو توسط دانشگاه‌ها و توجه مراکز دانشگاهی به توسعه رشته‌های بومی را خاطر نشان کرد و گفت: به یقین سال آینده ظرفیت پذیرش دانشجو که ۶۰۷ هزار نفر است، افزایش یافته و یک روند رو به رشد را در پذیرش دانشجو همسو با سیاست جذب دانشجو در دانشگاه آزاد، دوره‌های فراگیر پیام نور و جامع علمی – کاربردی شاهد می‌باشیم.

مشاور اجرایی سازمان سنجش، استان یزد را پیشتاز رتبه‌های کنکور در کشور اعلام کرد و افزود: استان یزد سال‌ها است که رتبه اول قبولی در کنکور را دارد و استان مازندران، سمنان، گیلان و قم در آزمون سراسری سال ۹۰ در جایگاه‌های بعدی قرار داشتند.

توکلی رتبه استان اردبیل را نوزدهم اعلام کرد و اظهار داشت: هر چند نمره خام دانش‌آموزان این استان مناسب و در جایگاه هفتم است اما به دلیل دایر شدن رشته‌های اندک بومی در دانشگاه‌های استان اردبیل و استان‌های همجوار شانس قبولی داوطلبان این استان کمتر است که امیدواریم با افزایش رشته‌های بومی و منطقه‌ای این مشکل نیز برطرف شود
منبع: روز نو
کلمات کلیدی: کنکور ، حذف کنکور ، برگزاری کنکور ، رتبه کنکور ، سرانجام کنکور ، کنکور سراسری ، قبولی در کنکور

آمار بازدید: 889 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
ناشناس چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۷

بهتره که حذف بشه. این همه استرسی که به ما وارد شد حداقل به بقیه وارد نشه.