ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی تنش‌های ژئوپلیتیک و کاهش دانشجویان خارجی در ژاپن

تنش‌های ژئوپلیتیک و کاهش دانشجویان خارجی در ژاپن

تنش‌های سیاسی و ژئوپلیتیک میان ژاپن و کشورهای همسایه‌اش که شمار زیادی از دانشجویان خود را برای ادامه تحصیل به ژاپن اعزام می‌کنند، برنامه این کشور را برای جذب دانشجویان خارجی بیشتر به مخاطره می‌اندازد.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشگاه‌های ژاپن برای جذب دانشجویان خارجی و افزایش تعداد آنها به شهرت مردم‌سالاری و فن‌آوری این کشور که در جهان زبانزد است، امید داشتند اما برنامه جذب دانشجویان خارجی که از سوی «شینزو آبه»، نخست‌وزیر این کشور اعلام شد با افزایش تنش‌های ژاپن با کشورهای همسایه‌اش با تهدید جدی روبرو شده است.


بنابر آمار وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش،‌علوم و فن‌آوری ژاپن، چین با اعزام 60 درصد از مجموع 137 هزار و 756 دانشجوی خارجی به این کشور در سال 2012 میلادی بیشترین تعداد دانشجوی خارجی را در ژاپن داشته و پس از آن کره جنوبی و سایر کشورهای جنوب آسیا در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


ژاپن همچنین قصد دارد تا سال 2020 میلادی، جمعیت دانشجویان خارجی را در این کشور به دو برابر یعنی 300 هزار نفر افزایش دهد. دانشجویان خارجی در حال حاضر 3.8 درصد از کل جمعیت دانشجویان دانشگاه‌های ژاپن را تشکیل می‌دهند.


به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلدنیوز، با این حال «فو چو وی»، شهروند سنگاپوری که از زمان فارغ‌التحصیلی تاکنون در ژاپن مشغول به کار است می‌گوید: دانشجویان چینی به طور محرمانه نگرانی خود را ابراز می‌کنند که مبادا قربانی دخالت‌ها و واکنش‌های جناح راست ملی‌گرای ژاپن شوند.


وی افزود: برای جذب دانشجویان آسیایی به یک فضای سیاسی گرم‌تر نیاز است. ژاپن در این راه رقابت جدی با آمریکا و انگلیس که مقصد نخست دانشجویان خارجی هستند، خواهد داشت.


آمار رسمی اداره خدمات دانشجویی که بدنه اصلی حمایت از دانشجویان خارجی محسوب می‌شود حاکی از این است که شمار دانشجویان چینی در ژاپن در ماه مه 2012 میلادی 1209 نفر و تعداد دانشجویان کره‌ای 989 نفر کاهش یافته است. روزنامه «آساهی» ژاپن دلیل این کاهش را فاجعه نیروگاه اتمی «فوکوشیما» عنوان کرد که به دنبال سونامی مارس 2011 میلادی رخ داد اما تنش‌های اخیر ژئوپلیتیک به ویژه در ماه دسامبر 2013 میلادی که منجر به شکل‌گیری اعتراضات در چین و کره جنوبی علیه ژاپن شد نیز می‌تواند بر موفقیت طرح آینده دولت ژاپن در افزایش شمار دانشجویان خارجی همین اثرات سوء را داشته باشد.

آمار بازدید: 315 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image