ارتباط مستقیم با 30681 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش ایجاد تسهیلات قانونی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

ایجاد تسهیلات قانونی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: ایجاد تسهیلات قانونی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تصویب اعتبارات از طریق معاونت علمی به مجموعه علم و فناوری در دستگاه‌های اجرایی مهمترین اولویت سال 93 است.


علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به وضعیت فناوری در کشور گفت: با تشکیل ستادهای فناوری راهبردی در معاونت علمی که به 13 ستاد رسیده است بیش از هزار میلیارد تومان برای مراکز تحقیقاتی و نیروی انسانی بودجه صرف شده است به طوری که شرکت‌های زیادی تشکیل شده و کالاهای دانش‌بنیان تولید شده‌اند که این مسئله نشان می‌دهد در زمینه نانوفناوری، بیوتکنولوژی، هوافضا، انرژی‌های نو، محیط زیست و غیره موفق بوده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر در بخش تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان مشکل داریم زیرا آیین‌نامه‌ها دشوار است و شرکت‌ها نمی‌توانند خود را با آیین‌نامه‌ها تطبیق دهند.

وطنی ادامه داد: در هر صورت لازم است شرکت‌های دانش‌بنیان با محوریت علم و فناوری تشکیل شود تا در تولید محصولات دانش‌بنیان سرعت عمل داشته و بتوانیم در بازار جهانی رقابت کنیم.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: ایجاد تسهیلات قانونی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه شرکت‌ها، تصویب اعتبارات از طریق معاونت علمی به مجموعه علم و فناوری کشور در دستگاه‌های اجرایی مهمترین اولویت ما در سال 93 است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد اعتبارات مالی از طریق بانک‌ها موانع اولیه را از سر راه برداریم زیرا در حال حاضر معضل اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان بحث بازار مصرف است.

وی گفت: پایداری اقتصاد دانش‌بنیان مستلزم پایدار شدن و بقای شرکت‌های دانش‌بنیان است که معاونت علمی رئیس‌جمهور تاکنون با ایجاد خطوط اعتباری سعی کرده است تا با ماندگاری این شرکت‌ها سرمایه‌های کشور را حفظ کند.

آمار بازدید: 216 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image