ارتباط مستقیم با 30733 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد درآمدزایی 2500 میلیاردریالی دانشگاه آزاد از محل فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان در سال 93

درآمدزایی 2500 میلیاردریالی دانشگاه آزاد از محل فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان در سال 93

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد پتانسیل بالایی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد، گفت: سیاست‌های اقتصادی با تاسیس شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی اجرا می‌شود.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکتر حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در آخرین جلسه شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان در سال 92، با اشاره به فرایند شکل گیری این شورا گفت: شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان با حضور صاحبنظران و افرادی که مدیریت‌های کلان حوزه اقتصادی کشور را برعهده داشتند، تشکیل شد.



وی افزود: هدف ما از تاسیس این شورا حرکت درراستای اجرای طرح های بزرگ سرمایه گذاری و دادن نقش بیشتری به اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی است.



میرزاده با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: اواخر بهمن ماه سال جاری مقام معظم رهبری پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند که البته این سیاست‌ها در ادامه سیاست‌های گذشته بویژه سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی است.



رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، پیاده سازی و اجرای نقشه جامع علمی کشور، ساماندهی نظام ملی نو آوری به منظور ارتقاء جایگاه جهانی کشور، افزایش سهم تولید صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و دست یابی به رتبه اول اقتصاد دانش بنیان در منطقه از وجوه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.



وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبر مبنی بر تحقق سیاست‌های ملی اقتصاد مقاومتی و پیدا کردن راهکارهای اجرایی برای تحقق آن توسط مسوولان کشور و دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: دانشگاه‌های سراسر کشور به طور اعم و دانشگاه آزاد اسلامی به طور اخص از مخاطبان اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می روند؛ چرا که دارای تواناهایی علمی و فنی هستند.



میرزاده با بیان این که باید تلاش کنیم تا مسئولیت خودمان را برای تحقق اقتصاد مقاومتی بشناسیم، افزود: اگر به این سیاست‌های کلی نگاهی کنیم درمی بابیم که زیربنای اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است.



رییس دانشگاه آزاد ضمن ابراز امیدواری برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: با توجه به استعدادهای برجسته و رشد تواناهایی علمی و فنی کشورمان در دو دهه اخیر، راه امید بخشی در این زمینه مقابل ما قرار دارد.



میرزاده به پتانسیل‌های دانشگاه آزاد در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ گستردگی حضور در سراسر ایران، دارا بودن امکانات علمی، فنی، زیربنایی و از همه مهمتر تنوع تخصصی نیروهای کارآزموده می‌تواند نقش مهمی را در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایفا کند.



وی افزود: همچنین دانشگاه آزاد به دلیل دارا بودن ساختارغیردولتی در تطابق با اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، می تواند زیرمجموعه‌های وسیعی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کند.



میرزاده گفت: در این راستا ظرف شش ماه گذشته در دانشگاه آزاد با تشکیل شورای اقتصاد دانش بنیان و تشکیل چهار کمیته تخصصی در حوزه‌های تخصصی خدمات علمی، پژوهشی و فناوری، آموزش‌های ویژه انتفاعی، منابع و مصارف و کمیسیون تخصصی امور سرمایه گذاری، حرکتی جدی برای تبدیل علم به ثروت شکل گرفته است.



رییس دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که ظرف یک برنامه میان مدت بتوانیم نقش عمده‌ای را در اجرای اقتصاد دانش بنیان به عنوان زیر بنای اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری ایفا کنیم.



وی در ادامه به مصوبات آخرین جلسه شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان در سال 92 اشاره کرد و اظهارداشت: تاسیس یک شرکت سرمایه گذاری برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاری دانش بنیان، تعیین هیات مدیره شرکت مذکور برای تاسیس آن و ارجاع طرح‌های واصله از واحدها به کمیسیون‌های تخصصی شورا از مصوبات آخرین جلسه شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در سال 92 است.



میرزاده با تاکید بر این که برای تاسیس این شرکت از هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مجوز گرفته ایم، افزود: بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد به خاطر امکانات اقلیمی و توانایی‌های منطقه ای موظفند حداقل 12 درصد بودجه شان را از طریق درآمدهای ناشی از فعالیت‌های اقتصادی تامین کنند که این موضوع برای اولین بار در بودجه سال 93 قید شده و به تصویب هیات امنای مرکزی نیز رسیده است.



رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این واحدها باید طرح‌های خود را به چهار کمیته تخصصی بر حسب موضوع ارجاع دهند. به طرح های مصوب در این کمیسیون‌ها و شورای اقتصادی دانش بنیان، بودجه لازم برای اجرای طرح های تخصصی تخصیص داده خواهد شد.



میرزاده با اشاره به بودجه سال 93 گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید از محل فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان در سال آینده 2500 میلیارد ریال درآمد داشته باشد به همین خاطر از ابتدای سال 93 فعالیت در زمینه تاسیس شرکت‌های دانش بنیان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

آمار بازدید: 251 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image