ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه ها باید به دنبال تجاری سازی نتایج تحقیقاتی خود باشند

دانشگاه ها باید به دنبال تجاری سازی نتایج تحقیقاتی خود باشند

مدیر کل فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: باید دانشگاه ها به دنبال تجاری سازی نتایج تحقیقاتی خود باشند و تحقیقات صرفا به مقاله های آی اس آی تبدیل نشود و به تولید ثروت بینجامند.


به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر کریمیان اقبال در جمع اساتید و معاونان آموزشی و پژوهشی دانشگاه یزد گفت: با اینکه شرایط کنونی نیز دارای فرصت ها و چالش هایی در حوزه فناوری است با این حال نسبت به سال 1384 پیشرفت های عظیم و مثبتی در زمینه فناوری های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری حاصل شده است به طوری که درحال حاضر قوانینی مبنی برحمایت بخش خصوصی و حمایت از فناوری و شرکت های دانش بنیان را داریم همچنین پارک علم و فناوری و مراکز رشد بیشتر شناخته شده هستند درعین حال با چالش هایی همچون ارتباط ناکافی با مراکز پژوهشی مواجه هستیم.

وی افزود: در صورتی که زیرساخت ها فراهم باشد باید جریان دانش به بازار راه پیدا کند و باید دراین راستا دانشجویانی با پژوهش کاربردی و آموزش حرفه ای تربیت شوند که نیاز بازار را پاسخگو باشند و این تنها را ه نزدیک شدن دانشگاه به صنعت است.

مدیرکل فناوری وزارت علوم گفت: دانشگاه های ما بايد در پی تغییر و انعطاف با شرایط فناوری روز باشند و این یک بحث ضروری است بنابراین باید دانشگاه ها به دنبال تجاری سازی نتایج تحقیقاتی خود باشند و تحقیقات صرفا به مقاله های آی اس آی تبدیل نشود و به تولید ثروت بیانجامند.

وی گفت: در دنیا انتقال تکنولوژی از دانشگاه به بازار بسیار مورد استقبال و گسترش است و برای شناسایی اساتید فعال دراین زمینه به شدت تلاش می شود.

وی افزود: در کشور ما نیز راه به لحاظ مدل عملیاتی باز شده است و همکاری اساتید در بحث راه اندازی شرکت های دانش بنیان را می طلبد.

کريميان اقبال گفت: تا کنون برای شکل گیری این جریان، دانشگاه های صنعتی شریف، علم و صنعت و دانشگاه صنعتی اصفهان را انتخاب کرده ایم و در دوره های بعد تعداد بیشتری از دانشگاه ها را دخیل خواهیم کرد و برای تحقق دانشگاه کارآفرین باید کارمندپروری جای خود را به کارآفرین پروری بدهد و حتی سرفصل دروس در دانشگاه مطابق با نیاز مراکز نوآوری و بازار و ضرورت جامعه تغییر کرده و سازگار شود.

وي در ادامه در پاسخ به سئوالات اساتید گفت: باید با قوانین و شرایط موجود با ایجاد خلاقیت راه را برای پیشرفت باز کرد و دولت نیز باید به مردم اعتماد کند تا هنر، صنعت، اقتصاد رشد کند.

آمار بازدید: 159 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image