ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی خشم دانشجویان مصری از بی‌برنامگی در تاریخ امتحانات

خشم دانشجویان مصری از بی‌برنامگی در تاریخ امتحانات

اعلام خبر جلو افتادن سه هفته‌ای تاریخ امتحانات پایان ترم در دانشگاه‌های مصر با اعتراض و خشم دانشجویان روبرو شد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشگاه‌های دولتی مصر که ماه‌ها صحنه تظاهرات و درگیری‌های ضددولتی بودند با اعلام جلو انداختن سه هفته‌ای امتحانات پایان سال موجب خشم دانشجویان شدند. شورای عالی دانشگاه‌های مصر که یک نهاد دولتی در تصمیمات دانشگاهی مصر محسوب می‌شود به تازگی اعلام کرد امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها به جای اواخر ماه مه در اوایل همین ماه برگزار خواهند شد. تاریخ امتحانات دانشگاه‌های مصر به دلیل همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری این کشور در روزهای 26 و 27 ماه مه جلو انداخته شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، «حسن فرقعلی»، دانشجوی حقوق دانشگاه «عین شمس» در قاهره می‌گوید: این تصمیم واقعا مضحک است. سال تحصیلی جاری بدترین سال تحصیلی در تاریخ مصر بود. چون دانشگاه‌ها دائما شاهد درگیری‌های مکرر میان پلیس و دانشجویان طرفدار حزب اخوان المسلمین بوده‌اند و ما اکنون بهای این درگیری‌ها را می‌پردازیم.

بنابراین گزارش از آغاز سال تحصیلی جاری در ماه سپتامبر، دانشگاه‌های مصر روزانه شاهد دست‌کم یک مورد تظاهرات بوده‌اند.

«سید محمود»، یک دانشجوی دیگر دانشگاه عین شمس می‌گوید: ترم دوم در ماه مارس شروع شد و این یعنی اینکه این ترم یک ماه دیرتر از زمان‌بندی اصلی آغاز شده است. علاوه بر این کلاس‌ها به دلیل ناآرامی‌ها و خشونت در مدت زمان کوتاه‌تر و یا اغلب برگزار نشده‌اند و ما وقت کافی برای آمادگی در امتحانات نداشتیم. دانشجویان خواستار تعویق تاریخ امتحانات دانشگاه‌ها شده‌اند.

دانشگاه قاهره که بزرگترین موسسه آموزشی دولتی مصر محسوب می‌شود 23 آوریل را آخرین روز سال تحصیلی اعلام کرده و امتحانات این دانشگاه روز سوم ماه مه آغاز خواهد شد. با این حال روسای دانشگا‌ه‌های مصر به دلیل شرایط خاصی که کشور با آن روبروست با برگزاری پیش از موعد امتحانات موافقت کرده‌اند اما صدها دانشجو در اعتراض به این تصمیم دست به تظاهرات زده‌اند.

انتهای پیام

آمار بازدید: 313 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image