ارتباط مستقیم با 30737 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی حاکم شدن بحران مالی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

حاکم شدن بحران مالی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بحران مالی در دانشگاه‌های علوم پزشکی حاکم است.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قاسم جان‌بابایی بعد از ظهر امروز در نخستین نشست تخصصی و هم اندیشی شورای مشاوران و مسئولان امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی شمال کشور، اظهار داشت: به دلیل محدودیت‌های مالی دولت در گذشته سبب شد تا دانشگاه‌های علوم پزشکی دچار بدهکاری شوند.

وی با اشاره به اینکه جذب نیرو عاملی شد تا میزان حقوق بگیران دانشگاه علوم پزشکی افزایش یابد، افزود: تصمیمات گرفته شده خارج از دانشگاه سبب شد تا دانشگاه‌های علوم پزشکی دچار بحران مالی شوند.

جان‌بابایی با بیان اینکه وزیر دولت قبل منابع قابل توجهی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص داد، تصریح کرد: بخشی از بدهی‌ها از این طریق جبران شد اما همچنان بدهی در سرجایش باقی ماند.

این مسئول بحث تحول نظام سلامت در کشور را گامی برای حل مشکلات بهداشتی و درمانی جامعه دانست و گفت: تجاری شدن سیستم بهداشت و درمان سبب شد تا مردم برای درمان پرداخت از جیب داشته باشند.

وی خودگردانی بیمارستان‌های دولتی را عاملی برای تجاری شدن دانست و ادامه داد: بیمارستان‌ها برای تامین درآمد خود از مردم پول می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در اجرای هدفمندی یارانه‌ها مقرر شد تا 10 درصد اعتبار که بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان می‌شود به وزارت بهداشت و بیمه‌ها اختصاص داده شود، تصریح کرد: هشت 12 درصد جمعیت استان بیمه نیستند و با این اعتبار اختصاص داده شده حاشیه‌نشینان شهرها هم بیمه می‌شوند.

وی افزود: آنچه در اجرای بسته تحول سلامت مطرح شد پرداخت هزینه‌های بیمارستانی از پنج تا 10 درصد است.

جان‌بابایی با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده در استان‌های مازندران و فارس اجرا شد، خاطرنشان کرد: افرادی که زیرپوشش پزشک خانواده قرار دارند در مراجعه به بیمارستان‌ها پنج درصد هزینه را پرداخت می‌کنند.

وی تهیه ملزومات پزشکی در بیمارستان را از مواردی دانست که در بسته تحول سلامت مورد توجه قرار گرفته است، یادآور شد: از چالش‌های بهداشت و درمان بحث زیر میزی است که در بیمارستان‌ها رونق دارد.

جان‌بابایی اضافه کرد: درصد معدودی هزینه‌های غیر متعارف از مردم گرفته می‌شود که در اجرای بسته تحول سلامت از بین می‌رود.

وی با اشاره به اینکه زایمان سزارین در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی جایش را به زایمان طبیعی می‌دهد، خاطرنشان کرد: با ارائه ابزارهای تشویقی هزینه‌های درمان را کاهش می‌دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی رایگان می‌شود.

جان‌بابایی با بیان اینکه هزینه‌هایی که مجلس در اختیار دولت قرار داد همه مردم باید از آن سود ببرند، خاطرنشان کرد: در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها مردم نباید نگران سلامت و درمان باشند.

وی با تاکید بر اینکه فضای خدمات‌رسانی باید به نحو مطلوبی انجام شود، تصریح کرد: میزان رضایت‌مندی مردم از نظام اسلامی را خدمات‌رسانی‌ ما مسئولان رقم می‌زند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اذعان داشت: سیستم خدمات‌رسانی در دانشگاه علوم پزشکی باید آمادگی داشته باشد که مردم از 15 اردیبهشت بسته حمایتی دولت در بحث بهداشت و درمان را درک کنند.

آمار بازدید: 199 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image