ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی فانی: به ازای هر 11.5 دانش آموز یک معلم داریم

فانی: به ازای هر 11.5 دانش آموز یک معلم داریم

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه عامل اصلی توسعه پایدار بوده است و هرتحولی در نظام تعلیم و تربیت فرزندان این کشور در مدرسه پایه ریزی می شود.



به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، علی اصغر فانی در گردهمایی مشترک معاونین آموزش ابتدایی، روسای گروه ابتدایی، تکنولوژی و گروههای آموزشی و روسای ادارات عشایری سراسر کشورکه در اردوگاه تربیتی ثامن الحجج مشهد برگزارشد، با بیان این که آموزش و پرورش نهادی سرمایه‌ای است نه هزینه‌ای تصریح کرد: بزرگترین چالش نظام تعلیم و تربیت، نگاه هزنیه‌ای مسئولان به آموزش و پرورش است.


وزیر آموزش و پرورش با بیان این که "کیفیت بخشی" راهبرد جدید آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: امکانات آموزشی 1.5 برابری به نسبت 19 میلیون دانش آموز سالهای قبل به 12.5 میلیون دانش آموز فعلی کشور، راهبرد کیفی سازی را به ما دیکته می‌کند.


فانی با اشاره به اولویت بندی مشکلات در آموزش وپرورش، خاطرنشان کرد: تمام کارشناسان و مدیران باید بر اساس اولویتها حرکت و حل مشکلات بدون توجه به محدودیت و منابع ابتر خواهد ماند.


وزیر آموزش و پرورش،" تمرکز زدایی" را سیاست جدید وزارت خانه معرفی و تصریح کرد: تمرکز در مدیریت از خلاقیت و نوآوری می‌کاهد و نیروها توانایی به روز کردن خود را ندارند.


فانی از ارائه طرح "رتبه بندی معلمان" به صورت لایحه به مجلس خبرداد و بیان کرد: هفته آینده در مجلس به بیان مشکلات و اقدامات انجام شده برای نمایندگان خانه ملت خواهم پرداخت و همین برنامه را نیز برای دولت ارائه می‌دهم تا سال 94 سال شکوفایی آموزش و پرورش کشور شود.


وی با بیان این که آموزش ابتدایی زیربنای توسعه جامعه است، اظهارکرد: شکل گیری شخصیت دانش آموزان در این دوره شکل می‌گیرد و دبستانی‌ها سرمایه‌های ما هستند.


وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را یک تکلیف در نهاد تعلیم و تربیت کشور خواند و افزود: اجرای غلط و شتابزده برنامه‌ها در گذشته از دلایل مشکلات کنونی نظام 6.3.3 است.


فانی همچنین تصریح کرد: از مهر 93، 40 راهکار سند تحول که نیاز به مقدمات اساسی نداشته اجرایی می‌شود.


وزیر آموزش و پرورش مهاجرت روستاییان به شهرها را عامل افزایش کلاسهای چند پایه معرفی وخاطرنشان کرد: تصویب آیین نامه کلاس‌های چند پایه یگ گام برای رسیدن به توسعه واقعی و عدالت اجتماعی است.


وی تاکید کرد: هیچ دانش آموز شش تا ده ساله‌ای نباید از تحصیل محروم بماند و اولیای بیسواد نیز باید در آموزشگاههای فرزندانشان تحت آموزش سوادآموزی قرارگیرند.


وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر عدم ورود نیروی انسانی جدید به آموزش و پرورش گفت: هرچه نیروها زیاد تر شوند معیشت معلم بدتر خواهد شد از سوی دیگر چون به ازای هر 11.5 دانش آموز یک معلم داریم معضل کمبود نیرو با توزیع مناسب مرتفع می‌شود.


وی خرید خدمات آموزشی را یکی از راههای کاهش معضل کلاسهای پرجمعیت بیان و ابراز کرد: با انتقال دانش آموزان مدارس دولتی به غیر دولتی‌ها از آنها معلم و فضا می‌گیریم و کمبود دانش آموز آنها را نیز جبران می‌کنیم.


فانی توسعه پیش دبستانی‌ها را به خصوص در مناطق دو زبانه مورد تاکید قرارداد و گفت: امسال در پایه‌های چهارم و هشتم با تغییر برخی کتابهای درسی مواجه هستیم که کلاسهای ضمن خدمت این کتابها برای معلمان در تابستان برگزار خواهد شد.


وزیر آموزش و پرورش، از آموزش دانش آموزان هوش مرزی در کلاسهای تلفیقی خبر داد و افزود: با تخصیص اعتبارات تلاش می‌کنیم استانهای زیر میانگین کشوری به لحاظ عملکرد به میانگین نزدیک کنیم.

آمار بازدید: 240 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image