ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی افت کیفیت آموزشی در پی توسعه بی‌ضابطه مدارس شاهد

افت کیفیت آموزشی در پی توسعه بی‌ضابطه مدارس شاهد

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از توسعه بی‌رویه مدارس خاص و شاهد در سال‌های اخیر گفت: این فرآیند باعث شده است که توازن میان امکانات و منابع دراین‌باره برقرار نباشد و شاهد افت کیفیت آموزشی و پرورشی در این مدارس هستیم.



به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، علی‌اصغر فانی در نشست صمیمی و تخصصی با کارشناسان دفتر امور شاهد و ایثارگران که در ساختمان شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به تأسیس مدارس شاهد و ایثارگران با فرمان امام خمینی (ره) در سال 65، اظهار کرد: توسعه بی‌رویه این مدارس در سال‌های اخیر سبب شده است که از اهداف تشکیل این مدارس در سال‌های اولیه تأسیس آن فاصله بگیریم و از این رو بازنگری، بازخوانی و بازنویسی اهداف بر اساس جامعه هدف، باید از مأموریت‌های جدید این دفتر باشد.


وی تصریح کرد: در بازنگری در تأسیس مدارس شاهد باید شاخص‌ها را با اهداف مقایسه کنیم و در صورت تدوین و مقررات و برنامه‌ها حتماً باید منابع مالی نیز برآورد شود تا برنامه‌ها قابل‌اجرا و ارزیابی باشد.


فانی با بیان این که در اوایل تأسیس مدارس شاهد شاخص‌های کیفیت‌بخشی بالاتر از مدارس عادی بود، خاطرنشان کرد: توسعه بی‌ضابطه وغیر هدفمند این مدارس بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی ضربه شدیدی را به کیفیت آموزش وارد ساخته است.


وزیر آموزش و پرورش تأسیس مدارس ایثارگران را خدمت رسانی به رزمندگان و بازماندگان از تحصیل در جنگ تحمیلی عنوان و اذعان کرد: با توجه به گذشت زمان زیاد از پایان جنگ تحمیلی در خصوص ادامه فعالیت این مدارس نیز باید بازنگری جدی و اساسی صورت گیرد.


وی از اختصاص بودجه کیفیت‌بخشی به این دفتر در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: باید بنیاد شهید نیز به تعهداتی که در رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان شاهد، ایثارگر و جانباز دارد عمل نماید تا فعالیت این مدارس متناسب با اهداف حرکت کند.

آمار بازدید: 233 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image