ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی تشکیل کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر در مدارس/ برگزاری دومین المپیاد آماده کشوری

تشکیل کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر در مدارس/ برگزاری دومین المپیاد آماده کشوری

جلسه هماهنگی مرحله کشوری دومین دوره المپیاد آماده با حضور سعید بابائی معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر و سرداوران این المپیاد برگزار شد.


به گزارش سرویس اجتماعی ایسنا، سعید بابایی در جلسه هماهنگی برگزاری دومین المپیاد آماده کشوری که با حضور اساتید امداد و نجات و سرداوران این مسابقات برگزار شد اظهار داشت: کانون های دانش آموزی هلال احمر که پایه و اساس تشکیل سازمان جوانان هلال احمر است، به دست فراموشی سپرده شده بود اما طی تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با جمعیت هلال احمر مجددا احیا خواهد شد.

معاون سازمان جوانان هلال احمر گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید کانون های دانش آموزی هلال احمر در مدارس تشکیل می شود که یکی از محتواهای این کانون ها، طرح دادرس خواهد بود.

بابایی در ادامه به برگزاری دومین دوره المپیاد آماده کشوری اشاره کرد و افزود: باید سعی کنیم توجه به اخلاق نیز به المپیاد آماده اضافه شود به طوری که احترام به دیگران و داوران لحاظ شود.

معاون سازمان جوان جمعیت هلال احمر بر گنجاندن مفاهیم انسانی و شهروندی در المپیاده آماده تاکید کرد و گفت: باید سعی کنیم این مفاهیم به طور غیر مستقیم و نامحسوس در بخش های مختلف المپیاد گنجانده و از افراد شاخص از نظر اخلاق و رفتار تقدیر و تجلیل شود.

بابایی در ادامه با بیان اینکه المپیاده آماده ظرفیت بین المللی شدن را دارد افزود: در آینده می توان این مسابقات را در سطح منطقه منا یا کشورهای همسایه برگزار کرد.


تقسیم بندی آیتم های المپیاد آماده

محمد باقر خلفی رییس اداره دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر نیز در این جلسه به بیان آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص برگزاری مرحله کشوری المپیاد آماده پرداخت و گفت: رشته های المپیاد آماده به دو بخش تخصصی و عمومی تقسیم شده است.

به گفته وی بخش های تخصصی شامل کنترل و ارزیابی علایم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، آتل بندی، اسکان اضطراری و پانسمان و بانداژ و بخش های عمومی شامل آزمون کتبی، پناه گیری، تخلیه اضطراری، اطفا حریق و حمل گروهی است.

خلفی گفت: خوشبختانه سال گذشته در بحث داوری ها مشکل خاصی نبود اما به منظور هماهنگی بیشتر داوران با سرداوران، یک دوره آموزشی برای داوران مرحله کشوری برگزار خواهد شد.

رییس اداره دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر بر ترمیم سازه های اردوگاه مهر بندر انزلی تاکید کرد و گفت: سال گذشته تقریبا سازه ها در حال فرو ریختن بودن که امسال باید ترمیم شوند.


حرف اول و آخر امدادگری، گذشت است

در ادامه این جلسه عبد خدابنده یکی از اساتید امداد و نجات کشور و سرداور المپیاد آماده گفت: در حال حاضر موضوع طرح دادرس به خوبی نهادینه شده و امروز نیازمند یک ساختار و استراتژی برای تیم های دادرس در سال های آینده هستیم.


وی تاکید کرد: باید سعی شود مفاهیمی همچون با هم بودن، دوستی و رفاقت را به اعضا بیاموزیم و این موضوعی است که امروز جای خالی آن در جامعه احساس می شود.


عبد خدابنده بر ضرورت جذاب تر شدن المپیاد آماده تاکید کرد و گفت: در جمعیت هلال احمر جاذبه اولیه برای جذب اعضا خوب اما نگهداری اعضا ضعیف است و باید بستر لازم را برای حضور جوانان در جمعیت هلال احمر فراهم کنیم.


این استاد امداد و نجات حرف اول و آخر امدادگری را گذشت خواند و افزود: باید کاری کنیم جوانان از محیط آلوده تنش زا خارج شوند و در جمعیت هلال احمر شخصیت لازم را به دست بیاورند و سپس وارد جامعه شوند.


عبد خدابنده گفت: مردم ما در حوادث مختلف ثابت کردند امدادگر هستند بنابراین در این زمینه مشکلی وجود ندارد اما باید دوستی، صلح، گذشت و نظم پذیری را به جوانان خود بیاموزیم.



سازه های اردوگاه انزلی باید ترمیم شود


مزید آبادی از دیگر اساتید برجسته امداد و نجات و سرداور المپیاد آماده نیز گفت: سال گذشته معاون اورژانس کشور به عنوان نفر نخست طب حوادث در اردوگاه انزلی حضور یافت و آخرین پروتکل های احیای قلبی و ریوی را آموزش داد که امیدواریم امسال نیز از افراد زبده برای آموزش استفاده شود.


این استاد امداد و نجات با بیان اینکه متاسفانه سال گذشته پوشش رسانه ای مرحله کشوری المپیاد زیاد قوی نبود افزود: این تلاش ها برای مطرح کردن یا تبلیغ سازمان جوانان نیست بلکه برای تشویق مردم به کارهای عام المنفعه و بشردوستانه است.


مزید آبادی به موضوع فرسوده شدن سازه های اردوگاه مهر بندر انزلی اشاره کرد و گفت: برخی از سازه ها باید ترمیم شوند.

آمار بازدید: 275 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image