ارتباط مستقیم با 30613 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی تشدید برخورد با سرقت علمی در دانشگاه‌های نیجریه

تشدید برخورد با سرقت علمی در دانشگاه‌های نیجریه

«میشل فابورده»، دبیرکل اتحادیه معاونان دانشگاه‌های نیجریه هفته پیش دانشگاه‌های این کشور را ملزم کرد که در برابر سرقت علمی به‌ ویژه در میان دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری سخت‌گیرانه‌تر عمل کنند.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «فابوروده» گفت: دانشگاه‌ها باید از نرم‌افزار پرسرعت ضد سرقت علمی استفاده کنند. این نرم‌افزار قابلیت تشخیص هر گونه کلاهبرداری علمی را در تمامی سطوح داراست. استفاده از نرم‌افزار ضد سرقت علمی در حاشیه بیست‌و‌نهمین اجلاس سالانه اتحادیه‌ معاونان دانشگاه‌ها در دانشگاه «بابالولا» در تاریخ دوم ژوئیه اعلام شد.


«فابوروده» افزود: یکی از مسائل اصلی که در این اجلاس مطرح شد مسئله سرقت علمی به‌ ویژه در میان دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است، بنابراین دانشگاه‌ها می‌بایست نسبت به استفاده از نرم‌افزارهای ضد سرقت علمی و سایر ابزارهای لازم موجود اهتمام ورزند تا بدین ترتیب صداقت نظام آموزشی به‌ ویژه در پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری حفظ شود.


به گزارش ایسنا به نقل از یونیروسیتی ورلد‌نیوز، به‌ همین منظور از رؤسای دانشکده‌ها خواسته شد تا پیش از اعطای مدرک دانشجویان، پایان‌نامه‌های آنها نسبت به عدم وقوع سرقت علمی کنترل شوند تا مشخص شود این پایان‌نامه‌ها عاری از هر گونه سرقت علمی هستند. «فابوروده» همچنین پیشنهاد کرد که دانشجویان خطاکار به شدت تنبیه شوند تا برای سایرین نیز درس عبرت شود.


انتهای پیام


آمار بازدید: 241 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image