ارتباط مستقیم با 30745 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار رئیس مرکز حراست آموزش و پرورش: درهای حراست به روی معلمان باز است

رئیس مرکز حراست آموزش و پرورش: درهای حراست به روی معلمان باز است

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت مقوله «امنیت فرهنگی» گفت: در ماه‌های اخیر با بهره‌گیری از دانش آینده پژوهی و نگاه به علوم بین رشته‌ای، امنیت فرهنگی به گفتمان غالب در این مرکز تبدیل شده و استراتژی در راهبردهای اساسی تبیین شده است.


به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، محسن موحد در دیدار صمیمی وزیر آموزش و پرورش با کارکنان مرکز حراست به تبیین راهبردهای تدوین شده در این مرکز پرداخت و گفت: شناسایی روندهای خطی که از گذشته آغاز شده‌اند، از حال می گذرند و به سوی آینده در حرکت هستند، شناسایی روندهای چرخشی که به صورت دوره‌ای در حال گذر از مقاطع مختلف تاریخ هستند و کمتر به تجربه می آیند، شناسایی روندهای نوپدید که می توانند کاملا متفاوت از تصورهای کنونی ما، نسبت به آینده باشند، از جمله برنامه های این مرکز در تهیه ی برآوردها می باشد که مرکز حراست را به حراست دانش بنیان تبدیل نموده است.

موحد با بیان این که رویکرد حراست وزارت آموزش و پرورش با گذشته متفاوت است، افزود: متاسفانه برخوردهای سلبی و حذف معلول موجب می‌شد که تنها صورت مسئله پاک و علتها کماکمان ساری وجاری باقی بماند، اما امروز در حراست دانش بنیان، شناسایی علتها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و «منطق قدرت» جایش را به «قدرت منطق» داده است.

وی با اشاره به این که امروز «تبیین واقعیت‌ها» در حراست پشت درهای بسته صورت نمی گیرد، خاطرنشان کرد: امروز درهای حراست به روی تمامی معلمان باز است و معلمان به حراست به عنوان مأمن و ملجا و امید به حل مشکل مراجعه می‌کنند.

رئیس مرکز حراست آموزش و پرورش اظهار کرد: فهم درست آینده با کمک تحلیل و بررسی اخبار، گزارشها، شبیه سازی و سناریو‌نویسی موجب شده است تا مرکز حراست از دامن استراتژیهای خشک و غیرمنعطف که حراست را از جاده واقعیت دور ساخت، رهایی بخشد.

وی از اتخاذ تصمیم گیری «هوشمند و پیشگیرانه» به جای تصمیم گیری «واکنشی» در این مرکز خبر داد و عنوان کرد: در حراست دانش بنیان مهم ترین وظیفه دست یابی به شناخت صحیح از وضعیت پیش رو است و بر همین اساس تحلیل «تک‌عنصری» در این مرکز جای خود را به «تحلیلهای خطی- ماتریسی، حلقه علّی و مدل سازی سامانه ها» داده است که تحلیل همه جانبه ضریب خطا را به حداقل ممکن خود می رساند.

وی ادامه داد: برای تشخیص روندهای نوظهور که در پی تحولات متغیرهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی رخ می دهند و سه رکن اصلی نظام آموزشی یعنی دانش آموز، معلم و خانواده را متاثر می سازد از روشهای رسانه محور، مصاحبه محور، زمان محور، ذهن محور ، نتیجه محور و نظام محور بهره برده می‌شود.

رئیس مرکز حراست آموزش و پرورش با بیان این‌که نوسازی و بازسازی نیرویهای انسانی متعهد و متخصص در دستور کار این مرکز قرار دارد بر تشکیل اتاقهای فکر، شورای راهبردی و عبور از عقل فردی به خرد جمعی از اقدامات موثر این مرکز نام برد.

آمار بازدید: 180 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image