ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار چرایی غیرمتمرکز بودن محتوای آموزشی "پیش‌دبستانی‌ها"

چرایی غیرمتمرکز بودن محتوای آموزشی "پیش‌دبستانی‌ها"

مدیرکل آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش درباره تولید محتوای آموزشی پیش دبستانی گفت: اکنون تولید محتوا استانی و غیرمتمرکز است، زیرا کودکان در مکان‌های مختلف نیازمند محتوای متفاوت هستند، مشروط به داشتن چارچوب و راهنمایی که اهداف کلان ملی را تبیین کرده باشد.


دکتر رخساره فضلی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره لزوم بازنگری در محتوای آموزشی دوره پیش از دبستان اظهار کرد: طبق قوانین موجود محتوای آموزشی برای این دوره رسمی در کشور، غیرمتمرکز است، یعنی هر استان بر اساس اصول و چارچوب‌ راهنمای برنامه آموزش و پرورش (بر مبنای ماده 5 اساسنامه پیش از دبستان تنظیم شده است) محتوای آموزشی مورد نیاز را تولید می‌کند و پس از تایید سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مانند سایر کتاب‌های درسی لازم الاجراست.

وی افزود: در راهنمای برنامه پیش از دبستان مصوبه 770 شورای عالی آموزش و پرورش، ویژگی مربی، محتوا، اصول حاکم، رویکرد برنامه پیش از دبستان و اینکه ارزشیابی چگونه باشد، تعیین شده است.

مدیرکل آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در مواردی محتواهای متفاوتی به صورت سلیقه‌ای مورد استفاده قرارمی‌گیرد، عنوان کرد: کمیته تولید محتوای استان متولی تولید محتوای آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی است.

فضلی در پاسخ به اینکه آیا تولید محتوای آموزشی در وزارتخانه متمرکز نمی‌شود؟ اظهار کرد: پیشنهاد معاونت آموزش ابتدایی این است که راهنمای تدوین مورد بازبینی قرارگیرد. نظام‌های غیرمتمرکز در تولید محتوا، نظام‌های پیشرفته‌ای هستند، زیرا کودکان در مکان‌های مختلف نیازمند محتوای متفاوت هستند مشروط به داشتن چارچوب و راهنمایی که اهداف کلان ملی را تبیین کرده باشد.

وی افزود:‌ البته با این موضوع که بخشی از محتوا به صورت ثابت، چارچوب و مبنای کار بشود موافق هستیم، بخصوص متون راهنمای مربیان و مدیرها باید به صورت متمرکز تولید شود. درحال حاضر قانون بر تولید غیرمتمرکز محتوا تاکید دارد و برای همه ما لازم‌الاجراست.

آمار بازدید: 234 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image