ارتباط مستقیم با 30633 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اخبار جدید دانشگاهها 18 مهر 93

اخبار جدید دانشگاهها 18 مهر 93

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه شیراز و شرکت نفت


رئیس دانشگاه شیراز گفت: موضوع کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه فارس، دکتر مجید ارشاد‌ لنگرودی در آیین آغاز سال تحصیلی جاری در دانشگاه شیراز، بر لزوم ایجاد فرصت برای ارائه تفکرات مختلف تاکید و خاطرنشان کرد: دانشگاه مکانی برای آزاداندیشی و بروز خلاقیت است.

وی حرکت دانشجویان را در مسیر قانون ضروری دانست و تصریح کرد: با اتحاد و حرکت در چارچوب قانون، شعار تدبیر و امید اجرایی می‌شود.

ارشاد با بیان اینکه دانشگاهیان باید نسبت به مسائل کشور حساس باشند، اضافه کرد: دانشگاهیان با سعه صدر و پرهیز از خشونت باید نظرات مخالف را با منطق و علم پاسخ دهند.

وی افزود: برخورد کریمانه در پذیرش نقد و رفع مشکلات دانشجویان میزان کیفیت خدمات را افزایش می‌دهد.

ارشاد ارتقاء علم را در اقتدار کشورها موثر دانست و گفت: موفقیت در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و فرهنگ، مرهون پیشرفت مراکز علمی است.

وی از امضای یک تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه شیراز و شرکت نفت خبر داد و گفت: با واگذاری امور پژوهشی 3 میدان نفتی به دانشگاه شیراز، تسریع در عملیات بهره‌برداری، افزایش برداشت از مخازن و صرفه‌جویی در هزینه‌ها با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.







زوجهای دانشجو برای ثبت نام ازدواج دانشجویی اقدام کنند
زوجهای دانشجو که در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل می کنند تا 30 مهرماه مهلت دارند برای حضور در جشن ازدواج دانشجویی، ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام در هجدهمین مراسم ازدواج دانشجویی که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها برگزار می شود در دانشگاه علمی کاربردی تا 30 مهرماه ادامه دارد.

دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی می توانند با مراجعه به سامانه uast.ac.ir/nahad نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

دانشجویان استان تهران جهت ثبت نهایی، مدارک خود را به مرکز محل تحصیل خود تحویل دهند.

این مدارک شامل برگه رونوشت ثبت نام، اصل سند ازدواج و یک برگ کپی از سه صفحه اول آن، اصل شناسنامه زوج ها و یک برگ کپی از آن، اصل کارت ملی زوج ها و یک برگ کپی از آن و اصل کارت دانشجویی زوج ها و یک برگ کپی از آن.

اگر یکی از زوجین دانشجو باشند هم می توانند در این سامانه ثبت نام و شرکت کنند.









تعیین تکلیف رشته های پزشکی در علمی کاربردی/ ورود وزارت بهداشت به حوزه نظارت
مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم از تصمیمات تازه میان این دو وزارتخانه علوم و بهداشت با دانشگاه علمی کاربردی درباره رشته های مشترک حوزه علوم پزشکی خبر داد.

عبدالرحیم نوه ابراهیم با یادآوری شباهت برخی رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی با رشته های وزارت بهداشت، درباره تازه ترین تصمیمات اتخاذ شده میان وزارتخانه های علوم و بهداشت در این باره، اظهار داشت: در جلسه ای مشترک میان سرپرست دانشگاه علمی کاربردی، همچنین دو معاون و مدیران برنامه ریزی آموزشی این وزارتخانه ها، دریافت مجوزها و شرایط اجرای این دوره ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: برخی رشته ها مثل روانشناسی بالینی و رشته هایی که ارتباطی با علوم پزشکی دارند در وزارت علوم و برخی رشته ها از جمله مدیریت بیمارستان و مهندسی بیمارستان هم که مرتبط با دانشگاههای تابعه وزارت علوم هستند طی سالهای گذشته در دانشگاههای وابسته به وزارت بهداشت تدریس می شده اند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه رشته های مذکور باید به جایگاه اصلی خود بازگردند، گفت: در این جلسه، تکلیف رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی مثل گیاهان دارویی تا اندازه ای مشخص شد.

وی افزود: بر این اساس، وزارت بهداشت لازم است روی رشته هایی که ماهیت پزشکی دارند و مربوط به سلامت جامعه می شوند اما در دانشگاه جامع علمی کاربردی تدریس می شوند، نظارت بیشتری اعمال کند.

به گفته نوه ابراهیم، وزارت بهداشت باید در تهیه سرفصلهای این دروس، ارائه و اجرای آن حضور و نظارت داشته باشد.

وی در عین حال، تاکید کرد: به هر حال برگزاری این دوره ها از سوی دستگاههای مختلف کشور به عنوان تقاضا به دانشگاه علمی کاربردی ارسال می شود و مدارک این دوره ها طبق روال گذشته توسط این دانشگاه صادر خواهد شد.










جشنواره فناوری نانو؛ عزم جزم محققان و مسئولان برای به کارگیری فناوری در زندگی روزمره

هفتمین جشنواره فناوری نانو در هفته گذشته برگزار شد که فناوری‌ های به کار گرفته شده در این نمایشگاه نشان دهنده عرضه علم در زندگی روزمره مردم بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، هفتمین جشنواره فناوری نانو از سوی ستاد توسعه فناوری نانو در هفته گذشته در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

در این نمایشگاه، فناوری‌های زیادی از سوی محققان ایرانی عرضه شد که بسیاری از این فناوری‌‌ها مانند لباس‌‌ها و جوراب‌های نانو را می‌توان در زندگی روزمره به کار گرفت.

مسئولان کشور نیز از این نمایشگاه بازدید کردند که این مسئله هم نشانگر عزم جزم مسئولان برای توسعه علم و فناوری در کشور است.

برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نشان می‌دهد که محققان ایرانی سعی خود را به کار گرفته‌اند تا علم را به فناوری تبدیل کنند تا در زندگی روزمره مردم به کار گرفته شود.

در هفتمین جشنواره نانو بر تمام زمینه‌های زندگی تاکید شده بود ولی از جمله زمینه‌هایی که بسیار مورد تاکید قرار گرفت سه بخش ساختمان، پتروشیمی و کشاورزی بود.

حضور دانش آموزان دراین نمایشگاه نیز نشان از آینده‌ای درخشان برای کشور داشت.

نرم افزار جعبه نانو، بازی رایانه‌ای نانو کوچولو، نرم‌افزار اموزشی نانو پیام، نانو بیوحسگر شناسایی گلوکز، نانو کاتالیزگر افزاینده‌ بازده سوختن زغال سنگ و کرم ضدآفتاب نانویی از محصولات ارائه شده در باشگاه نانو فناوری بود.

مراکز پژوهشی و دانشگاهی هم در این نمایشگاه حضور فعال داشتند و هر دانشگاه محصولات خود را در یک غرفه به نمایش گذاشته بود.

کارگاه‌های آموزشی نظیر کاربرد مواد، سامانه نوین داروسازی، نانوکامپوزیت های پلیمری، اصول و کاربرد طیف سنجی UV-Vis در آنالیز نانو مواد، استفاده از نانو ذرات مغناطیسی در هایپرترمیا برای درمان تومورهای سرطانی نیز در نمایشگاه برگزار شد.

* تولید دستگاه تصفیه پساب و آب شور با حجم بالا

یک شرکت فناور نانو حاضر در هفتمین نمایشگاه فناوری نانو موفق به ساخت دستگاهی شده است که با استفاده از آن می‌توان آب دریاها را با تصفیه و به آب شرب تبدیل کرد.

حسین احمدی، فعال عرصه فناوری نانو، که در هفتمین نمایشگاه فناوری نانو صاحب غرفه است، درباره محصول خود گفت: فعالیت ما از سال 1388 در یک پژوهشگاه آغاز شد. پس از سه ماه تحقیق، توانستیم دستگاه‌های تک تصفیه پساب صنعتی را از مدل کوچک به مدل بزرگ برسانیم و وارد صنعت شویم.

وی افزود: دستگاه ما می‌تواند با حجم دو میلیون لیتر، پالایش پساب‌های صنعتی به روش غشایی و تصفیه پساب انجام دهد. که این یک فعالیت نادر است. به طوری که بعد از کشور آمریکا ما دومین کشوری بودیم که به صورت بومی به آن دست پیدا کردیم. همین مسئله باعث شد کشور ما در این زمینه در دنیا شناخته شود.

وی ادامه داد: محصول ما می‌تواند رد صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و غیره مورد استفاده قرار بگیرد.

* سنسورهای گازی

یک شرکت دیگر نیز سنسورهای گازی ارائه کرده بود که هم کاربرد صنعتی دارد و هم در تشخیص های پزشکی به کار برده می شود. این دستگاه می‌تواند با تشخیصی که روی بازدم اتفاق می‌افتد به پزشک کمک کن تا تشخیص دهد بیمار آیا به بیماریهای معده یا ریه دچار هست یا خیر.

در این نمایشگاه شرکت های خارجی هم حضور داشتند.

آمار بازدید: 310 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image