ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش ایجاد آزمایشگاه‌های نانوفناوری با تجهیزات بومی در ۷ استان کشور (13 تیر 92)

ایجاد آزمایشگاه‌های نانوفناوری با تجهیزات بومی در ۷ استان کشور (13 تیر 92)

دبیر ستاد توسعه نانوفناوری کشور با اشاره به ضرورت ایجاد آزمایشگا‌ه‌های نانوفناوری برای آموزش دانشجویان، گفت: در ۷ استان کشور آزمایشگاه‌های نانوفناوری با تجهیزات بومی ایجاد شده است.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه نانوفناوری کشور صبح امروز در مراسم اختتامیه سومین مسابقات ملی فناوری نانو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: قسمت اعظم آنچه امروز در حوزه فناوری نانو در کشور به آن دست یافته‌ایم مرهون فعالیت‌های ترویجی و آگاه‌سازی در تمام ابعاد است.

وی افزود:‌ شتاب توسعه علم و تکنولوژی و کارکرد آن در توسعه صنعتی و همچنین ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان براساس توجه خاص و برنامه‌ریزی در حوزه فناوری‌های نوظهور شکل می‌گیرد.

سرکار با اشاره به ضرورت ایجاد آزمایشگاه‌های نانوفناوری در حوزه آموزش نانو، اظهار داشت: در حال حاضر دانش عمومی در کشور ما در حوزه فناوری نانو نسبت به مردم بسیاری از کشورهای پیشرفته در سطح بالاتری قرار دارد ولی باید دانشجوان و دانش‌آموزان در این حوزه فعال شوند، در حال حاضر در هفت استان کشور آزمایشگاه‌های خاص نانوفناوری با تجهیزات بومی ایجاد شده است.

دبیر ستاد توسعه نانوفناوری کشور ادامه داد: همچنین در دوره‌های تحصیلات تکمیلی نیز فعالیت‌های خوبی در حوزه نانو داشته‌ایم به طوری که در حال حاضر 14 دانشگاه در دوره دکتری و 29 دانشگاه در حوزه کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند.

وی افزود: در آموزش و پرورش نیز باید آزمایشگاه‌هایی را داشته باشیم که دانش‌آموزان دبیرستان‌های مختلف به صورت مشارکتی از آن استفاده کنند.

سرکار با اعلام آمادگی برای راه‌اندازی آزمایشگاه‌های آموزشی در حوزه نانو گفت: ما می‌توانیم با مشارکت دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در سطح کارشناسی ارشد، کارشناسی و دکتری یک سوم هزینه را برای ایجاد آزمایشگاه‌های آموزشی در حوزه نانو پرداخت کنیم.

دبیر ستاد توسعه نانوفناوری کشور افزود: در حال حاضر نانوفناوری ایران در دنیا از نظر تولید علم در رتبه هشتم قرار دارد و باید به جایی برسیم که اگر قرار شد در حوزه فناوری نانو کلوپی در دنیا شکل بگیرد ایران حتماً عضو آن کلوپ باشد.

سرکار گفت: تحقق اقتصاد دانش‌بنیان نیز مبتنی بر توسعه فناوری و نوآوری دانشجویان است و ما نباید از این بخش نیز غافل شویم.

کلمات کلیدی: نانو، نانو فناوری، اختراع نانو، اخبار حوزه نانو، فناوری نانو، آزمایشگاه‌های نانوفناوری، تجهیزات آزمایشگاه‌های نانوفناوری، آزمایشگاه نانو، تجهیزات بومی نانو

آمار بازدید: 313 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image