ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی مرگ تدریجی دانشگاه‌های ویتنام! (23 آذر 92)

مرگ تدریجی دانشگاه‌های ویتنام! (23 آذر 92)

مشکلاتی چون کیفیت آموزشی پائین، کمبود دانشجو و بدهی‌های بانکی عظیم بر دوش دانشگاه‌ها همگی به نابودی دانشگاه‌های ویتنام منجر خواهند شد.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت آموزش ویتنام وعده داده است تا راه‌حل‌های انعطاف‌پذیری را پیدا کند که طی آن دانشگاه‌ها و دانشکده‌هایی که با روند دشواری برای پذیرش دانشجو مواجه هستند بتوانند تعداد دانشجوی کافی ثبت‌نام کنند.


با این حال تا پایان ماه نوامبر سال جاری میلادی (2013) برخی دانشکده‌ها هنوز نتوانسته‌اند راه‌حلی برای این مشکل بیابند. آنها معتقدند که به دلیل سیاست‌های آموزشی فعلی در این کشور دیر یا زود منحل خواهند شد.


برای مثال در سال تحصیلی جاری دانشگاه بین‌المللی «بک ها» در ویتنام تنها توانسته‌ از 100 دانشجو ثبت‌نام کند در حالی که به 600 دانشجو برای ادامه حیات خود نیاز دارد. یک دانشکده غیردولتی دیگر نیز در استان «ها نام» تنها توانسته‌ از 100 دانشجو ثبت‌نام کند. در حالی که در ابتدا 300 تا 400 دانشجو برای تحصیل در این دانشکده ثبت‌نام کرده بودند اما این دانشجویان پس از آنکه متوجه کمبود دانشجو و استاد در این دانشکده بزرگ شدند آنجا را ترک کردند. پیش‌بینی می‌شود این دانشگاه نیز به زودی منحل شود.


به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتیزنیوز، با این حال مدیران برخی از دانشگاه‌ها امیدوارند که وزارت آموزش ویتنام به آنها این امکان را بدهد که در بهار یک فصل ثبت‌نام دیگری داشته باشند. علاوه بر این وزارت علوم ویتنام قصد دارد یک سند قانونی منتشر کند که طی آن به دانشگاه‌ها استقلال بیشتری برای ثبت‌نام از دانشجویان داده شود.


مطابق این طرح دانشگاه‌ها می‌توانند برنامه‌های ثبت‌نامی منحصر به خود را بر مبنای استانداردها و نیازهای خاص خود به کار گیرند که این سیاست‌ها خارج از دخالت دولت خواهد بود. در صورت اجرایی شدن این سیاست‌ها نگرانی‌های حاضر مبنی بر کمبود دانشجو دیگر وجود نخواهد داشت چرا که این دانشگاه‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند چگونه ثبت‌نام کنند.

آمار بازدید: 237 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image