ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش تولید و ساخت سوخت زیست توده جامد (4 بهمن 92)

تولید و ساخت سوخت زیست توده جامد (4 بهمن 92)

محققان یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق شدند برای نخستین بار در خاورمیانه از ضایعات جنگلی و کشاورزی، سوخت زیست توده جامد تولید کنند.


مهدی پورمیرزا محقق ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن، انرژی ارزان، کاهش ضایعات جنگلی و کشاورزی، امنیت سوخت به صورت نامحدود، دسترسی آسان و نداشتن خطرهای ناشی از انبار کردن گازوییل و نفت سفید از جمله مزایای استفاده از زیست توده است.

وی افزود: این سوخت از ضایعات جنگلی و کشاورزی تولید می‌شود و برای تولید گرما در مرغداری‌ها، گاوداری‌ها، گلخانه‌ها، سوله‌های صنعتی و منازل مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پورمیرزا ادامه داد: هم اکنون تولید سوخت زیست توده جامد بخشی از سبد انرژی کشورهای اروپایی، ژاپن، آمریکا، کانادا، چین و کشورهای جنوب شرقی آسیا به حساب می‌آید. همچنین از این سوخت برای تولید برق در نیروگاه‌های کشورهایی مانند اتریش، هلند، سوئد هم استفاده می‌شود.

این محقق ایرانی عنوان کرد: در کشور ما این سوخت می‌تواند از لحاظ اقتصادی جایگزین سوخت‌هایی مانند گازوییل و نفت سفید باشد.

وی یادآور شد: همچنین این طرح قابلیت گسترش در صنایع جانبی به واسطه تولید ماشین آلات برای تولید این سوخت را دارد و در صنعت تولید بخاری‌ها و آبگرمکن‌های مخصوص نیز به کار می‌رود.

آمار بازدید: 216 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image