ارتباط مستقیم با 30952 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه روبات‌ها و رايانه‌ها، همصحبت جديد انسان‌ها تا سه سال آينده (26 شهریور 91)

روبات‌ها و رايانه‌ها، همصحبت جديد انسان‌ها تا سه سال آينده (26 شهریور 91)

محققان دانشگاه آبردين مدعي شده‌اند كه روباتها و رايانه‌ها بزودي و احتمالا در سه سال آينده خواهند توانست يك ارتباط گويشي و حتي امكان بحث را با انسان‌ها داشته باشند.


به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، پروژه تحقيقاتي جديد اين محققان به ساخت سيستم‌هايي خواهد پرداخت كه به انسان اجازه بحث با روباتها در مورد تصميمات را داده و اين مهم مي‌تواند بازگشاينده امكان بحث و مشورت اوپراتورهاي انساني با روباتها در مورد نقشه‌ها و در صورت نياز فرمان دادن به آنها براي شكستن مقررات باشد.

در اين حالت رايانه‌ها قادر خواهند بود تا در مورد تصميمات به بحث پرداخته يا اوپراتورهاي خود در مورد غيرممكن بودن بعضي از فرمانها آگاه كنند.

به گفته محققان، هدف از اين پروژه افزايش اعتماد انسان به فناوري هوشمند بوده و اينكه نسخه‌هاي اوليه اين سيستمها در سه سال آينده در دسترس قرار خواهند گرفت.

رايانه‌هاي سخنگو با قابليت گفت‌وگو با انسان از مدتها پيش جزء لاينفك داستانهاي علمي تخيلي بوده‌اند. سيستم تحت ساخت اين محققان با كلمات نوشته شده بر روي نمايشگر رايانه بجاي سخن گفتن ارتباط برقرار خواهند كرد.

كاربريهاي احتمالي براي اين سيستمها مي‌تواند شامل ماموريتهاي روباتيك بدون سرنشين به سوي سيارات يا اعماق دريا، سيستمهاي دفاعي و بررسي محيطهاي سخت مانند نيروگاههاي هسته‌اي باشد.

يك گفتگوي عادي ممكن است شامل پرسشهاي اوپراتور انساني از رايانه در مورد چرايي يك تصميم خاص، جايگزينهاي ممكن و چرايي عدم كاربرد آنها باشد.

همچنين از عوامل تحت مطالعه،‌ اطمينان از اين امر است كه پاسخهاي رايانه بنظر تهديدآميز، بي‌ادبانه يا تهاجمي نباشد.

همچنين به گفته دانشمندان اين فناوري باعث مسؤليت‌پذيري بيشتر انسان خواهد شد چرا كه ديگر نمي‌تواند مشكلات پيش آمده را به گردن رايانه بيندازد.

کلمات کلیدی: روبات‌ها و رايانه‌ها، همصحبتی ربات ها با انسان، دانشگاه آبردين، امكان بحث روبات ها با انسان، رايانه‌هاي سخنگو

آمار بازدید: 314 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image