ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار لزوم راه‌اندازی رشته‌های بین‌بخشی در دانشکده‌های پزشکی و فنی مهندسی (9 مرداد 92)

لزوم راه‌اندازی رشته‌های بین‌بخشی در دانشکده‌های پزشکی و فنی مهندسی (9 مرداد 92)

رییس مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه رشته پزشکی امروزه ارتباط تنگاتنگی در تشخیص و پیگیری با تجهیزات پیشرفته دارد، گفت: باید رشته‌های بین بخشی در دانشکده‌های پزشکی، فنی و مهندسی به منظور نوآوری‌های پزشکی به ویژه در بعد تجهیزات و دستگاه‌ها راه‌اندازی شود.




دکتر محمد حسین ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی (ایسنا) منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، کمبود اعتبارات پژوهشی، گرنت‌های تحقیقاتی و پیچیدگی‌های مراحل اداری آن را از مهم‌ترین مشکلات مراکز تحقیقاتی در دانشگاه‌ها دانست و افزود: عدم وجود زیرساخت‌های لازم برای همکاری بین بخشی و بین دانشگاهی به ویژه ارتباط کم دانشگاه‌های علوم پزشکی با دانشگاه‌های وزارت علوم به ویژه در زمینه مهندسی و علوم پایه از دیگر مشکلات مراکز تحقیقاتی در کشور است.



وی در ادامه تصریح کرد: به هر حال رشته پزشکی امروزه ارتباط تنگاتنگی در تشخیص و پیگیری با تجهیزات پیشرفته دارد و طبیعتا تحقیقات در این زمینه نیز مستلزم همکاری‌های فنی و مهندسی است.



ابراهیم‌زاده اظهارکرد: امروزه دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشکده‌های فنی و علوم پایه تحت پوشش وزارت علوم به صورت جزایر جداگانه بعضا در موضوعات مشابه تحقیقات تکراری انجام می‌دهند که اگر این ارتباطات تقویت شود در بهینه سازی منابع و پیشرفت و تنوع پروژه‌های تحقیقاتی می‌تواند نقش مهمی ایفا کند، همچنین می‌تواند آورده اقتصادی زودرس و قابل ملاحظه ای ایجاد کند.



این استاد دانشگاه اظهارکرد: بسیاری از دانشکده‌های پزشکی، امریکا، کانادا و اروپا پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با دانشکده‌های فنی، علوم پایه دارند که عدم این همکاری در کشور ما باعث مشکلاتی برای تحقیقات به خصوص برای پروژه‌های دوره‌های دکترای تخصصی در زمینه‌های مشترک ایجاد کرد.



وی ادامه داد: این نیاز وجود دارد که رشته‌های بین بخشی و بین دانشگاهی بین دانشکده‌های پزشکی و دانشکده‌های فنی و مهندسی برای نوآوری‌های پزشکی به خصوص در بعد تجهیزات و دستگاه‌ها ایجاد شود.



ابراهیم‌زاده خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در رشته ارتوپدی ایجاد پروژه‌های دکترای تخصصی در زمینه بیومتریال، بیومکانیک، بیوتکنولوژی، در بین گروه‌ها و مراکز تحقیقات ارتوپدی با دانشکده‌های فنی می‌تواند به تولید دانش، مهارت و انتشار مقالات و تربیت نیروی انسانی و تجاری سازی ایده‌های تحقیقاتی کمک کند.


کلمات کلیدی: رشته‌های بین‌بخشی، راه اندازی رشته‌های بین‌بخشی، لزوم راه اندازی رشته‌های بین‌بخشی، دانشکده‌های پزشکی، رشته های بین بخشی در دانشکده‌های پزشکی، فنی مهندسی، رشته های بین بخشی در دانشکده های فنی مهندسی

آمار بازدید: 296 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image