ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس فیلم آموزشی سایر فیلم های آموزشی فیلم آموزشی مقاومت مصالح 2 - حل مثال تشریحی از محاسبه خیز تیر با قضیه کاستیگلیانو

فیلم آموزشی مقاومت مصالح 2 - حل مثال تشریحی از محاسبه خیز تیر با قضیه کاستیگلیانو

 


در این فیلم آموزشی مقاومت مصالح 2 حل مثال تشریحی از محاسبه خیز تیر با قضیه کاستیگلیانو ارائه شده است. در این مثال با قضیه کاستیگلیانو خیز تیر در انتهای یک تیر یک سر گیردار محاسبه شده است.


اگر در این مباحث اشکال دارید از اساتید مقاومت مصالح کمک بگیرید. بر روی عبارت تدریس خصوصی مقاومت مصالح کلیک کنید تا لیست اساتید را مشاهده نمائید.


در درس مقاومت مصالح 2 روش های متعددی برای محاسبه خیز تیر توضیح داده شده است. یکی از این روش ها روش انرژی یا همان قضیه کاستیگلیانو است. در قضیه کاستیگلیانو یا کاستیلیانو اساس کار این است که برای سازه، خرپا، قاب، تیر و یا هر جسمی که در حال بررسی آن هستیم در ابتدای کار انرژی کل را محاسبه می کنیم. بنابراین این روش که به اسم روش انرژی هم معروف است مستلزم این است که بتوانید به درستی انرژی کل سازه را محاسبه نمائید. در ادامه از قضیه کاستیگلیانو برای محاسبه خیز تیر استفاده می کنیم. بر طبق قضیه کاستیگلیانو خیز یا تغییر ایجاد شده در هر نقطه برابر است با مشتق انرژی کرنشی کل ذخیره شده در سازه به نسبت نیرویی که در آن نقطه اعمال شده است. دقت کنید که این روش جابه جایی تیر یا سازه در محل اعمال نیرو و در راستای اعمال آن را می دهد. اگر در نقطه ای بخواهیم خیز تیر را با این روش بدست بیاوریم اما نیرویی در آن نقطه وجود نداشته باشد باید یک نیروی فرضی را در نظر بگیریم. بعد از انجام محاسبات نیروی فرضی را برابر صفر قرار می دهیم. اگر بخواهیم در نقطه ای شیب تیر را بدست بیاوریم، در آن نقطه یک گشتاور فرضی را قرار می دهیم و مشتق انرژی کرنشی کل را به نسبت آن گشتاور فرضی محاسبه می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک های زیر کلیک کنید.


قضیه کاستیگلیانو یا کاستیلیانو برای محاسبه خیز تیر در مقاومت مصالح


فیلم آموزش مقاومت مصالح 2 - آموزش قضیه کاستیگلیانو یا کاستیلیانو به زبان ساده


برای دانلود یک جزوه خوب و خلاصه در زمینه محاسبه خیز تیرها بر روی لینک دانلود جزوه مقاومت مصالح - بخش پنجم: تیرها، خیز تیر و شیب تیر کلیک کنید و یا مقاله آموزش خیز تیر به زبان ساده از درس مقاومت مصالح 2 را مطالعه نمائید.


منبع: ایران مدرس



آمار بازدید: 1525 بار
ثبت نظر درباره ویدیو
Security Image