ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله معرفی دانشگاهها دانشگاه آزاد اسلامي زنجان

دانشگاه آزاد اسلامي زنجان

به اشتراک گذاری

دانشگاه آزاد اسلامي زنجان در این بخش معرفی شده است. دانشگاه آزاد اسلامي زنجان در اول خردادماه سال 1364 فعاليت خود را با 4 رشته حسابداري، كشاورزي، عمران و معارف اسلامي با جذب 175 نفر دانشجو و در ساختمان استيجاري آغاز نمود . در ساليان بعد با تلاش و همت مسئولان اين دانشگاه پيشرفت نموده بطوريكه در حال حاضر واحد زنجان:

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دانشگاه علوم پزشکی زنجان

رتبه واحد: بسیار بزرگ الف

تعداد دانشجو 13150 نفر

تعداد رشته های تحصیلی 127 رشته

تعداد اعضای هیات علمی 310 نفر


تعداد دانشکده ها 5 دانشکده

تعداد پرسنل 300نفر

مساحت فضای آموزشی 135200مترمربع

تعداد مدارس سما 8 مدرسه

تعداد دانش آموزان مدارس سما 1050 دانش اموز

تعداد دانشجویان آموزشکده سما 1048 دانشجو

تعداد کتب کتابخانه 150000 جلد

تعداد مقالات ISIارائه شده 110 مقاله

تعداد کتب چاپ شده 52 کتاب

تعداد مقالات علمی پژوهشی 1100 مقاله

طرح های تحقیقاتی برون دانشگاهی به ارزش یک میلیارد تومان

تعداد کانون های فرهنگی و دانشجویی 15 کانون

تعادا انجمن های علمی وادبی 14 انجمن

تعداد ثبت اختراع به نام خوددانشگاه 4 اختراع

تعداد ثبت اختراع توسط دانشجویان واعضاء هیئت علمی بیش از100 مورد

تعداد مراکز تحقیقاتی 2 مرکز

تعداد مجلات علمی پژوهشی 2 مجله (زیست جانوری ومجله عرفان)

دارای امکانات رفاهی ، ورزشی وفرهنگی در سطح عالی وکتابخانه دیجیتالی واینترنتی

کسب مقام کشوری در حوزه معاونت اداری ومالی

کسب 2 مقام برتر ملی توسط حوزه معاونت دانشجویی

کسب مقام برتر پژوهش در سطح کشور ومنطقه بطور متعدد

ارتقاء فعالیت های فرهنگی واقامه نماز وامربه معروف ونهی از منکر

کسب مقامات برتر ملی و بین المللی در مسابقات ورزشی بطور متعدد

کسب مقام برتر کشوری در مسابقات سازه های ماکارونی بطور متعدد

کسب مقام برتر ملی وبین المللی توسط انجمن علمی بتن دانشگاه ( بیش از 10 مقام)

کسب مقام برتر نشریات دانشجویی در منطقه 2

کسب مقام آموزش نیروی انسانی در منطقه 2

پیشنهاد می شود مقاله دانشگاه زنجان را هم بخوانید.

افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی زنجان

دکتر پرتوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان: آموزش عالی قبل و بعد از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست

31 اردیبهشت ماه سال 1361 سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی است. دانشگاهی که بهره‌ای از بودجه‌های عمومی نداشته است. اتکای فعالیت آن به لطف خداوند مهربان، حمایت‌های معنوی و قدسی امام راحل، دست سخاوتمند ملت بزرگ ایران و تدبیر مسؤولان امر بود.

سال‌های دهه 60 برای آموزش عالی ایران سال‌های بیم و امید در دستیابی به اهداف و شعارهای فرهنگی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. بیم اینکه این نابسامانی انباشته شده از دوران پهلوی چگونه و با چه امکاناتی به سامان خواهد رسید؟ و امید به آینده‌ای دور این نوید را می‌داد که انقلاب اسلامی با ویژگی‌های منحصر به فرد می‌تواند افق روشنی را در عرصه‌های مختلف به روی خود بگشاید. دغدغه مسوولان امر و هوشمندی، درایت و آینده‌نگری امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و کم یک میلیون تومانی ایشان،گویی دمی امید بخش به دغدغه مسوولان در تاسیس دانشگاهی غیر دولتی بود. اولین جرقه‌های تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با پیشنهاد آیت ا... هاشمی رفسنجانی از یک رویا به حقیقت پیوست. این نهاد مقدس آموزشی به رغم فراز و نشیب‌های فراوان شکل گرفت و اکنون به درخت تنومند آموزش عالی ایران و بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شده است. دانشگاه آزاداسلامی زنجان به عنوان یکی از شاخه‌های این درخت تنومند اول خردادماه 1364 تاسیس و فعالیت آموزشی خود را با چهار رشته و 175 دانشجو در یک ساختمان استیجاری کوچک واقع در میدان انقلاب اسلامی شهر آغاز کرد. وجود هزاران داوطلب پشت کنکوری یکی از معضلات بقرنج اجتماعی کشور و به تبع آن استان زنجان در سال‌های آغازین جمهوری اسلامی به شمار می‌رفت.

دکتر اصغر پرتوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، به تفصیل به تشریح فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی زنجان از ابتدا تاکنون پرداخت. پنج سال مسوولیت اداره واحد زنجان و تلاش‌های صورت گرفته نمادی از تلاش و کار شبانه‌روزی محسوب می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی را شجره طیبه‌ای عنوان می‌کند که شاخه‌هایی پربار و ریشه و تنه‌ای استوار دارد و به امید جوانان کشور برای نیل به اهداف متعالیشان در دستیابی به علم تبدیل شده است. دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر بازوی پرتوان آموزش عالی ایران است به طوری که 50 درصد دانشجویان کشور به این دانشگاه تعلق دارند.

دکتر پرتوی در تشریح وضعیت آموزش عالی استان زنجان می‌گوید: آموزش عالی زنجان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی قابل قیاس نیست به طوری که قبل از انقلاب و در اوایل دهه 60 در استان تنها یک مرکز آموزشی با حدود 200 دانشجو فعالیت می‌کرد.

وی ادامه داد: استان زنجان در حال حاضر دارای چندین دانشگاه دولتی و غیر دولتی با ظرفیت بیش از 60 هزار دانشجو بوده که بیش از 50 درصد این دانشجویان در واحدها و مراکز وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی استان مشغول به تحصیل هستند و از همین تعداد بیش از 13 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان به تحصیل مشغول هستند. این واحد دانشگاهی با دو مجتمع علامه و امام خمینی (ره) فعالیت دارد و از ابتدای تاسیس تاکنون بیش از 30 هزار فارغ التحصیل داشته است. واحد زنجان با 43 هزار دانشجو و فارغ التحصیل بزرگ‌ترین مجموعه دانشگاهی استان زنجان است.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
معرفی دانشگاه آزاداسلامي واحد قائم شهر

حوزه آموزش دانشگاه آزاد اسلامی زنجان

با تلاش و همت والای مجموعه مدیران، اساتید و کارکنان واحد زنجان، آموزش در بعد کمی و کیفی طی پنج سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است و توانسته به شاخص‌های ارزشمندی در حوزه آموزشی دست یابد. رشته‌های تحصیلی واحد زنجان از 45 رشته در سال 1384 به بیش از 127 رشته در سال 1389 افزایش یافته است. تعداد دانشجویان واحد طی همین مدت از 8988 دانشجو به بیش از 13150 دانشجو افزایش پیدا کرده است.

افزایش کیفی در مصاف با افزایش کمی در واحد زنجان به طور همزمان صورت می‌گیرد و این دو لازم و ملزوم یکدیگرند. به منظور افزایش ارتقای کیفی در سیستم آموزش واحد جذب اساتید مجرب طی چهار سال گذشته به صورت جدی در برنامه‌های واحد قرار داشته و طی این مدت تعداد اعضای هیات علمی واحد در سال 1384 از 173 عضو به 310 عضو هیات علمی تمام وقت در سال 1389 افزایش یافته است.

تعداد بورسیه‌های واحد در سال 1385، 45 نفر بوده که این تعداد در سال 1389 به 90 نفر رسیده است.

تعداد دانشکده‌های مصوب در سال 1385 از دو دانشکده به پنج دانشکده رسیده است و این کار به منظور تمرکز زدایی در امور اجرایی و ارتقای پژوهشی بوده است.

دانشگاه آزاد اسلامی زنجان اکنون با پنج دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشکده علوم تربیتی، دانشکده علوم پایه و پزشکی، دانشکده فنی و مهندسی و دانشکده برق و کامپیوتر فعالیت دارد.

مطالعه مقاله
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج هم پیشنهاد می گردد.

حوزه پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی زنجان

آموزش و پژوهش دو رکن اساسی و بنیادی در دانشگاه هستند و این دو لازم و ملزوم همدیگرند. آموزش بدون پژوهش و پژوهش بدون آموزش مطلوب به اهداف ترسیم شده که همان تولید علم و فناوری است ختم نخواهد شد. گام‌های مضاعفی در جهت ارتقای پژوهش در واحد زنجان برداشته شده است. شاخص‌های کمی و کیفی گویای جدیت در فعالیت‌های پژوهشی واحد است. معاونت پژوهشی واحد زنجان طی سال‌های متمادی بالاخص از سال 1384 همواره توانسته است رتبه‌های برتر کشور و منطقه را به دست آورد و در ارزیابی سال 1378 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت پژوهشی واحد به عنوان مدیر پژوهشی برتر کشور در بین دانشگاههای دولتی و غیردولتی شناخته و موفق به دریافت لوح تقدیر از دست ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران شد. مجموعه مقالات چاپ شده واحد در کنگره‌های داخلی از 83 مقاله در سال 1384 به بیش از 531 مقاله در سال 1389، مجموعه مقالات چاپ شده واحد در کنگره‌های خارجی از 27 مقاله در سال 1384 به 93 مقاله در سال 1389 و طرح‌های پژوهشی واحد از 69 طرح در سال 1384 به 295 طرح در سال 1389 و طرح‌های برون دانشگاهی واحد در سال 1384 از 11 طرح به 16 طرح در سال 1389 افزایش پیدا کرده است.

مجموعه مقالات چاپ شده در مجلات معتبر علمی و همایش‌های ملی و بین المللی از 94 مقاله در سال 1384 به 1100 مقاله در سال 1389 افزایش یافته است که نشان از رشد هزار درصدی مقالات واحد طی پنج سال گذشته دارد. تعداد مقالاتISI زنجان از 27 مقاله در سال 2004 به 110 مقاله تاکنون رسیده است.

تعداد کتب چاپ شده واحد زنجان حدود 52 عنوان کتاب درسی است. تعداد کتب چاپ شده واحد زنجان حدود 52 عنوان کتاب درسی است. تعداد کتب موجود کتابخانه واحد زنجان از 70 هزار جلد در سال 1384 به بیش از 150000هزار جلد در حال حاضر افزایش پیدا کرده است.

حوزه عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان

طی پنج سال گذشته ظرفیت فضای آموزشی و رفاهی واحد از 45 هزار مترمربع به بیش از 135200هزار مترمربع افزایش پیدا کرده است. واحد زنجان با سه مجتمع بزرگ خوابگاهی، بزرگ‌ترین مجتمع خوابگاه دانشجویی کشور را دارد. مجتمع خوابگاهی الزهرا (س)، مجتمع خوابگاهی حضرت معصومه (س) و مجتمع خوابگاهی شهید آوینی از مجهزترین خوابگاههای منطقه و کشور به لحاظ امکانات و تجهیزات هستند.

حوزه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان

حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان طی سال‌های اخیر موفقیت‌های ارزشمندی را در سطح کشور و منطقه نصیب واحد کرده و موفق به دریافت چندین لوح تقدیر از ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی، جناب آقای دکتر جاسبی شده است.

این معاونت طی پنج سال گذشته ده‌ها مورد میزبانی مسابقات ورزشی منطقه‌ای و ملی را بر عهده داشته و طی یک سال گذشته بیش از 20 مقام منطقه‌ای و سراسری را در مسابقات ورزشی به دست آورده است.

حوزه اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان

معاونت اداری و مالی واحد یکی از معاونت‌های موفق بنا بر ارزیابی سازمان مرکزی در سطح منطقه و کشور است.

کسب رتبه‌های اول تا ششم کشوری طی سال‌های اخیر و کسب عنوان اول منطقه طی همین مدت از توفیقات حوزه معاونت اداری و مالی واحد زنجان نیز محسوب می‌شود.

پشتیبانی مطلوب و قانونمند این حوزه از سایر حوزه‌های دانشگاه موجب شده این واحد دانشگاهی به اهداف ترسیم شده آموزشی و پژوهشی به درستی نایل آید.



برای مشاهده لیست مدرسین دانشگاهی کیک کنید: تدریس خصوصی دروس دانشگاهی

حوزه مجتمع آموزشی و فرهنگی سما

مجتمع فرهنگی و آموزشی سمای زنجان با بیش از 1048 دانشجودر مقطع کاردانی و بیش از 1050 دانش آموز بزرگ‌ترین مجتمع غیرانتفاعی استان است و مدارس این معاونت‌ بیش از 25 درصد دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی استان را در خود جای داده‌اند.

منبع: وب سایت دانشگاه آزاد اسلامي زنجان


آمار بازدید: 1480 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image