ارتباط مستقیم با 30613 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله معرفی دانشگاهها آشنایی با دانشگاه امام صادق

آشنایی با دانشگاه امام صادق

به اشتراک گذاری

دانشگاه امام صادق در این بخش توضیح داده شده است و در رابطه با بیشینه، ایده تاسیس دانشگاه امام صادق قبل انقلاب، رشته‌های تحصیلی دانشگاه امام صادق (پردیس برادران) و .... توضیحات مفصلی ارائه می گردد.

دانشگاه امام صادق در یک نگاه:

تأسیس ۱۳۶۱

دانشجویان ۱۰۰۰

مکان تهران، ایران

ریاست:محمدرضا مهدوی کنی


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: بین‌المللی‌ترین دانشگاه‌های جهان را بشناسید

دانشگاه امام صادق دانشگاهی در رشته‌های علوم انسانی است که سیستم آموزشی و برنامه درسی آن ترکیبی از علوم جدید و علوم حوزوی است. این دانشگاه، دانشگاهی غیردولتی است و البته از وجوهات آستان قدس رضوی اداره می‌شود. دانشگاه امام صادق زیرمجموعه «جامعه الصادق» است که به صورت غیر متمرکز (ابتدا آزمون سراسری، سپس مصاحبه و گزینش) دانشجو می‌پذیرد.

دانشجویان پسر در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و دانشجویان دختر در مقطع کارشناسی پذیرش می‌شوند. در دانشگاه امام صادق دانشجویان پسر و دختر به صورت جدا از هم و در دو مکان مجزا تحصیل می‌کنند.

مطابق با اساسنامه اولیه دانشگاه، آیت الله حسینعلی منتظری، عضویت هیئت امناء دانشگاه امام صادق را برعهده داشت اما پس از ماجرای برکناری وی از جانشینی رهبری جمهوری اسلامی، عضویت وی ساقط گردید. دانشگاه امام صادق هدف خود را تعلیم دانش‌آموختگانی با توانایی علمی در یکی از رشته‌های مدرن همراه با دانش دینی (مشخّصاً فقهی) قرار داده‌است تا به تدریچ سمت‌های اصلی و کلیدی حکومت جمهوری اسلامی را بدست گیرند.

پیشینه دانشگاه امام صادق

دانشگاه امام صادق اولین دانشگاهی است که پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ در ایران و در دوره انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۶۱ شروع به کار کرد. با این حال بنای اولیه این موسسه متعلق به زمان پهلوی، و در محلی که قبل از انقلاب به دانشگاه هاروارد تعلق داشت صورت گرفت که با عنوان «مرکز مطالعات مدیریت ایران» در آن رشته مدیریت با نظارت این دانشگاه آمریکایی تدریس می‌شد.

مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد:
کدام دانشگاهها بهترین فارغ التحصیلان را روانه بازار کار کردند؟

ایده تاسیس دانشگاه امام صادق قبل انقلاب

در حکومت پهلوی، ایده تشکیل یک دانشگاه اسلامی در مباحثه‌های روحانیونی چون آیت الله شهید مطهری و آیت الله مهدوی کنی و دیگران شکل گرفت. که بعد از انقلاب زمینه انجام این اندیشه هموار گشت.

رشته‌های تحصیلی دانشگاه امام صادق (پردیس برادران)

دانشگاه امام صادق دارای ۶ دانشکده به شرح زیر می‌باشد:

1.دانشکده معارف اسلامی و حقوق

2.دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی

3.دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد

4.دانشکده معارف اسلامی و مدیریت

5.دانشکده الهیات، معارف اسلامی و ارشاد

6.دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات

رشته‌های تحصیلی پردیس خواهران دانشکده معارف اسلامی وعلوم تربیتی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشکده معارف اسلامی و حقوق

پیشنهاد می کنیم مقاله
بیکارترین رشته‌های دانشگاه کدامند؟ را هم بخوانید.

گزینش در دانشگاه امام صادق

از ویژگی‌های منحصر بفرد دانشگاه امام صادق شیوه گزینش داوطلبان تحصیل در این دانشگاه است. پس از عبور از مرحله آزمون کتبی که از طریق کنکور سراسری صورت می‌پذیرد، واحد گزینش دانشگاه با توجه به معیارهای دینی، اخلاقی و سیاسی اقدام به گزینش دانشجویان می‌نماید. این مرحله از گزینش، علاوه بر مصاحبه حضوری، شامل تحقیق میدانی از محل سکونت داوطلب و بررسی سوابق سیاسی و فرهنگی وی نیز می‌شود. گزینش نه تنها قبل از پذیرش با دقت زیاد به انجام می‌رسد، بلکه در تمام مدت تحصیل نیز رفتار و عملکرد دانشجویان زیر نظر قرار داشته و در نهایت به افرادی که ذیصلاح شناخته شدند سمت‌های کلیدی پیشنهاد خواهد شد.

ویژگی‌های دانشگاه امام صادق

دانشجویان دانشگاه امام صادق در کنار مباحث علمی ملزم به فراگیری دو زبان (عربی به اضافه یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی) در طول ۴ سال اول تحصیل خود هستند.

رئیس دوفاکتو دانشگاه محمدرضا مهدوی کنی از مهمترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی است و واحد درسی «اخلاق اسلامی» تمام دانشجویان را تدریس می‌کند. دانشگاه امام صادق تعهدی ازبابت ارائه شغل مناسب به دانشجویانش نمی‌دهد، گرچه به علت غیرانتفاعی بودن دانشگاه و در عین حال نگرفتن شهریه از دانشجویان، در صورت صلاحدید دانشگاه، فارغ‌التحصیلان ملزم به پذیرش شغل پیشنهادی دانشگاه خواهند بود.

قبل از آغاز تحصیل، داوطلبان پذیرفته شده، موظف به امضای قراردادی دال بر قبول تعهد مالی به دانشگاه در طول دوره تحصیل می‌باشند. مبلغ این تعهد مالی به نسبت سال پذیرش برای تحصیل در هر ترم متغیر بوده و بر اساس عرف شهریه‌های دیگر دانشگاه‌ها تعیین می‌شود. به عبارت دیگر دانشجوی دانشگاه امام صادق تا زمانی که در حال تحصیل است ملزم به پرداخت شهریه ترمی نمی‌باشد، اما در صورت فارغ‌التحصیل شدن و عدم انجام تعهد و نیاز دانشگاه به همکاری آنان، در صورت نیاز به ترجمه مدرک تحصیلی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور، ملزم به پرداخت کل مبلغ توافق شده در قرارداد می‌باشد.

کانون‌های دانشجویی فعال دانشگاه امام صادق

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق در سال ۱۳۶۸ با فرمان امام خمینی مبنی بر تاسیس بسیج دانشجو و طلبه به عنوان اولین بسیج دانشجویی کشور تاسیس شد. هسته اولیه بسیج را جمعی از دانشجویانی تشکیل می‌دادند که با پایان جنگ تحمیلی از میادین رزم بازگشته و با یاد دیگر دانشجویان شهید دانشگاه دور هم گرد آمده بودند. از همان سال‌ها بسیج کلیه فعالیت‌های خود را حول محور آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی متمرکز نمود و با سازماندهی و جذب تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه فعالیت‌های خود را منسجم تر و منظم تر کرد.

با گذشت بیش از بیست سال از تاسیس حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام، این حوزه با دارا بودن واحدهای سیاسی، طرح و برنامه، فرهنگی، روابط عمومی، سازماندهی و عملیات، پژوهش و نشر، نیروی انسانی و هیئت «میثاق با شهداء» و همچنین معاونت‌های اردویی، اجرایی، قرآن و عترت، پایگاه حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه و نیز نشریات «حیات»، «عبور» و «خانه ما» بعنوان فعال ترین، مؤثرترین و عظیم ترین مجموعة بسیج دانشجویی کشور شناخته می‌شود.

با پایان یافتن هر سال تحصیلی، مسئول هر واحد بسیج از بین فعال ترین اعضای همان واحد انتخاب می‌شود و مسئول حوزه بسیج دانشجویی نیز با انجام انتخاباتی از میان اعضای شورای بسیج که متشکل از جانشین، مسئولین واحدهای مختلف و دبیر شورا می‌باشد، انتخاب می‌شود.

در ذیل شرح مختصری از فعالیت‌های واحدهای سیاسی، فرهنگی، پژوهش و نشر، روابط عمومی، سازماندهی و عملیات و نیز هیئت میثاق با شهداء ارائه می‌گردد.

مطالعه مقاله
کدام رشته دانشگاهی بازارکار بهتری دارد؟ هم پیشنهاد می شود.

واحد سیاسی:

واحد سیاسی متشکل از کمیته‌های کمیته سیاست داخلی، سیاست خارجی، امام و رهبری، اقتصاد سیاسی، نفت و گاز، آموزش، جهان اسلام و اطلاع رسانی مجموعه‌ای فعال، پر نشاط و با انگیزه را در عرصه‌های مختلف سیاست در اختیار دارد. این واحد که توانسته بدنه دانشجویی کشور را بارها در مواقع حساس با خود همراه کند، بصورت دائم با تشکل‌ها و فعالان دانشجویی کشور در ارتباط و تعامل است. از سوی دیگر در مواقع ضروری و حساس در حوزه اتفاقات داخلی و خارجی با کارگروه‌های تخصصی برای پیگیری مسائل حیاتی جهان خصوصاً جهان اسلام توانسته کارنامه درخشانی از خود به جای بگذارد که نمونه‌های آن در مسئلة هسته‌ای، جنگ ۲۲ روزة غزه و نیز موج بیداری اسلامی(قرارگاه شهید خالد اسلامبولی) مشاهده و نمایان گشته‌است.

اکنون مروری گذری بر اهداف و وظایف کمیته‌های تخصصی واحد سیاسی می‌کنیم.

کمیته سیاست داخلی:

بررسی مسایل جاری کشور و روشن نمودن ابهامات موجود در آنها بدون جهت گیری سیاسی و جناحی و تلاش در جهت بالا بردن قدرت تحلیل سیاسی دانشجویان در رویدادهای داخلی.

کمیته سیاست خارجی:

بررسی اصول سیاست خارجی دولت، نحوه تعامل و رویکرد دولت در مقابل کشورهای مختلف (بررسی میزان تطبیق آن با اصول و آرمان‌های انقلاب).

کمیته امام و رهبری:

بررسی، دسته بندی و ارایهٔ سخنان امام خمینی و امام خامنه‌ای همچنین تحلیل محتوایی آنان.

کمیته اقتصاد سیاسی:

بررسی شاخص‌های اقتصادی تأثیرگذار بر فضای سیاسی کشور، بررسی عملکرد اقتصادی دولت و سایر دستگاههای اقتصادی، نقد و بررسی دیدگاههای مختلف پیرامون نحوهٔ ورود دولت به مباحث اقتصادی و....

کمیته نفت و گاز:

بررسی نحوهٔ عملکرد دولت و وزارت نفت در اکتشاف، استخراج و عقد قراردادهای داخلی و خارجی.

کمیته آموزش:



تلاش برای ایجاد و تعمیق بنیان‌های اصیل فکری-سیاسی دانشجویان بر اساس مبانی فقه سیاسی شیعه و مبانی انقلاب اسلامی.

معاونت اطلاع رسانی:

انتشار اخبار و رویدادهای داخلی و خارجی، در موضوعاتی چون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... با هدف آگاه سازی دانشجویان.

کمیته جهان اسلام:

رصد اخبار کشورها و جریان‌های اسلامی، جریان سازی در جامعه جهت ایجاد بیداری اسلامی، همبستگی در میان مسلمین و تحقق امت واحده مسلمان.

خط مشی کلی واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق:

۱. تلاش در جهت هدایت فکری ـ سیاسی دانشجویان.

۲. ایجاد نشاط سیاسی.

۳. بصیرت افزایی دانشجویی(افزایش قدرت تحلیل و بررسی مسائل و جریان‌های سیاسی).

۴. تربیت نیروی‌های دارای بصیرت (مبلغ سیاسی).

۵. تولید محتوای مرتبط با هر کمیته.

واحد فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق:

واحد فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق، با تجربه چندین ساله و کارنامه‌ای پرتلاش در عرصه فرهنگی کشور همچون تولید عناوین متعدد نشریات و نیز جریان‌های فکری انقلابی، براساس رسالت مهمی که بر دوش دارد یعنی همان صیانت و ترویج ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به یاری خداوند و عنایات حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداء برنامه‌هایی را جهت دست یابی به این مهم در نظر دارد.

از آنجا که عرصه فرهنگی کشور گستردگی خاص خود را دارد لذا سعی بر این است که از این میان به چند حوزه اصلی با رویکرد ایجاد تعامل مؤثر و پویا میان طبقه بسیج دانشجویی با سایر اقشار دانشگاهی و اجتماعی پرداخته شود که عبارتند از:

الف) بخش رسانه که در این زمینه سعی بر افزایش توان فنی و محتوایی دانشجویان در عرصه مستند سازی و نیز نقد و رصد محصولات سینمایی است.

ب) بخش نشریات چاپی و مجازی با رویکرد ارتقای توان دانشجویان جهت افزایش کمی و کیفی تولیدات فرهنگی در عرصه نویسندگی و ارائه دست آوردها در سایت و نشریه واحد.

ج) بخش عقیدتی با رویکرد ترویج اساس اندیشه‌های اسلام و انقلاب از طریق انتخاب و تربیت مربی و مدرس از میان دانشجویان جهت برگزاری جلسات هم اندیشی در خارج از فضای دانشگاه.

د) بخش تربیتی با رویکرد راهبری علمی اخلاقی دانشجویان از طریق ایجاد فضای ارتباط میان اساتید و دانشجویان موفق با سایر دانشجویان.

ه) و واحد امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد احیاء و ترویج این فرهنگ ناب اسلامی با عنایت به حساسیت‌ها و ظرافتهای خاص این عرصه که تفصیل آن در این مجال نمی‌گنجد.

واحد پژوهش و نشر بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق:

در ساختار دیگر بسیج دانشجویی‌ها مترادف این واحد واحد علمی است. در حقیقت جهت گیری فکری و مسئله مند کردن مخاطب به عنوان یکی از مهمترین امورات بسیج دانشجویی می‌باشد که در ساختار تشکیلاتی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق این مهم بر عهده پژوهش و نشر می‌باشد. در راستای هدف ذکر شده دو امر مهم چشم انداز حرکت واحد را مشخص می‌کند که عبارتست از تلاش برای تحقق تمدن اسلامی ایرانی و ترسیم علم دینی در حوزه علوم انسانی.

این واحد متشکل از چهار بخش مهم می‌باشد. قسمت آموزش، پژوهش، پایگاه‌های علمی و ارتباطات.

قسمت آموزشی واحد درصدد برآوردن هدف اول می‌باشد. به عبارت دیگر با برگزاری دوره‌ها و کلاسهای مختلف (اعم از دوره تربیتی آموزشی والعصر با موضوع غربشناسی، مهدویت، انقلاب اسلامی و...) آموزشهای لازم را به مخاطب ارائه می‌دهد.

قسمت پایگاه‌های علمی برای محقق کردن هدف دوم یعنی تولید علم دینی در حیطه علوم انسانی مشغول به فعالیت در رشته‌های تخصصی خود می‌باشد. قسمت پژوهش‌های واحد نیز بخشی است که فعالیت‌های پروژه‌ای علمی بسیج را در راستای سخنان مقام معظم رهبری بر عهده دارد و در نهایت قسمت ارتباطات با دو رویکرد مستندسازی و نشر محتوای تولید شده توسط سایر بخشها و همچنین برقراری ارتباطات مجازی و غیرمجازی با سایر مراکز علمی و دانشگاهی کشور فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد.

واحد روابط عمومی:

ایجاد ارتباط، پیوند و تعامل با بدنه دانشجویی کشور بعنوان یک حلقة واسط و ارتباطی و توزیع محتوا و تولیدات در سطح دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی کشور از وظایف و اهداف تشکیل واحد روابط عمومی به شمار می‌آید.

همچنین این واحد بر مبنای دستور امام خمینی رحمه الله علیه مبنی بر تشکیل هسته‌های مقاوت در جهان و شکل گیری بسیج جهانی اسلام؛ به دنبال ایجاد پیوند و ارتباط با مراکز دانشگاهی در سطح جهان اسلام است.

واحد روابط عمومی بدین منظور با ایجاد «شبکه دانشجویی انقلاب اسلامی» و راه اندازی سایت «بسیجی سو» در صدد دستیابی به اهداف فوق الذکر می‌باشد.

واحد سازماندهی و عملیات(گردان عاشورا):

گردان عاشورا بر اساس دو هدف عمده شکل گرفته‌است که عبارتند از:

الف) ایجاد و تقویت روحیه جهاد، ایثار، حماسه و شهادت طلبی بر مبنای آیة شریفة:

«الَّذینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فی سبیل اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ (توبه/۲۰)» ب) تقویت بنیه جسمانی و قوای نظامی بر مبنای آیة شریفة: «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ (انفال/۶۰)» بر این اساس گروهان‌های زیر تشکیل یافته‌اند: ۱. گروهان حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداء که مخصوص دانشجویان جدید الورود می‌باشد و وظیفه آن ایجاد آمادگی نظامی مقدماتی و آشنا نمودن دانشجویان با فرهنگ جهاد و شهادت است.

۲. گروهان حضرت سید الشهداء علیه السلام که مخصوص دانشجویان سال دوم و سوم است و وظیفه آن زنده نگه داشتن یاد شهدا «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سبیل اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ (آل عمران/۱۶۹)» و ایجاد و تقویت روحیه شهادت و ایثار و حماسه در افراد می‌باشد. «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنینَ عَلَی الْقِتال

۳. گروهان أمیرالمؤمنین علیه السلام که مخصوص دانشجویان سال چهارم و پنجم بوده و وظیفه تقویت بنیه جسمانی و نظامی افراد را بر عهده دارد.

در پایان، لازم به ذکر است که گردان عاشورا، با توجه به خصیصه نظامی که در آن وجود دارد، به طور کلی وظیفه پویا نمودن و تزریق روحیه قیام و جهاد به افراد را در عرصه‌های مختلف به عهده دارد که در صدد است با توفیقات الهی و تلاش پیگیر و مستمر، در راستای سربازی حضرت صاحب الأمر ارواحنا له الفداء به این مهم دست یابد.

هیئت میثاق با شهداء(تاریخچه، برنامه‌ها و اهداف):

هیئت میثاق با شهداء در شرایطی در بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق تشکیل گردید که جنگ به تازگی به پایان رسیده بود و دانشجویان رزمنده‌ای که رفیقان و همکلاسی‌های خود را به تازگی در جنگ از دست داده بودند اینک با دلهایی شکسته و قلبهایی رنجدیده از فراق یاران به کلاس‌ها بازگشته بودند و می‌بایست صندلی‌های خالی دوستانشان را تماشا می‌نمودند.

سال ۱۳۶۹ یعنی یکسال پس از فرمان تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب توسط امام خمینی و ایجاد بسیج دانشجویی دانشگاه، ضرورت و کمبود یک هیئت دانشجویی کاملاً احساس گردید و با رویکرد تجدید پیمان و میثاق با شهیدان سمت و سویی شهدایی گرفت و لذا نامش شد: هیئت میثاق با شهداء.

از همان سال‌ها بود که خادمین هیئت میثاق با برگزاری جلساتی هفتگی در داخل محیط خوابگاهی به عزاداری برای اهل بیت می‌پرداختند و یادی هم از رفیقان سفر کرده خود می‌کردند.

بتدریج با درک اهمیت و ضرورت وجود هیئتی برای خودسازی معنوی و اخلاقی دانشجویان، هیئت بطور جدی تری به فعالیت‌هایش ادامه داد. در این راستا عده‌ای از دانشجویان با تشکیل گروهی منسجم و هم فکر به برنامه ریزی دقیق برای هیئت پرداختند. این امر با تلاش و همکاری مسئولین بسیج وقت و با دعوت از سخنرانان قوی و برجسته، موجب استقبال بیشتر دانشجویان از هیئت گردید.

کمی بعد در اواخر سال ۱۳۸۵ با نزدیکی ایام فاطمیه تصمیم گرفته شد تا جلسات هیئت برای استفادة عموم بصورت عمومی برگزار شود و مراسم فاطمیه اول همان سال با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صدیقی برگزار گردید.

از سال بعد نیز با دعوت از حاج علیرضا پناهیان برای سخنرانی مراسم دهه اول محرم حرکت جدیدی در سطح منطقه آغاز گردید.

از دیگر سخنرانان جلسات هفتگی هیئت می‌توان به جاودان، امجد، سید حسن مصطفوی، سید احمد خاتمی، حاج احمد پناهیان، میرباقری، نقویان، ادیب یزدی، ثمری، سرلک، میرلوحی، سعدی، عالی، مهدوی بیات و... اشاره کرد.

اکنون مراسمات دهه اول محرم هر سال بطور ثابت با سخنرانی حاج علیرضا پناهیان و مراسم فاطمیه نیز با سخنرانی کاظم صدیقی بمدت ۳ شب برگزار می‌شود.

هیئت میثاق با شهدا امروز علاوه بر اینکه یکی از بزرگترین و فعال ترین مجموعه‌های دانشگاه و بسیج است در عین حال بزرگترین و منسجم ترین هیئت دانشجویی کشور نیز به حساب می‌آید و دانشگاه امام صادق علیه السلام را هم به یک پایگاه مهم فرهنگی و اعتقادی در سطح شهرک غرب و شهر تبدیل کرده‌است.

مراسمات هفتگی هیئت از طریق سایت هیئت میثاق با شهدا، پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (بسیجی سو)، شماره تلفن گویای ۸۸۵۷۴۴۴۵ و سیستم ارسال پیامک قابل پیگیری است. علاوه بر این برنامه‌های محرم و فاطمیه به عنوان دو مراسم بزرگ و گسترده در سطح شهر با پخش تیزر، زیرنویس تلویزیونی و نصب بنر در سطح شهر به اطلاع مردم شریف تهران می‌رسد.

لازم به ذکر است که مدیریت هیئت زیر نظر شورای مرکزیِ آن شامل مسئول هیئت، مدیر داخلی، مسئولان فرهنگی و پشتیبانی انجام می‌شود و دیگر قسمت‌های هیئت نظیر امور شهداء، مالی، ارزشیابی، تدارکات، صوت، فیلم برداری، تولیدات، تزیینات و تبلیغات تحت نظر شورای مرکزی اداره می‌شوند.

اهداف هیئت میثاق با شهداء نیز که در اساسنامة آن ذکر گردیده به شرح ذیل می‌باشد:

«بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق که در عرصه‌های گوناگون اجتماعی مسئولیت خطیر خود را ایفا می‌کند، در این موضوع اساسی نیز وارد عرصه شده و در راستای الگوسازی تشکیل هیئات و مجالس مذهبی و به دور از هر گونه کج‌روی و انحراف، اقدام به شکل دهی هیات میثاق با شهدا نموده‌است تا دو هدف زیر را تحقق بخشد:

ارتقاء شور حسینی (شور به معنی احساسات مبتنی بر شعور می‌باشد) و محبت عمیق نسبت به اهل بیت در میان دانشجویان و اساتید دانشگاه امام صادق

ارتقاء معرفت دانشجویان و اساتید دانشگاه امام صادق نسبت به شأن و مقام والای اهل بیت ارتقاء دو هدف فوق در میان دانشگاهیان در سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، خصوصا دانشگاه‌های تهران ارتقاء دو هدف فوق در میان عموم مردم، مخصوصا مردم ساکن در شهر تهران و خصوصا منطقه سعادت آباد و شهرک غرب»
تدریس خصوصی دروس دانشگاهی


آمار بازدید: 17104 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
محمدعلی دوشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

سلام 1.به استثناء بعضی دانشگاههای خاص مثل افسری یا تربیت معلم، مگر بقیه دانشگاهها مثل دانشگاههای تهران ، صنعتی شریف، آزاد و غیره تعهدی برای استخدام یا تأمین شغل دارند؟ 2. وقتی داوطلبی با علم به شرایط ورودی یک دانشگاه، در آنجا ثبت نام می کند دیگر نباید آن شرایط را سختگیرانه تلقی نماید.

علیرضا رمضانی سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

کسی منابع و سرمایه ی جوانان را اتلاف نکرده است.

حامد دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

این دانشگاه، آینده شغلی آنطور که عموما فکر می کنند، ندارد. نه اسخدامی در کار هست، نه حقوقی و نه مزایایی. فقط منابع مالی در اختیار عده ای افتاده که در حال اتلاف آن هستند. هم اتلاف منابع، هم اتلاف عمر جوانان با استعدادی که به امید و انگیزه ای وارد این داشگاه می شوند

مسلم سه شنبه ۲۶ دي ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶

خوشم نمیاد،شرایط سخت گیرانه ای دارید.کلادانشگاه امام صادق آزادی راازدانشجویانش سلب میکند.

میلاد آدينه ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲

طلبه سطح 2 حوزه روگزینش میکنین