ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله معرفی دانشگاهها دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین

دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین

به اشتراک گذاری

دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین در این بخش معرفی می شود و در رابطه با نماد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین و .... توضیحاتی ارائه می گردد.

شعار "دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین آبروی نظام است" آیت الله سید علی خامنه‌ای

دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین در یک نگاه:

تأسیس ۱۳۷۰ خورشیدی

نوع دولتی

رئیس عبدالعلی آل بویه


دانشجویان ۸۰۰۰

کاردانی ۳۵

کارشناسی ۵۴۵۴

کارشناسی ارشد ۱۲۱۶

دکترا ۶۵

مکان قزوین، قزوین، ایران

نام مستعار دانشگاه بین الملل

وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: آشنایی با دانشگاه علوم پزشکی قزوین

قانون تأسیس دانشگاه بین المللی اسلامی ایران در جلسهُ روز دو شنبه ۱۹ دیماه سال ۱۳۶۲ مجلس شورای اسلامی تصویب گردید و در تاریخ ۲۹ دیماه سال ۱۳۶۲ به تاُیید شورای نگهبان رسید. در سال ۱۳۷۱ مجتمع آموزش عالی دهخدای قزوین در دانشگاه ادغام گردید واین دانشگاه نام دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) را به خود گرفت. در اهمیت این دانشگاه همین بس که آیت الله سید علی خامنه‌ای دومین رهبر جمهوری اسلامی درباره آن گفت: "دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) آبروی نظام است". این گفتاورد بعدها به شعار دانشگاه تبدیل شد.

آشنایی با نماد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین

نماد رسمی دانشگاه بین المللی امام خمینی نماد کنونی دانشگاه بین المللی امام خمینی ره دارای سابقه ای از سال 1378 تاکنون است. در سال 1363، زمانی که هنوز مجتمع آموزش عالی دهخدا در دانشگاه بین المللی امام خمینی ره ادغام نشده بود موضوع تعیین نماد برای مجتمع آموزش عالی دهخدا مطرح شد و در همان سال، نماد اولیه مجتمع آموزش عالی دهخدا با نمادی از آرامگاه حمدالله مستوفی از مورخان بزرگ اسلام و الهام از سوره نور و تصویری از مشعل به عنوان سمبلی از دانش تهیه و برای تایید و تصویب در نشست بررسی نماد دانشگاه ها مطرح گردید که مورد تایید قرار نگرفت.

در این نشست موضوع تهیه نماد به شورایی از افراد صاحب نظر واگذار گردید و این شورا نیز پس از بررسی چندین نماد، طرح فریدون فروتن از طراحان و هنرمندان کشور را انتخاب و پس از انجام اصلاحات لازم در سال 1364 به تصویب رساند.

پس از ادغام مجتمع عالی دهخدا با دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در سال 1371، پیشنهاد نمادی جدید برای این دانشگاه در سال 1373 مطرح و به همین منظور آگهی فراخوان مسابقه نماد دانشگاه بین هنرمندان، استادان و دانشگاهیان کشور منتشر شد و در این فراخوان بر لزوم توجه به نکاتی چون بین المللی بودن دانشگاه، مزین بودن دانشگاه به نام مقدس امام خمینی (ره)، اهداف و رسالت اصلی دانشگاه و سادگی و زیبایی نماد تاکید گردید.

تا سال 1375 بیش از 100 طرح پیشنهادی به دانشگاه ارسال شد. طرح های انتخابی برای تصمیم گیری به شورای صاحب نظر در وزارت فرهنگ و آموزش عالی وقت ارسال گردید. در سال 1376 نیز این نماد همراه با نمادهای دانشگاه های هنر، شیراز، تربیت معلم تبریز و سازمان سنجش کشور برای تصویب نهایی به شورای ارزشیابی و تعیین علائم ریاست جمهوری ارسال شد. این شورا از میان طرح های مورد بررسی، طرح مهندس امانی مهر را انتخاب کرد که پس از اعمال اصلاحات پیشنهادی شورا از سوی شخص وی در سال 1378 به تصویب نهایی رسید. برخی از این پیشنهادها عبارت بودند از:

نوشته فارسی در بالا قرار گیرد.

در نوشتن خط نستعلیق از خطاط بهتری استفاده شود.

نماد دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از دو سمبل گرافیکی و شناخته شده شامل:

قلم در هندسه ای ایجازی و ایمائی به عنوان سمبلی از دانش و فرهنگ.

کره زمین در هندسه ای ساده (اسریلیزه شده) به عنوان سمبل جهانی و بین المللی بودن.

استفاده شده و از آنجایی که دانشگاه بین المللی در کشور یکی و آنهم فقط دانشگاه بین المللی امام خمینی است، بنابراین همین دو سمبل برای القاء عنوان دانشگاه کفایت کرده است.

مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد:
پردرآمدترین رشته‌ های دانشگاهی در جهان

توضیحاتی از نماد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین:

مربع خشتی بزرگتر بکار گرفته شده و حاشیه ظریف آن برای ایستایی ساختار و ساختمان نهایی نشان می باشد.

ساختار نشان از ویژگی های تعادل، تقارن و توازن که از ویژگی های اصیل فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی است نیز بهره مند می باشد.

جمله دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به خط نستعلیق ممتاز استاد امیرخانی نیز زینت بخش و مکمل نشان می باشد.

شرح مفاهیم نماد:

سر قلم نماد : سمبلی از دانش، علم و فرهنگ

نصف النهار نماد : سمبلی از بین المللی بودن

گرافیک نام خمینی : سمبلی از امام خمینی

اطلاعات آماری دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین به صورت کلی

سال تاسیس : 1370

وسعت : 412 هکتار

تعداد دانشکده : 6 دانشکده

مسجد دانشگاه : مساحت 2470 متر مربع /سال بهره برداری 1383

کتابخانه مرکزی دانشگاه : مساحت 4062 متر مربع /سال بهره برداری : 1378

تعداد رشته های مصوب کاردانی : 2 رشته

تعداد رشته های مصوب کارشناسی ناپیوسته : 1 رشته

تعداد رشته های مصوب کارشناسی پیوسته : 39 رشته

تعداد رشته های مصوب کارشناسی ارشد پیوسته : 1 رشته

تعداد رشته های مصوب کارشناسی ارشد نا پیوسته : 46 رشته

تعداد رشته های مصوب دکتری : 7 رشته

تعداد اعضای هیئت علمی : 183 نفر

تعداد دانشجو یان ایرانی و غیر ایرانی : حدود 8000 نفر

پیشنهاد می کنیم مقاله
بیکارترین رشته‌های دانشگاه کدامند؟ را هم بخوانید.

دانشکده‌های دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین:

دانشگاه بین‌المللی امام خمینی درحال حاضر دارای ۶ دانشکده و یک مرکز می‌باشد.

دانشکده فنی و مهندسی به ریاست دکتر جعفر احمدی

دانشکده معماری و شهرسازی به ریاست دکتر حسن ذوالفقارزاده

دانشکده علوم پایه به ریاست دکتر علی آبکار

دانشکده علوم انسانی به ریاست دکتر احمد پاشازانوس

دانشکده علوم اجتماعی به ریاست دکتر محمد مهدی مظفری

دانشکده علوم و تحقیقات اسلامی به ریاست دکتر حسین نمازی فر

مرکز آموزش زبان فارسی (ویژه دانشجویان خارجی) به ریاست دکتر سید محمد میر حسینی

دانشکده فنی و مهندسی

دانشکده معماری و شهرسازی

دانشکده علوم انسانی

دانشکده علوم پایه

دانشکده علوم اجتماعی

دانشکده علوم و تحقیقات اسلامی

کتابخانه مرکزی دانشگاه

سازمان مرکزی دانشگاه

تالار اجتماعات دانشگاه

مسجد دانشگاه

مرکز آموزش زبان فارسی

سالن آمفی تئاتر

مطالعه مقاله
3 مهارت ساده برای موفقیت در دانشگاه هم پیشنهاد می شود.

نشریات علمی-تخصصی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین

پژوهش نامه آموزش زبان فارسی (به افراد غیر فارسی زبان)

فصلنامه پژوهشهای تجربی حسابداری مالی

فصلنامه لسان مبین

دوفصلنامه مطالعات تاریخ و تمدن ملل اسلامی

Iranian Journal of Genetics and Plant Breeding

همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین با دانشگاههای جهان

همکاری با دانشگاه والنسیای اسپانیا [ویرایش]دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با توجه به اهداف و رسالتی که دنبال می‌کند در سه سال گذشته با بکارگیری خط‌مشی و رویکرد راهبردی در تلاش است با توجه به مزیتهای نسبی موجود در عرصة همکاریهای علمی و بین‌المللی با مؤسسات همتا در اقصی نقاط جهان، همکاری های علمی و دانشگاهی خود را گسترش دهد. گسترش همکاریهای علمی و بین‌المللی با کشور اسپانیا از جملة این دستاوردها محسوب می‌شود. در پی برگزاری همایش کاربردهای «فناوری نانو و توسعه صنعتی» مورخ 21 و 22 اردیبهشت ماه 1389 در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و همچنین با توجه به شرکت آقای دلاگواردیا سیروگدا، مدیر بخش شیمی تجزیه دانشگاه والنسیای کشور اسپانیا(http://www.uv.es)، موضوع گسترش همکاریهای علمی و بین‌المللی میان دو دانشگاه مطرح شد. امضای یادداشت تفاهم در زمینه‌ همکاریهای آموزشی و پژوهشی میان دو دانشگاه در تاریخ 11/12/89 آغاز رسمی این همکاری است.

همکاری با دانشگاههای جمهوری فدراتیو روسیه با توجه به اهمیت راهبردی مناسبات ایران و روسیه و نیز با توجه به زمینه‌های مشترک تاریخی و فرهنگی، گسترش همکاریهای علمی و بین‌المللی با مؤسسات آموزش عالی روسیه یکی از اولیتهای دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) است. طی سفر نمایندگان دانشگاه در تاریخ 18 تا 22 بهمن 1389 به کشور روسیه و بازدیدهای انجام شده از مؤسسات آموزش عالی این کشور، سه تفاهم نامه همکاری با دانشگاه فدرال قازان(http://www.ksu.ru) دانشگاه تربیت معلم تاتارستان(http://www.tggpu.ru) و آکادمی بین‌المللی آینده‌پژوهی روسیه (http://en.maib.ru) امضاء شد.

همکاری با دانشگاه بین المللی شانگهای چین دانشگاه بین المللی شانگهای چین از داشگاههای پیشرو در زمینه زبان و ادبیات ملل می باشد و چهارده زبان مختلف در آن تاسیس می شود که یکی از آنها زبان فارسی است. لذا همکاریهای دانشگاه بین المللی امام خمینی و آن دانشگاه با محوریت زبان و ادبیات به طور رسمی از اولین ماه سال ۲۰۱۲ آغاز شد. سینگ هوای معاون منابع انسانی دانشگاه شانگهای ضمن دیدار از دانشگاه امام خمینی ضمن مثبت ارزیابی کردن افق همکاریهای دو دانشگاه اظهار داشت همکاری ها می تواند در زمینه تبادل دانشجو و استاد ادامه داشته باشد.

پارک علم و فناوری دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین

مسئولين دانشگاه سال 1385درصدد تاسيس پارك علم و فناوري استان در مجاورت دانشگاه با هدف تكميل حلقه هاي واسط بين بخش هاي اقتصادي منطقه(صنايع، كشاورزي، پزشكي)و بخش هاي علمي و آموزشي منطقه(دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشي ) و بهره مندي دانشگاهيان از منافع اقتصادي و فعاليت هاي تحقيقاتي خود بر آمدند. پيرو اين مطالب با مساعدت رياست محترم دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) مسئولین منطقه ای و وزارتی در راستاي تحقق مصوبات استاني هيات محترم وزيران موافقنامه اصولی پارك علم و فناوري دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) از سوی وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری صادر شد. با توجه به پتانسيل هاي استان قزوين فعاليت هاي پارك در حوزه هاي علوم پزشكي، نانو تكنولوژي، فناوري اطلاعات و ارتباطات، مكاترونيك، علوم كشاورزي و معدن و كانيهاي غير فلزي پيش بيني شده است. ضمن تشکیل جلسات تخصصي و مشورتي با نخبگان و صاحب نظران منطقه اي و كشوري، پيشنهادات سازنده فراواني دريافت گرديده است. هم اكنون تأسيس رصدخانه با هزينه شهرداري قزوين، موزه طبيعت با هزينه سازمان محيط زيست استان قزوين و آزمايشگاههاي مركزي با سرمايه گذاري بخش خصوصي متشكل از سرمايه صاحبان صنايع م

نطقه و پيشنهاد همكاري همه ي دستگا ههاي اجرائي و مؤسسات تحقيقاتي را دریافت نمودیم، كه انشاء الله بشارت موفقيت پارك را در پي خواهد داشت و از همه مهم تر كه اعلام آمادگي بي نام و نشان صدها جوان نخبه وظيفه مسئولين پارك را دو چندان مي كند.

پذیرش دانشجوی غیرایرانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به منظور تحقق بخشیدن به اهداف اساسنامه و رسالت بین المللی خود، از میان داوطلبان کشورهای مختلف جهان دانشجو می پذیرد. این دانشگاه با برخورداری از امکانات و تجهیزات پیشرفته ی آموزشی و اعضای هیأت علمی مجرب با بیش از بیست سال سابقه ی درخشان در پذیرش دانشجوی غیرایرانی، بستر مناسبی را برای ادامه تحصیل نخبگان کشورهای جهان فراهم می کند.

رؤسای دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین

(رییس- دوره مسئولیت- محل اخذ دکترا- رشته)

محمد معروف مشاط ۱۳۵۹ - ۱۳۶۴ نامشخص نامشخص

محمود بروجردی ۱۳۶۴ - ۱۳۶۷ نامشخص نامشخص

علی اکبر صالحی ۱۳۶۷ - ۱۳۶۸ دانشگاه ام آی تی مهندسی مکانیک

سید غلامرضا شیرازیان ۱۳۶۸ - ۱۳۷۱ نامشخص مهندسی عمران

محمد تقی خانی ۱۳۷۱ - ۱۳۷۳ نامشخص بیوشیمی

سعید سهراب پور ۱۳۷۳ – ۱۳۷۵ دانشگاه کالیفرنیا مهندسی مکانیک

رسول کاظم پور ۱۳۷۵ – ۱۳۷۶ نامشخص شیمی

علی اصغر ورسه ای ۱۳۷۶ – ۱۳۸۰ دانشگاه منچستر ریاضی

محسن بهشتی سرشت ۱۳۸۰ – ۱۳۸۳ نامشخص تاریخ

سید ابوالحسن نائینی ۱۳۸۳ – ۱۳۸۵ دانشگاه علم و صنعت مهندسی عمران

حسن غفوری‌فرد ۱۳۸۵ – ۱۳۸۸ دانشگاه کانزاس فیزیک هسته‌ای

عبدالعلی آل بویه ۱۳۸۸ – اکنون دانشگاه تهران زبان و ادبیات عربی

چهره های شاخص دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین

رئیسان دانشگاه

دکتر علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران در دولت دوم محمود احمدی نژاد

دکتر سعید سهراب پور، قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان

دکتر حسن غفوری‌فرد، وزیر اسبق نیرو



برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی دروس دانشگاه کلیک کنید: تدریس خصوصی دروس دانشگاهی

استادان

دکتر عبدالکریم سروش، فیلسوف و مولوی شناس ایرانی، استاد اسبق فلسفه

سيد حسن عصمتی، رایزن اسبق فرهنگی ایران در تونس، استاد معارف اسلامی

سید محمد حکاک قزوینی، دانشیار گروه فلسفه و از فیلسوفان معاصر ایران

ابوالحسن نائینی، از محققین و مدرسین برتر مهندسی عمران، استاد دانشکده فنی و مدیر گروه مهندسی عمران

دکتر عزت‌الله مظفری، معاونت پژوهشی دانشکده فنی


آمار بازدید: 3385 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
shahla آدينه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴

سلام.من رتبه اول کارشناسی ناپیوسته فرهنگیانم بامعدل۱۹/۶۹وازمون ارشد۹۵رودادم دررشته روانشناسی والبته درپذیرش بدون ازمون این دانشگاهم ثبت نام کردم.میخوام بدونم من میتونم دراین دانشگاه باسهمیه رتبه اولی قبول شم؟ممنون میشم اگه زودجواب بدین

آتنا سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵

من خیلی به این دانشگاه احساس خوبی دارم.امیدوارم سال دیگه در اینجا بتوانم حقوق قبول شوم. دعا کنید.ممنون