ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله معرفی دانشگاهها معرفی دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری

معرفی دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری

به اشتراک گذاری

دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری دانشگاه آموزش افسران در نیروی هوایی و نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران است.در این دانشگاه خلبانان نیروی هوایی، مهندسان پرواز، کارشناسان کنترل و موشک نیروی پدافند و کارشناسان در دیگر رشته‌های مورد نیاز نیروی های هوایی و پدافند تربیت می‌شوند. دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری در سال 1368 توسط سرلشكر منصور ستاری و به منظور تربيت افسران جوان و تحصيلكرده براي این نیرو تاسیس گردید . پيش از ساخت دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، افسران نیروی هوايي دوره آموزش خود را در دانشگاه افسري امام علی طی مي كردند و سپس با انتخاب تخصص براي طی دوره مخصوص رسته اي راهی پايگاه ها و سايت های پدافندي می شدند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: پردرآمدترین رشته‌ های دانشگاهی در جهان

پذیرش در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری

در گذشته پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری و تنها از بین داوطبین دارای مدرک دیپلم رشته ریاضی و فیزیک انجام می‌پذیرفت اما از سال ۱۳۸۵، این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های ارتش (بجز علوم پزشکی) تنها از طریق آزمون ورودی که بطور متمرکز توسط مرکز سنجش و گزینش ارتش برگزار می گردد دانشجو می‌پذیرند. دانشجویان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری در کنار دروس‌ رشته آموزشی خود، آموزش نظامی را نیز فرا می گیرند و پس از دانش‌آموختگی در مقطع کارشناسی این دانشگاه به درجه ستوان دوم نائل می‌شوند.

پیشنهاد می شود مقاله
بیکارترین رشته‌های دانشگاه کدامند؟ را هم بخوانید.

دانشكده های دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری:


دانشكده پرواز : اين دانشكده به دو گروه خلبانی – ناوبری و گروه مراقبت پرواز تقسيم ميشود كه اين سه رشته (خلبانی – مراقبت پرواز – ناوبری ) را پوشش مي دهد.

دانشكده تكنولوژی فرماندهی و كنترل هوايی : عنوان كلي رشته هاي اين دانشكده كه در سالهاي دور دانشكده پدافند نيز گفته ميشد ، تكنولوژی فرماندهی و كنترل هوايی است اما سه گرايش دارد كه به ترتيب اهميت و ارشديت عبارتند از : الف ) كنترل شكاری ب) عمليات موشك ج) اطلاعات عمليات

دانشكده هوافضا : در اين دانشكده افسران تعمير و نگهداري هواپيما و هوافضا تربيت مي شوند.

دانشكده برق : اين دانشكده رشته برق با دو گرايش الکترونیک و مخابرات را پوشش مي دهد. مشاهده مدرسین الکترونیک

مطالعه مقاله بین‌المللی‌ترین دانشگاه‌های جهان را بشناسید هم مفید است.

لباس کار دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری

لباس کار دانشجويان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری شامل کلاه، پیراهن و شلوار پلنگی شكل با تركيب رنگ هاي آبی ، مشكی ، خاكستری و سرمه اي است و همچنين لباس رسمی و فرم نيروی هوايی ارتش به همراه واکسیل به رنگ آبی آسمانی بر روی بازوی چپ براي مراسمات ، تردد و برنامه صبحگاه عمومي رسمی دانشگاه كه در روز هاي شنبه هر هفته انجام ميشود مورد استفاده قرار مي گيرد .سنوات خدمت و تحصيل هر دانشجو را مي توان از روي درجه آكادميك وي فهميد.دانشجويان دانشگاه هوايی به چهار گروه سال يك ، سال دو ، سال سه و سال چهار تقسيم ميشوند و روي سردوشي آنان هر خط نماينده يك سال ميباشد بنابراين دانشجويان تازه وارد پس از اخذ سردوشی داراي يك خط روي هر كدام از شانه ها و در كنار آرم دانشگاه هوايي كه روی سردوشی آنهاست خواهند بود. دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری در همسايگي پايگاه يكم شكاری و در منطقه مهرآباد جنوبی تهران ،انتهاي خيابان شمشيری قرار دارد.


آمار بازدید: 5641 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
حسین عظیمی شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

با عرض سلام و دعای خیر ، بنده سرهنگ بازنشسته نهاجا در سال 1385 موفق به اخذ گواهی نامه دوره دوم داخلی دانشگاه شهید ستاری شده ام ، ایا امکان تحصیل با این مدرک دارم ، و این مدرک معادل چه مرحله از تحصیلات عالیه است . با سپاس

متین سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸

سلام. بنده سوالی از خدمت شما داشتم.... رشته ی مراقبت پرواز فقط برای اقایان هست یا یک خانم هم می تونه این رشته رو بخونه؟

امیر پیشگاهی آدينه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶

امید وارم فقط در رشته ی مهندسی برق گرایش الکترونیک جذب بشم چون واقعا خیلی علاقه دارم