ارتباط مستقیم با 30663 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس دانلود جزوه-دانلود جزوه درسی دبیرستان دانلود جزوه درسی دبیرستان خلاصه جزوه آموزش ریاضی - انتگرال گیری به روش تغییر متغیر و جزء به جزء با حل مثال تشریحی

خلاصه جزوه آموزش ریاضی - انتگرال گیری به روش تغییر متغیر و جزء به جزء با حل مثال تشریحی

در این جزوه آموزش ریاضی دو روش بسیار پرکاربرد از بهترین و مهمترین روش های حل انتگرال ها یعنی انتگرال گیری به روش تغییر متغیر و جزء به جزء با حل مثال تشریحی ارائه شده است. اگر می خواهید این روش ها را یاد بگیرید این جزوه خلاصه را دانلود نمائید.

چنانچه در درس ریاضی و یا مبحث انتگرال ها اشکال دارید از مدرسین ریاضی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. برای دانلود جزوه انتگرال گیری به روش تغییر متغیر و جزء به جزء بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

بخشی از جزوه: برای انجام یک انتگرال گیری به روش تغییر متغیر باید با معرفی یک متغیر مناسب جدید از دو طرف آن دیفرانسیل گرفته و کل عبارت زیر علامت انتگرال در مساله اصلی را بر حسب این تغییر و دیفرانسیل آن بازنویسی کرده، سپس جواب انتگرال موجود را که طبیعتا اینک ساده تر از مساله اولیه است، به دست آورده، پاسخ نهایی را بر حسب متغیر اصلی بنویسیم. بنابراین، بدیهی است انجام موفقیت آمیز روش تغییر متغیر در "هنر انتخاب متغیر جدید" خلاصه می شود که در بسیاری مواقع مناسب است عبارتی از تابع زیر علامت انتگرال را به عنوان متغیر جدید معرفی می کنیم که دقیقا مشتق آن نیز در قسمت دیگری از تابع زیر علامت انتگرال موجود باشد. گاهی مواقع برای محاسبه یک انتگرال، لازم می شود چند بار متوالی از روش جزء به جزء استفاده کنیم که در برخی مسایل می توان این کار در جدولی خلاصه نمود انتگرال هایی که ساختار شبیه زیر دارند، می توان با این روش خلاصه شده به سرعت محاسبه کرد.

برای دانلود جزوه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 5839 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
خلاصه جزوه آموزش ریاضی - انتگرال گیری به روش تغییر متغیر و جزء به جزء با حل مثال تشریحی(حجم فایل: 1168 کیلو بایت)
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image