ارتباط مستقیم با 30641 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس دانلود جزوه-دانلود جزوه درسی دانشگاهی دانلود جزوه درسی دانشگاهی جزوه بسیار مفید آموزش فیزیک دانشگاه - فرمول تکانه خطی و پایستگی اندازه حرکت خطی

جزوه بسیار مفید آموزش فیزیک دانشگاه - فرمول تکانه خطی و پایستگی اندازه حرکت خطی

در این جزوه آموزش فیزیک دانشگاه - تکانه خطی و پایستگی اندازه حرکت خطی مورد بررسی قرار گرفته است. اگر می خواهید در رابطه با اندازه حرکت و تکانه خطی مطالب خوبی را یاد بگیرید ادامه این مطلب را بخوانید.

اگر در درس فیزیک اشکال دارید از مدرسین خوب فیزیک کمک بگیرید. برای مشاهده لیست کامل مدرسین فیزیک بر روی عبارت معلم خصوصی فیزیک کلیک کنید.

تکانه خطی یک ذره یا اندازه حرکت خطی به صورت حاصلضرب جرم در سرعت آن جسم تعریف می شود (p=mv). قضیه بسیار مهمی که وجود دارد این است که آهنگ تغییر تکانه یک جسم متناسب با نیروی برآیند وارد بر آن جسم است و در جهت نیرو قرار دارد. این قضیه با استفاده از قانون دوم نیوتن قابل اثبات است. در ادامه جزوه تکانه خطی یک دستگاه ذرات توضیح داده شده است. تکانه کل هر دستگاه از ذرات برابر  است با حاصلضرب جرم کل دستگاه در سرعت مرکز جرم آن. در ادامه پایستگی تکانه خطی مورد بررسی قرار گرفته است. هر گاه برآیند نیروهای خارجی وارد بر یک دستگاه صفر باشد، تکانه ی برداری کل دستگاه ثابت می ماند. این نتیجه ی ساده و بسیار کلی را اصل پایستگی تکانه ی خطی می نامند. در پایان در رابطه با انفجار یک جسم و کاربرد اصل پایستگی اندازه حرکت برای آن توضیح داده شده است. نیروهای انفجار همگی نیروهای داخلی اند یعنی نیروهایی هستند که قسمتی از دستگاه به قسمتهای دیگر آن وارد می کند این نیروها ممکن است تکانه ی هر یک از پاره ها نسبت به آنچه قبل از انفجار گلوله داشته اند تغییر دهند اما نمی توانند بردار تکانه کل دستگاه را تغییر دهند. اگر در بحث تکانه خطی اشکال دارید معلم های فیزیک می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. برای دانلود رایگان جزوه خوب آموزش تکانه خطی و پایستگی اندازه حرکت خطی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 3162 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
جزوه بسیار مفید آموزش فیزیک دانشگاه - فرمول تکانه خطی و پایستگی اندازه حرکت خطی(حجم فایل: 961 کیلو بایت)
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image