ارتباط مستقیم با 30623 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
ایران مدرس دانلود دانلود تست کنکور ریاضی دانلود رایگان تست کنکور ریاضی با پاسخ تشریحی مبحث دنباله حسابی و هندسی

دانلود رایگان تست کنکور ریاضی با پاسخ تشریحی مبحث دنباله حسابی و هندسی

دانلود رایگان تست کنکور ریاضی با پاسخ تشریحی مبحث دنباله حسابی و هندسی در این بخش ارائه شده است. دنباله عددی و هندسی از مباحث مهم ریاضی است و هر سال در کنکور سوالات زیادی از این مبحث مطرح می شود.


در بسیاری از تست های کنکور سه جمله ی متوالی یک دنباله ی حسابی یا هندسی داده شده و از شما می خواهند قدر نسبت را بدست آورید. سوال اول در این تست ها از این موضوع می باشد. اگر در این مباحث اشکال دارید از معلم های ریاضی کمک بگیرید. در تست دوم چند گزینه داده شده است و از شما خواسته شده تشخیص دهید که کدامیک دنباله حسابی است. صورت سوال تست سوم هم به این شکل می باشد: جمله ی دهم یک دنباله ی حسابی از جمله ی سوم آن 42 واحد کمتر است قدر نسبت چقدر است؟ جواب تشریحی این تست هم ارائه شده است. در سوال دیگری صورت سوال به این شکل می باشد: در یک دنباله ی حسابی جمله ی اول برابر 10 و مجموع جملات پنجم و ششم برابر 11 است جمله ی چهارم کدام است؟ صورت سوال تعدادی دیگر از تست ها را در ادامه مشاهده می کنید.


- تفاضل جمله ی دهم از جمله ی دوازدهم یک دنباله ی حسابی 5 و مجموع دو جمله ی دهم و دوازدهم 25 است. جمله ی بیست و یکم این دنباله کدام است؟


- در یک دنباله ی حسابی مجموع جملات اول، دوم و سوم برابر 12 و مجموع جملات هفتم، هشتم و نهم برابر 48 است. قدر نسبت این دنباله کدام است؟


- اگر جملات چهارم، ششم و دوازدهم یک دنباله ی حسابی به ترتیب سه جمله ی متوالی از یک دنباله ی هندسی باشند، قدر نسبت دنباله ی هندسی کدام است؟


- در یک دنباله ی حسابی جملات اول و پنجم و یازدهم به ترتیب سه جمله ی متوالی از یک دنباله ی هندسی صعودی اند، قدر نسبت این دنباله کدام است؟


- در یک دنباله ی عددی، جملات سوم ،هفتم و نهم، می توانند سه جمله ی متوالی از دنباله ی هندسی باشند، چندمین جمله این دنباله صفر است؟


برای دانلود رایگان تست کنکور ریاضی با پاسخ تشریحی مبحث دنباله حسابی و هندسی بر روی لینک زیر کلیک کنید.



آمار بازدید: 1826 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود رایگان تست کنکور ریاضی با پاسخ تشریحی مبحث دنباله حسابی و هندسی(حجم فایل: 435 کیلو بایت)
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image