ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد تاکید بر تقویت قطب‌های علمی برای تجاری سازی تحقیقات دانشگاه آزاد

تاکید بر تقویت قطب‌های علمی برای تجاری سازی تحقیقات دانشگاه آزاد

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد بر ضرورت تقویت قطب‌های علمی برای تجاری سازی نتایج تحقیقات تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد، کریم زارع رئیس باشگاه پژوهشگران جوان در دیدار برخی چهره‌های منتخب استعدادهای درخشان باشگاه پژوهشگران جوان با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه که با حضور حمید میرزاده رئیس دانشگاه برگزار شد، گفت: امیدواریم در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و در راستای تحقق شعار سال 93 با مدیریتی جهادی و توسعه پایدار در جهت تبدیل ایده به فرآورده بر مبنای اقتصاد مقاومتی پیشقدم باشیم.

وی ادامه داد: باشگاه پژوهشگران جوان با هدف شناسایی، جذب، پرورش و حمایت و هدایت نخبگان و پژوهشگران در سال 77 تأسیس شد و برنامه های آن در راستای آرمان های انقلاب اسلامی و سند چشم انداز 1404 و نقشه جامع علمی کشور، تدوین و اجرایی شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه باشگاه پژوهشگران دارای 56 هزار و 400عضو است که از این تعداد 8400 نفر متعلق به دانشگاه های دولتی هستند، گفت: باشگاه پژوهشگران جوان برای تحقق حماسه اقتصادی و تبدیل ایده به فنآوری در حال حرکت است.

وی به 13 هزار و 114 اختراع ثبت شده و 2957 مقاله علمی تولید شده و تعداد قابل توجهی آثار علمی، مقاله، کتاب توسط اعضای باشگاه اشاره کرد.

زارع در ادامه به تشریح مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد در سال 92 پرداخت.

وی با اشاره به تکمیل نام باشگاه پژوهشگران جوان به باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، گفت: برگزاری جلسه هم اندیشی با چهره‌های استعدادهای درخشان و نخبگان کشور در راستای تأسیس شرکت‌های دانش بنیان، جلسه مشترک هم اندیشی اعضای شورای مرکزی باشگاه با رؤسای واحدها و معاونان پژوهشی در استانها از جمله فعالیت‌های باشگاه به شمار می‌رود.

زارع به برگزاری جلسات مشترک چهره‌های استعداد درخشان و هم اندیشی با علما و روحانیت در تهران و شهرستان‌ها در راستای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: هم اندیشی استانی در بازدیدهای ادواری از باشگاه‌های تابعه در واحدهای دانشگاهی با حضور نخبگان و پژوهشگران جوان از جمله اموری است که در سال گذشته به آن پرداخته شد.

وی با بیان اینکه اقدامات مناسبی از سوی باشگاه در راستای تبدیل ایده به فرآورده انجام شده است، افزود: برگزاری نمایشگاه دستاوردها، فرآورده‌های مربوط به تبدیل ایده به فرآورده‌ها و تبادل نظر باشگاه در مجلس شورای اسلامی و رونمایی از اختراعات جدید اعضای پژوهشگران جوان و نخبگان و شرکت در نمایشگاه بین‌المللی هفته پژوهش از دیگر اقدامات باشگاه به شمار می‌رود.

* تلاش برای ترفیع جایگاه نخبگان و حمایت از استعدادهای درخشان برای اختصاص بودجه مورد نیاز

زارع همچنین از تلاش برای ترفیع جایگاه نخبگان و حمایت از استعدادهای درخشان برای اختصاص و تصویب بودجه مورد نیاز خبر داد و افزود: نام « باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان » در کنار نام بنیاد ملی نخبگان ثبت شده و با عقد تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکنون 200 میلیون تومان بودجه دولتی اخذ کرده است.

وی به برگزاری هم اندیشی فرهنگی سراسری رؤسای باشگاه های کشور در واحد آبادان و خرمشهر و تجدید میثاق با آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی، امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری (مدظله الشریف) و شهدای جنگ تحمیلی در مشهد شهدای شلمچه و تجلیل از پژوهشگران جوان ایثارگر به عنوان دیگر برنامه‌های انجام شده در سال 92 اشاره کرد.

وی به انعقاد هفت تفاهم نامه با مراکز علمی ـ پژوهشی معتبر و برجسته کشور و موافقت اصولی برای ایجاد تسهیلات جهت جذب و نگهداری نخبگان و پژوهشگران جوان اشاره کرد و اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده با رئیس واحد رودهن، رئیس شورای اسلامی و شهردار رودهن مقرر شد در مرحله اول دو هکتار و در نهایت 40 هکتار برای تاسیس شهر بین المللی دانایی (IKC) اختصاص یابد.

* اقدامات لازم برای تأسیس « شهر مجازی بین‌المللی دانائی » انجام شده است

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با بیان این که اقدامات لازم برای تأسیس « شهر مجازی بین‌المللی دانائی » نیز با کسب مجوز از دکتر میرزاده آغاز شده است، افزود: در این زمینه استان‌های فارس و البرز نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

* تلاش برای ایجاد گروه دوستی نخبگان، در سطح ایران و جهان اسلام

زارع از تلاش برای ایجاد گروه دوستی نخبگان، در سطح ایران و جهان اسلام خبر داد و گفت: در این زمینه ضمن مسافرت به شهر لاهه و کشور هلند اقدامات زمینه ساز انجام شده است.

وی به پرداخت جوایز به پژوهشگران برتر سراسر کشور که مقالات آنان در مجلات معتبر در سطح ملی و بین المللی انتشار یافته اشاره و اظهار داشت: تجدید نظر در کلیه آئین نامه های باشگاه بر اساس سندهای بالادستی نظام با رعایت مقررات و قوانین دانشگاه، تجدید نظر در ترکیب هیات امنا، کمیسیون دائم و کمیته مرکزی، تعیین اولویت‌های چهره‌های استعدادهای درخشان و کمیته‌های جدید بررسی اولیه استعدادهای درخشان و نخبگان برای تسریع در پذیرش چهره‌های استعداد درخشان از دیگر مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

زارع همچنین از اقدامات لازم برای تأسیس انستیتو تحقیقاتی آب یونسکو در ایران به عنوان زیر مجموعه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان خبر داد و گفت: کسب موافقت های اولیه برای پشتیبانی انستیتو تحقیقاتی آب (IHI) از کشور هلند و کشور فرانسه (فدراسیون شیمی فرانسه)، اقدام لازم برای تمدید اعتبار علمی پژوهشی مجله "ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی" باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و همچنین کسب موفقیت مقام اول بازدید و دانلود 2013 مقاله ای مربوط به یکی از اعضای باشگاه به علاوه کسب مقام برتر سه مقاله دیگر از اعضای باشگاه در مجله "فلورن کربونانوتیوپ و نانوساختار" (مقام سوم و چهارم از نظر ارجاع و مقام ششم از نظر بازدید و دانلود، که مجله مذکور یکی از مجلات معتبر ISI مجموعه تیلور) از جمله موفقیت های باشگاه به شمار می‌رود.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنانش اظهار امیدواری کرد: با حمایت‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی و حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد شرایط رشد و شکوفایی نخبگان جوان کشور بیش از گذشته فراهم شود.

وی افزود: امید است در آینده نیز با هدایت و رهبری مسئولان، این باشگاه بتواند برای جذب بیشتر پژوهشگران و نخبگان و تقویت کار گروه‌های علمی تشکیل شده و قطب‌های علمی باشگاه در راستای تجاری سازی تحقیقات، اقداماتی روزافزون انجام دهد، چرا که مسلماً کمک به نخبگان باشگاه می‌تواند در آینده نه تنها قسمت اعظمی از بودجه باشگاه را تأمین کند بلکه کمک بزرگی برای عدم وابستگی هزینه دانشگاه به شهریه است.

آمار بازدید: 212 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image