ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار دوره ابتدایی اساس نظام تعلیم و تربیت است

دوره ابتدایی اساس نظام تعلیم و تربیت است

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: امروز خوی استکباری برخی کشورهای دنیا باعث شده تا با سلاح علم و دانش، توسعه را تنها برای کشورهای خود بخواهند و زنجیر بردگی بر پای دیگر ملت‌ها بزنند تا آنها محتاجشان بمانند.


به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه یزد، محمد دیمه‌ور امروز در افتتاحیه جشنواره استانی جابربن‌حیان که در سالن سماء شهر یزد برگزار شد، گفت: ملت‌ها و فرهنگ‌های بزرگ و پیش‌رو حاصل تلاش مردان و زنانی بزرگ است که در دامن نظام تعلیم و تربیتی پیش‌رو پرورش می‌یابند و زمینه ارتقای جامعه خود را فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: در دنیای امروز که علم و فناوری به ابزاری برای سلطه بر بشریت تبدیل شده است، عده‌ای برخوردار از خوی استکباری با دستیابی به تکنولوژی بر فقر و توسعه نیازمندی‌های دیگر کشورها برای تداوم حیات خود اصرار می‌ورزند.

دیمه‌ور با اشاره به برخی آمارهای سازمان یونسکو مبنی بر وجود 170 میلیون نفر فقیر مطلق در جهان، اظهار کرد: متاسفانه در حالی که کشورهای بزرگی با وجود پیشینه قابل قبول، امروز برای گذران زندگی روزمره مردمشان دست و پنجه نرم می‌کنند، برخی کشورها با خوی استکباری از طریق سلاح علم و دانش، توسعه را تنها برای کشورهای خود می‌خواهند و زنجیر بردگی را بر پای دیگر ملت‌ها زده‌اند و آنها را محتاج خود می‌خواهند.

وی تاکید می‌کند: البته در این میان، جمهوری اسلامی با بهره‌گیری از ظرفیت بالنده آموزه‌های دینی و ملی و با وجود پیشینه درخشان منطقه‌ای و تاکیدهای راهبردی مقامات عالی کشور به این باور ملی که زمینه‌ساز مطالبه‌ عمومی مردم از نظام تعلیم و تربیت شده، دست یافته که براساس آن خواستار پرورش تفکر و خردورزی و توسعه تفکر خلاق در دانش‌آموزان است.

وی این امر را حرکت از سستی و خمودگی به سمت بالندگی و نشاط علمی کشور و از قدم‌های آغازین حرکت در مسیری خواند که ما را به کشوری دارای تکنولوژی بومی تبدیل کرده تا مرزهای دانش را در نوردیده و در بسیاری از عرصه‌ها به کشوری پیش‌رو تبدیل شود.

معاون وزیر بخش قابل توجهی از شکل‌گیری این بالندگی را از مدارس به خصوص مدارس ابتدایی دانست و افزود: دوره ابتدایی بدون تردید اساس نظام تعلیم و تربیت است همانطور که مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود در جمع معلمان به آن تاکید داشتند.

وی با بیان این که جشنواره جابربن حیان نمادی برای عرضه بخش کوچکی از توانمندی‌های دانش‌اموزان است، تاکید کرد: طرح‌های علمی این جشنواره می‌تواند و باید به ظرفیت مستمر و قابل استفاده برای نظام علمی کشور تبدیل شود.

دیمه‌ور در پایان نیز به آموزش نحوه یاد گرفتن تفکر نقاد و خلاق داشتن در دانش‌آموزان برای حل مسائل اصرار کرد.

سعیده بهادرزاده، دبیر علمی چهارمین چشنواره علمی استانی جابربن‌حیان نیز در این آیین گفت: برای این جشنواره از 14 ناحیه آموزشی استان یزد در مجموع 998 طرح علمی آماده شده که پس از رقابت در مرحله‌های مدرسه‌ای، نواحی و منطقه‌ای، 124 طرح به مرحله استانی راه یافت.

گفتنی است، این جشنواره به مدت دو روز با رقابت طرح‌هایی در موضوعات آزمایش، تحقیق، مدل و نمایش علمی برگزار و برگزیدگان به مرحله بعدی راه خواهند یافت.

آمار بازدید: 259 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image