ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار سایر اخبار در نظام تعلیم و تربیت غیررسمی ابهاماتی وجود دارد

در نظام تعلیم و تربیت غیررسمی ابهاماتی وجود دارد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:‌ در مورد موضوع نظام تعلیم و تربیت غیررسمی ابهاماتی وجود دارد و این موضوع باید از منظر مبادی، مبانی، آسیب‌ها و تهدیدات کاملاً واکاوی شود.


به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، دکتر مخبر دزفولی در جلسه کمیسیون تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در ابتدای این کار و به منظور ایجاد یک فهم مشترک از موضوع، باید تعلیم و تربیت غیررسمی و حوزه تأثیر آن کاملاً تعریف شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با توجه به پیشرفت‌های اعجاب برانگیز فناوری‌های ارتباطی و گشوده شدن ساحت‌های متنوع در ارتباطات انسانی، این موضوع حساس، چند لایه و پیچیده است و ورود به آن ظرافت‌های ویژه‌ای را طلب می‌کند.

مخبر دزفولی با تأکید بر بررسی نقش همه ابعاد جامعه در تعلیم و تربیت گفت: از خانواده تا رسانه بر موضوع تعلیم و تربیت تأثیرگذار هستند و باید این تأثیر در همه برنامه‌ریزی‌ها مدنظر باشد و حوزه تعلیم و تربیت غیررسمی حتماً باید مدیریت شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تجربه‌های موفقی مانند ورود به بخش اسباب‌بازی و نوشت‌افزار نشان می‌دهد که اگر با برنامه‌ریزی مدبرانه و مشارکت همه کنشگران این حوزه کار انجام شود، حتماً مثمر خواهد بود.

استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی و مذهبی در تعلیم و تربیت غیررسمی

در جلسه کمیسیون تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیش‌نویس اولیه، ساختار نظام ملی تربیت غیررسمی، ارائه و توسط اعضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در مقدمه این طرح با توجه به اهمیت «موضوع تربیت غیررسمی» و جایگاه این نظام تربیتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مبانی و الزامات این موضوع به همراه آسیب‌ها و تهدیدات احتمالی آن مورد کنکاش و واکاوی قرار گرفته است.

در بخش دیگری از این گزارش با توجه به تغییر و تحولات ایجاد شده در الگوهای تعلیم و تربیت، آسیب‌های این مبحث ذیل عناوینی مانند نقض حریم خصوصی، گسترش هنجارشکنی، کاهش ظرفیت‌های نوآوری و خلاقیت و ترویج فرهنگ مادی دسته‌بندی شده است.

پس از ارائه این گزارش، اعضا به بیان نظرات خود پرداختند که اهم آن محوریت خانواده در آموزش غیررسمی و تلاش برای حفظ این محوریت، در نظر گرفتن لایه‌های مختلف آموزش غیررسمی و برنامه‌ریزی برای هر یک از این لایه‌ها با توجه به مقتضیات آن، تسریع در برنامه‌ریزی برای تعلیم و تربیت غیررسمی با توجه به سرعت گسترش این شیوه تعلیم و تربیت، هدفگذاری برای تعلیم و تربیت رسمی برای پر کردن خلاءهای این نظام و استفاده از ظرفیت‌های نهادهای مردمی و مذهبی مانند مسجد در این زمینه را شامل می‌شود.

آمار بازدید: 190 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image